Dakar aften 2007

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hmm

Indlæg af Søren Dahl »

Så får jeg altså et problem, jeg kan alt på fransk undtagen sproget..... :lol:

Mvh Søren
Brugeravatar
Veset
Indlæg: 178
Tilmeldt: 14. jun 2004, 17:57
Geografisk sted: Bornholm
Kontakt:

Re: Hmm

Indlæg af Veset »

Søren Dahl skrev:Så får jeg altså et problem, jeg kan alt på fransk undtagen sproget..... :lol:

Mvh Søren
Bare rolig Søren, der er engelsk kommentator på :-D
Honda XRV 750 AT '03
Rikycross Crashbars
Garmin 76CSx
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Godt du så er så god til det Danske, både skriftligt og mundtligt, men jeg er sikker på at du kender en eller flere der sætter pris på dit "franske" :mrgreen:

/Mogens
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Fo'bål

Indlæg af Nejmann »

Hej Søren
Det er jo tydeligt, at du er en stor fan af amerikansk fo'bål ;-)

Min mor har jo faktisk sådan en analog parabol hængende, som ikke bruges til noget længere. Den er bare ikke så nem lige at få ned fra den syv meter høje gavl... Meeen det må kunne lade sig gøre. Der er jo en vis motivation i udsigten til at slippe for Søren Clauding :shoot:

-Kåre
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

DØØØØØØØØØØØ!!!!!

Indlæg af Søren Dahl »

Hi hi, ja de skønne Kjøwnhauner sild kan squ lære det ;-)

Lyder rigtig godt, Kåre, ham Søren Clauding skal da også lige have en lille hilsen med på vejen af mig....

Engang fik Søren Clauding (SC) sig en lille pakke med posten..... SC var så lykkelig lige indtil han åbnede den kslag sagde det og så var SC ikke så glad mere :smadret: HA HA HA HA fing2 HAM - SÅ KAN HAN LÆRE DET!!!!!!!
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Tid, sted og anvendelse.

Indlæg af Nejmann »

Skal vi prøve at komme nærmere tid og sted for Dakar 2007 eventen? Jeg vil som sagt gerne lægge hus til, hvis I vil komme til Sønderjylland - vil I det? Der vil være plads til overnatning i stue, have og havestue :-).

26. til 28. januar er der som andetsted skrevet stor MC messe i Hamborg (200 km syd for Aabenraa), og det kunne eventuelt kombineres med Dakar-kiggeri. Men det kan også være det bliver for stressende.

Wass denken Sie?

-Kåre
Gæst

Indlæg af Gæst »

hej hej...

jeg tror også at jeg har nævnt det før. Men jeg vil også gerne lægge plads til en dakar aften. Men der er dog lidt plads begrænsning.. Nok maks en otte-ti stykker. Og det er så i randers.

Men ellers lyder sønderjylland da som en fin ide :D
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Kåre

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Kåre

Jeg synes det lyder som en rigtig fornuftig idé, med Dakar aften ved Kåre og efterfølgende MC messe - jeg er klar!

Mvh Søren
Henrik Hald
Indlæg: 189
Tilmeldt: 11. nov 2004, 22:58
Geografisk sted: Vivild

Indlæg af Henrik Hald »

Hej, jeg er også klar på Dakar-aften, jeg er ligeglad om det bliver i Randers eller Åbenrå eller et andet sted............

Henrik.....
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Dakar optagelser

Indlæg af Søren Dahl »

Vi fik vist aldrig aftalt noget konkret med optagelserne af Dakar.

Hvad gør vi?

VHS eller DVD?

Zulu - Eurosport (DK) eller Eurosport (UK)

Eller det hele?

Og hvem skal vi have til at optage?

Jeg vil gerne tage mig af at optage fra Eurosport (DK) og koge det ned så vi kun ser MC - men det kommer desværre til at forgå på VHS, da jeg endnu ikke har kogegrej til DVD endnu. Men det KAN også godt ses på VHS med lidt god vilje.

