Off Road Træning

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Off Road Træning

Indlæg af Søren Dahl »

I dag havde jeg fri fra min arbejde, og jeg besluttede at komme ud og træne lidt off road.

For mig drejer det sig ikke om at komme først, køre hurtigt og den slags, men der i mod at komme frem, få set noget flot natur, og få nogle oplevelser på steder hvor de fleste andre køretøjer giver op. . Det er sådanne steder jeg føler mig hjemme, og jeg virkelig får denne dejlige følelse af velvære over livet og min livsstil. Jeg går meget op i, at jeg kan komme frem uden at skulle sætte fødderne ned, men tage problemerne stående op på motorcyklen, hastigheden spiller ingen rolle, blot jeg kommer frem og får løst problemerne som opstå hen af (off road) vejen. Pointen med det hele, er at jeg bliver en bedre off road touring kører, da jeg har mange drømme jeg gerne vil udleve i fremtiden på min africa twin. Nogle drømme kræver dog hårdt arbejde og meget træning for at det kan gennemføre på tilfredsstillende vis, jeg har dog indset at jeg nok ikke bliver bedre på en motorcykel ved at sidde og se Dakar rallyet. ;-)

Jeg bruger tit et herligt stykke markvej som går ude ved Udby, hvor vejen er ekstrem opkørt af forskellige tunge køretøjer, her startede turen i dag for alvor. Forinden da, kørte jeg over mine forældres og naboens ny opharede marker, for at komme over til hovedvejen til Udby.

Efter jeg havde kørt rundt i noget tid frem og tilbage og fået sved på panden, gik turen til Kare, hvor jeg kørte den flotte fjord rute til Voer.

Jeg var utroligt heldig med vejret i dag, og det var en herlig tur kun med mindre problemer.

Se billeder under forum

Mvh Søren
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Fine billeder 8-) , men jeg tror at det er HELE knallerten der trænger til at blive vasket ;-)
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
John

mc vask ?

Indlæg af John »

enig - fine billeder - taget af en ægte entusiast !
Man må lade dig Søren - du går sgu op i tingene !
Du får jo en del erfaring i mc vask og smøring ;-)
Vi andre (læs mig) snupper lige en runde på "sofaneseren". Min AT står og hygger sig med varme under futterne, og der står den jo nok de næste 3-4 måneder :-?

Vi snakkes ved
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hej Søren :-D

Du går sgu til den min dreng, dejligt at se du får trænet, og pløret dyngen lidt til, men se nu at komme fra skærmen og ud at træne noget mere, du er først færdig med at træne den dag man hører dine "gode" ven Søren Clauding fra Eurosport præsentere dig som "det nye danske motorsportshåb" ;-)

Så kan vi jo kalde dig "Søren Sanddahl" ørkenrotten fra Randers, djævlen af Mauretanines grønne helvede, det danske svar på tyskernes Günther von schnellfahrer.

Jeg har seriøs respekt for dig Søren :-)

Mvh Fritz von Tordenschnabel ;-)
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hi hi hi

Indlæg af Søren Dahl »

Hi hi

Tak for støtten Iver alias Fritz von Tordenschnabel :lol: Total griner!!

Ja, jeg skal også ud og træne på lørdag - det bliver fedt! Men jeg skal dog lige nævne, at jeg nok aldrig bliver rally kører, da det jo primært drejer sig om at kører stærkt, jeg interessere mig mere for at køre off road touring, og det drejer sig ikke så meget om at kører stærkt, men at få set noget flot natur og få sig noget godt at spide ;-)

Og nej, desværre John, jeg får ikke trænet ret meget i at vaske MC, for den er jo smurt ind i lps3 spray, og det må ikke vaskes af - så når jeg kommer hjem fra mine off road ture, bliver den blot skyllet af. Jeg gennemgår motorcyklen en gang i mellem, men det bliver nu heller ikke ligefrem overdrevet. Jeg interessere mig mere for at køre MC, det er sjovere, for honda har heldigvis gjort det nemt - lavet en mc som bare kører, nåja bort set fra når den ligger ned ;-)

Ind i mellem når jeg kører ud på en livsbekræftende tur gennem nogle af de mest hardcore veje Djursland kan mønstre, sidder jeg og tænker på, at jeg lige har brugt 100K+ på ny motorcykel........det er total galemandsværk at tage sådan en ny mc ud i sådan noget blæver...... men når jeg så er færdig med at tænke alle de kedelige fornuftige tanker, er konklusionen altid den samme når jeg står og ser på min mudder dryppende dynge: HOLD KÆFT HVOR ER DE PENGE GIVET GODT UD!!!! Og helt ærlig, pengene ville da også være rigtig dårlig spenderet, hvis jeg ikke turde tage cyklen der ud hvor livet for mit vedkommende for alvor begynder..... ;-)

Mvh Søren
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: Hi hi hi

Indlæg af Nejmann »

Hej Søren
Søren Dahl skrev:jeg interessere mig mere for at køre off road touring, og det drejer sig ikke så meget om at kører stærkt, men at få set noget flot natur og få sig noget godt at spide ;-)
At spid[d]e? :sex: Er det dét, man kalder en Freudiansk tastefejl? 8-)

Men det er da nogen fine billeder fra dit bette Voer-te'-Kare. Har du også fået knop-støvler, så du kan stå fast, når den fuldtankede skal 'bringes flot' igen?

