Hej Kim
Jeg kører selv med Rukka, og det fungerer, jeg må dog give Yaknudsen ret, den fugtige plet på maven er svær at undgå (og selv om jeg kører Varadero, så
er det vand

).
Derimod har jeg ingen problemer omkring halsen eller i skridtet, og omkring håndleddene kun hvis jeg har handskerne uden på ærmerne; så trækker vandet ned i handskerne gennem ærmestoffet. Jeg har lige købt et par Rukka handsker, og de er så smalle i skafterne at de kan gå indeni ærmerne, og når begge dele så lukkes stramt til, så
kommer der altså ikke vand ind.
Som Yaknudsen bruger jeg også Daytona (Travel Star GTX), og de er vandtætte, men jeg har også et par Haglöfs vandrestøvler med Goretex som jeg nogle gange kører i.
Sidste fredag kørte jeg 1256 km hjem fra Norge i ét stræk, med Rukka handskerne og Haglöfs støvlerne, og selv om de første 700 km var i øsende regnvejr, var maven det eneste sted jeg blev lidt våd.
Det er da sikkert rigtig at det meste tøj fungerer fornuftigt, forskellen er hvor længe det fungerer. Min erfaring er at Goretex holder betydeligt bedre end kopimaterialerne, så selv om det er dyrere i indkøb, er det det jo ikke i det lange løb, og man slipper for en masse problemer hen ad vejen.
Jeg har også et sæt Frank Thomas som jeg købte i 1997, dengang brugte de også Goretex. De første år kørte jeg med det hele året, men på et tidspunkt købte jeg en lettere model til sommerbrug, også Frank Thomas, men med Aqua Pore. Det holdt tre somre, så var det utæt som en si

, derefter købte jeg Rukka´en. Det gamle Frank Thomas fortsatte jeg med om vinteren, jeg har det endnu, og der er aldrig kommet en dråbe vand ind i det (heller ikke på maven), på trods af at det efterhånden er slidt igennem Cordura´en flere steder så Goretex´en er blottet