Mvh Søren
Gæst

Indlæg af Gæst »

Jeg kan godt leve med VHS. Og synes at en tur til det sønderjyske er helt fint :-)

Ud over det, så synes jeg også at vi skal have det hele med. Dakar er andet en mc'er i mine øjne :-D

Om det er fra zulu eller eurosport er mig lige meget.

I øvrigt så kan man jo også selv følge med i zulu's udgave på tv2 sputnik. Koster en 50'er
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Dakar

Indlæg af Søren Dahl »

Har I så også set, at der er 10 x ca. 3 minutter fra løbet historie. Det er guld klip for ægte Dakar fans. Men det er dog desværre primært med bilerne, men bestemt et gennemsyn værd.

Det ligger under http://sputnik.tv2.dk/?channel

Vælg under fanebladende til venstre side i billedet, Seneste Uge, og her under ligger dakar.

God fornøjelse

Mvh Søren
majland

Re: Dakar optagelser

Indlæg af majland »

Søren Dahl skrev:Vi fik vist aldrig aftalt noget konkret med optagelserne af Dakar.
Jeg optager Eurosport [D] på en pc direkte fra satelit. Det er i fuld kvalitet i mpeg2 og godt 1GB for hver aftens udsendelse. Jeg har også fået gemt nogle af optaktsudsendelserne, men vist ikke alle 8.

Hvis jeg ellers havde været lidt hurtigere ude kunne jeg nok have stykket en pc sammen til udlån til en med Eurosport dk eller uk ... Men det må blive næste år.

Sidste år tegnede jeg abb på sputnik. Downloadede hvert afsnit på arbejde i højeste kvalitet og kunne så se dem senere offline. Da var kvaliteten på billederne bare temmelig ringe ... Det er jo for de flotte billeder at vi ser det. Resultater ses jo bedre på en webpage - f.eks den "live" hvor mange kan følge de enkelte deltageres placeringer ...

BTw så var der på tv i weekenden en film/udsendelse om løbet sidste år. Den optog jeg også på pc (DVB-T og igen fuld mpeg2 som broadcastet) så det er også rigtigt flotte billeder smidt op i stor størrelse med projektoren :-)
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Majland

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Majland

Lyder som en ægte Dakar entusiast - FEDT!

Mvh Søren
majland

Re: Hej Majland

Indlæg af majland »

Søren Dahl skrev:Hej Majland

Lyder som en ægte Dakar entusiast - FEDT!

Mvh Søren
Som "sat" familiefar må man jo nøjes med at drømme ... Men drømmern har jeg da holdt ved lige i ganske mange år efterhånden. Og med tiden har jeg jo også fået købt nogle mc'er der lugter lidt derhenad :-)

Jeg har da også i somemrs kørt i samme terræn som Marc Dullum har trænet i op til løbet - så det går da den rigtige vej.

Men jeg ved også at jeg ikke er kompromisløs nok til for alvor at prøve at deltage i et rally - men lidt hyggeoffroad bliver det til - og ikke mindst timer i sofaen med fødderne oppe sammen med sønnike hvor vi ser ræs :-)

Men deres officielle merchandise er altså ikke som i gamle dage (10år siden) Igår havde jeg en 1998 tshirt på hvor der på ryggen var en kariakturtegning af et ørkenlandskab. Udover det hele var der spredt mc, biler og lastbiler, mens der på klittoppene stod deltagere og spejdede i alle retninger. Nu kan man bare købe nogle "kedelige" pastelfarvede eller s/h med lidt logo på ...

Btw så købte jeg min første vhs videomaskine pga det løb. Da jeg flyttede hjemmefra var det til et værelse og en stueantenne i Storvorde uden for Aalborg. Så da årsskiftede nærmede sig købte jeg en video og fik en aftale med en studiekammerat med fællesantenne om at optage til mig ... Og sådan er det gået flere gange siden. Bla har jeg haft en kammerat i Esbjerg til at optage på computerenm skrive det på CD'er og sende dem. Motorsport på eurosport fra astra er også årsagen til at jeg har brugt en pose penge på parabol og en pc med sat tuner til at optage med. Jeg nåede lige at få det i drift til løbet i 2006 og det kører stadig godt. Det er ikke som at være der men en god erstatning at sidde 3 meter fra et 100" billede ...
Besvar