-Kåre
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hi hi

Indlæg af Søren Dahl »

Ja, det kan man vist godt kalde sådan en taste fejl - hmm gad vide om man ikke kan "spidde" og spise samtidig - hmm - starten på en ny og stor æra for mig..... lidt bekymrende :lol:

Nej, jeg må nøjes med mine nye Daytona støvler, men jeg har bestilt rally fodhvilere til AT'eren (touratech) og jeg er begyndt at se på alternativt tøj og støvler som passer til cyklen og mine mc ture....og som kan bruges til noget seriøst off road touring. F.eks Islandsturen eller en alternativ Nordkapp tur i fremtiden.

Mvh Søren
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Hey Søren...

Og tak for sidst...huggeligt som det plejer.

Dejligt at du har fået smag for OffRoad.

Begynder at træne til "Wild West" i midten af januar, så hvis du har lyst kan vi jo være fælles om at ælte lidt af den Jyske muld.

Fedt hvis du har mod på at deltage i et par af de mere krævende ture her i vinter.

Har været med på ØstJyskSumpScooterLaug's vintertur og Trangiatræf nogle gange. Er vist den eneste der nogensinde har tumlet turen med en Afrikaner. Glæder mig til dit følgeskab....

Husk at den sidste skal give Cola...ikk'

Tar Vestkysten til Skagen og tilbage en gang i feb./marts...er du med ?


HugOgDask
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Peter

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Peter

I lige måde, det var rigtig hyggeligt :-D

Jeg er klar på noget mere seriøst off road, men ønsker ikke at ødelægge min MC eller mig selv, og som jeg tidligere har nævnt, bliver jeg aldrig rally kører, men ønsker blot at blive en bedre off road touring kører, men jeg ved også at jeg kun bliver bedre ved at blive presset lidt.

Jeg ønsker ikke at deltage i løb, men vil hellere være med på nogle hygge off road ture, hvor tempoet ikke er så højt. Jeg kunne godt tænke mig at deltage i en strandtur, da jeg har lidt erfaring i dette, og jeg synes det er fantastisk sjovt. Men køres der i for højt tempo, ønsker jeg ikke at deltage, da jeg ikke ønsker at få skadet hverken mig selv eller cyklen. Men en hyggetur hvor tempoet bliver afstemt til deltagernes erfaring, er jeg klar på.

Af påklædning jeg har til off road kan nævnes:

Off road hjelm
Brynje
Knæbeskyttere
Samt alm mc tøj som yderbeklædning.

Jeg har ingen off road støvler, men vil ud og have anskaffet mig nogle her i nærmeste fremtid.

Mvh Søren
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Cola.....

Indlæg af Søren Dahl »

Jeg har allerede købt cola..... ;-)

Mvh Søren
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Dejligt at du tar med...

Både Trangia og ØSSL's ture er fællesture, og har ikke en hujende med konkurrence at gøre, blot nogle alternative ruter der gir lidt motion og en på opleveren...

Hvis du skal have nogle StoneKing, skaffer jeg dem på et par dage. Skal selv have et par "friske" på.

Hvad med at komme og trille lidt i min have. Henrik suser rundt med imponerende stil på sin Afrikaner. Vi kan evt. invitere de "Hark'ere" der har lyst til at prøve et OffRoad spor under lovlige forhold.

Kan sikkert skaffe en kompetent underviser til at lære os et par fif..

Synes nu at du bør overveje at trille med i et af de klubarrangementer, der jævnligt er i DORMCK regi. Rigtig, rigtig go' offroad.
Det er ikke altid der er behov for "snorkel", som du selv har referet til i en af dine skriverier.

HugOgDask
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Off Road.....

Indlæg af Søren Dahl »

Jeg vil meget meget gerne lære meget mere.......

Jeg har selv T63 på nu, og jeg synes det virker kompetent nok endnu, men et sæt stoneking vil jeg meget gerne have. Bedre off road dæk fås næppe.

Hvilket fordæk kører du med? C-11?

Mvh Søren
Henrik Hald
Indlæg: 189
Tilmeldt: 11. nov 2004, 22:58
Geografisk sted: Vivild

Indlæg af Henrik Hald »

Hej Peter, jeg er da klar på lidt haveræs, altså bare sådan stille og roligt :twisted: det er egentlig også længe siden sidst?????

Henrik...
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Ja for den da Henrik....
Det er da alt for lang tid siden vi har givet den lidt gas.

Har i øvrigt ikke rigtig fået tumlet med GasGas'en. Så det kan da være en go' lejlighed til at se om den kan køre på væggene.

Ifølge vejrudsigten blir det rigtig solskin på Søndag, så jeg vil da gerne gi' kaffe og en frandser...og selvfølgelig lægge have til et par fede Hark'ere med deres dejlige maskiner.

Hvis nogle ikke har dæk til at trille en stitur, har jeg da sikkert en maskine de kan prøve.

Da jeg erfaringsmæssig ved at det er ret svært at finde ud til mig, kan vi ta' en lille fællestur fra Sabro Kro, af nogle fine småveje jeg selv nyder at køre en tur på.

Skal vi mødes på Sabro Kro's parkeringplads Søndag d. 10. december kl. 12:00. Kører selv turen på gadedæk, så alle kan være med.

Alle der er medlem af klubben er velkomne. Er MC'en staldet op for i år, er det ok at komme i bil (hvis man altså tar' kage med..).

Gi' lige en tilbagemelding..

HugOgDask
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Yamaha'isten

Indlæg af Nejmann »

Hej Peter

Gad vide hvornår fællesturen slutter? Det kunne da godt være jeg kommer forbi (i skodaen, øv) og kiggede på løjerne.

Jeg har også en :kylling: at plukke med den u-startvillige GasGas...

-Kåre
Besvar