Indlæg af stødende karakter slettes uden varsel. Øvrige indlæg vil forblive på forum til 'evig' tid. Vis omtanke med brugen af foto og video, hele internettet kan kigge med.
Jeg har idag modtaget brev fra Touratech om at de har åbnet en afdeling i Sverige, som skal dække bla. Danmark.
Det var da glædeligt synes jeg indtil jeg fik den tanke at der man måske kunne score noget billigt i Sverige pga kursforskel Men mit smil stivnede lidt da det faktisk viste sig at værre dyrere at handle på den svenske onlineshop.
Eksempler
Komplet Zega sæt umonteret.
Sverige: 5134.82 kr.
Tyskland: 4643.53 kr.
Sæde til AT.
Sverige: 2315.21 kr.
Tyskland: 2176.42 kr.
Ortlieb vandtætpose.
Model Rackpack xl.
Sverige: 625.33 kr.
Tyskland: 514.29 Kr.
Garmin Zumo 550 GPS.
Sverige: 5009.51 kr.
Tyskland: 4837.32 kr.
Jeg tænkte så at der måtte være noget at spare fragtmæssigt måske, men her er priserne med forsendelse
Jeg tror desværre ikke, at vi kan handle på det tyske site mere, når den svenske filial dækker Danmark. Det er (vistnok) det samme med Hein Gericke UK, hvor man kun sælger indenlands - og ikke vil sælge fx Draggin jeans til danskere til halv pris, suk.
Poul Tvilum skrev:Jeg tror desværre ikke, at vi kan handle på det tyske site mere, når den svenske filial dækker Danmark.
Det ser desværre ud til, at du har ret.
Nu har jeg skrevet en mail til Touratech og spurgt, om det virkelig er meningen, at de på den måde hæver priserne for alle danskere ganske betragteligt. Bliver spændende at se, om/hvad de svarer...
Udfra tanken om at jo flere der "brokker" sig jo bedre står man, har jeg også lige skrevet mail Touratech.
Her er så det svar jeg fik fra dem:
Hello Carsten,
Touratech Sweden is Touratech Nordic, he deliver Norway, Finnland, Denmark and Island and Sweden at the 01.01.2009.
Sorry, we don´t deliver from Touratech Germany at the 01.01.2009 in this Country´s.
And you will find this note on the Homepage to.
When you have now some questions please contact Touratech Sweden direkt.
Viele Grüße / Best Regards
Tanja Ceschan
På godt dansk "de vil tage os ved røven"
Jeg vil derfor opfordre alle brugere af forum til at gøre det samme!
Ja Nikolajsen, det kunne man fristes til at sige, men lad os se hvordan det ender! Ikke at jeg tror det hjælper en hujenende fis, men jeg har lige skrevet en mail til Herbert Schwartz som er ejer og grundlægger af det tvivlsomme foretagende der hedder Touratech. Det er måske endda tvivlsomt at jeg får svar fra ham, men lad os se. Alternativt må vi lave en demonstration på MC Show 09 i Kbh og Herning mod det Der skal Nordic Touratech have en stand! Hmmm vi ser hvad der sker...
Hmmmmm der er jo også det alternativ at man handler hos http://www.africanqueens.de/ de har også Zega kufferter og meget andet til TA, AT og VA. Og priserne er stort set de samme som hos Touratech!!!
Hmmmm Kåre underligt de ikke har svaret, jeg fik svar efter få minutter....
Jeg er sikker på at de har en særdeles god forklaring på det de gør, at vi sikkert ikke forstår den er noget andet.
Jeg er helt med på at vi som klub sender dem en hilsen, vi da trods alt nogle stykker her i lille DK, som kender deres navn, og mange har handlet hos dem.