Jeg har en C3 og er rigtig godt tilfreds med den. Det var ikke planen, at jeg skulle have en klap-hjelm, men da mit kranium har en form der ikke passer i mange hjelme, så prøvede jeg alligevel én - og den passede faktisk ret godt. Schubert har også fundet ud af, at man bør kunne tage en prøvetur med hjelmen før man køber, så alle forhandlere har nogen prøveturs-modellerChristian Lau skrev:Var inde at se på C3 idag.. Den er godtnok lækker!!! Men den er også dyr...
Glæder mig til at høre en anmeldelse af den!!!

Klap-funktionen virker solid og gør, at hjelmen kan slutte ret tæt om halsen - der skal jo ikke være plads til at hage og næse kan komme ud af 'bunden' - og derfor blæser det meget mindre op ved hagen på min C3 end på min tidligere Arai integralhjelm. Samtidig tror jeg det dæmper støjen noget.
Det giver også point i min bog, at visiret har pinlock "termorude" og at det er ret nemt at tage af og sætte på (en anelse nemmere end Arais system), men vinder-funktionen er klart den indbyggede solbrille! Den sidder indvendigt, og betjenes meget nemt med et håndtag på venstre side. Fedt til en skovtur på en solskinsdag, hvor man skiftevis kører i sol og skygge - eller til Norgeturen, hvor man godt kan komme gennem tyve meget mørke tunneller på en god dag. Desværre har solskærmen en antidug-belægning der gør, at det altid ser en anelse fedtet ud; men mon ikke den bliver slidt af efterhånden..?
I øvrigt kan det meste af foeret tages ud til vask (det har jeg dog ikke afprøvet endnu), og bundkraven kan skiftes ud til én med indbygget bluetooth-headset. Det er naturligvis til Schubert-pris - altså ret dyrt - men det virker som en veldesignet løsning.

mvh Kåre