Hamburg motorrad tage 2007

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Besvar
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hamburg motorrad tage 2007

Indlæg af Søren Dahl »

Den 26-28 januar afholdes der Hamburg motorrad tage udstilling i - ja gæt selv - Hamborg.

Messen er langt bedre end nogen dansk mc messe nogensinde bliver. Man må sætte sig op på samtlige maskiner dog med meget få undtagelser, og udvalget er enormt.

Mvh Søren
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Hamburger Motorrad Tage

Indlæg af Nejmann »

... og så kan man både få Saurkraut, Bier und grosse Wursten!

http://www.hamburger-motorradtage.de/ er stedet, hvis man vil kigge mere.

Søren og jeg har de seneste år arrangeret noget fælleskørsel (i skoda-mobilet), så det kan være jeg også i år kan tilbyde et lift til eventuelt interesserede.

-Kåre
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Lyder godt.....

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Kåre...

Det lyder godt, jeg tager africa twin'en ned til dig, og så skodatere vi resten af vejen, deler benzin etc. som vi plejer - det bliver en kanon tur..... glæder mig meget.

Mvh Søren
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Messe....

Indlæg af Søren Dahl »

I denne weekend var Kåre og jeg som bekendt til Messe i Hamborg.

Messe i år var ikke meget anderledes end de mange andre år vi var af sted, og det gør heller ikke noget, for messen er utroligt god som den er.

Vi så enormt mange motorcykler, de fleste sprang vi let hen over som jeg også vil gøre i dette indlæg, men nogle få modeller vagte dog MEGET interesse for os.

BMW:
http://www.bmw.dk/mc/

De helt store nyheder var BMW G650;
X-Challenge, (off roader - VIRKELIG FEEEEEEEEED)
X-Moto (Motard)
X-Country(All roader)

Ud over de forskellige kvaliteter og egenskaber er cyklerne grundlæggende ens.

KTM:
http://www.ktmusa.com/KTM-Ready-to-Race.1.20.html

Er altid fede at besøge og har jo de kendte super fede off roadere som KTM LC-8 Adventure og KTM Super Enduro 950(husker ikke om dette er en nyhed, men synes ikke jeg har set den før) - samt den gamle kending LC-4 Adventure.

Honda:
http://www.honda-mc.dk/Default.aspx?ID=2

Varaderoen var udstillet, men skuffende nok var TransAlpen ikke med i år på udstillingen, men den er i det internationale program, og bliver stadig produceret fik vi tjekket, men den bliver IKKE solgt på den danske marked 2007, det gør Varaderoen der i mod - HØRTE DU DET MOGENS 8-)

Suzuki havde kun små off roadere og andet kram - ikke nogle interessante maksiner i vores vægtklasse. Jo, det skal siges at vi så en Tourateched V-strom som faktisk var ret cool, men alubundskjold samt alt andet off road udstyr som styrtbøjler, alutasker og TKC-80 - i hvert fald den fedeste suzuki jeg har set siden DR-big.

Yamaha var skuffende nok ikke med i år, men Yamaha er også ved at være en lige så trist historie som de 3 andre japanske markeder med hensyn til store all roadere (ud over Honda Transalp+Varadero) Den eneste yamaha har der er værd at kigge lidt på er deres XT660.

Var også lige en smut forbi Triumph, og deres gamle Tiger kending var der også blevet lavet lidt om, men ikke meget, og den har stadig vægten, tyngepunktet, udseenet, off road egenskaberne, prisen etc etc. mod sig for at jeg finder den interessant.

Kåre og jeg sad lørdag aften og konkluderede lidt på messen over en dejlig middag i Kåres nye hus: Off road duelige all roadere anno 2007 er forbeholdt KTM(lc-4AV, lc-8AV), BMW(G)S serien) og Honda(XL 650+1000). Lidt en skam at dette markede ikke er større, men det er måske i virkeligheden det som gør det spændende :?:

Mvh Søren
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Billeder

Indlæg af Søren Dahl »

Så er der lidt billeder fra MC messe i Hamborg anno 2007 under album og Søren Dahl.

Mvh Søren
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Hej Søren

Fede billeder, må med derned næste gang.

/Mogens
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Mogens....

Indlæg af Søren Dahl »

Det bliver du da simpelthen bare nød til ;-)

Mvh Søren
Besvar