styrkontakt.....

Alt om udstyr, lige fra tøj og telte til spejle og gummidutter.
Besvar
jaxx

styrkontakt.....

Indlæg af jaxx »

Nå miner herrre.
nu har jeg ikke haft tid til at suse hele forumet i gennem, så jeg ved ikke om dette har været oppe og vende før, så jeg kaster mig bare ud i det :-D .

jeg har lige haft splittet min AT ad i store dele, den er vasket i bund, ny kæde og tandhjul, koblingskabel og andre småting er gået efter, men jeg har et "traumatisk" tibagevendene problem.
min styrkontakt i venstre side gør livet surt for mig, når jeg aktivere blinklyset, så kan man høre at relæet bliver aktiveret, altså jeg kan høre at det "klikker" som det skal, men det klikker i dobbelt hastighed, som om at der var gået en pærer, og der kommer ingen lys i selve blinklyset.
efter at have gået det hele igennem, finder jeg ud af, at det faktisk er kontakten til lyset (sluk. position, alm.lys) der driller.
når jeg aktivere blink, klikker den hurtigt, og ingen lys(blinklys), men når jeg så roder lidt med lys kontakten, så er klikkerriet i normalt tempo og der kommer lys i blinklys pæren.

jeg har haft skildt kontakten så meget ad som jeg nu kan, men jeg er sikker på at dem som har lavet den, har siddet med en djævelsk plan om at der er ting inden i, som andre ikke må se, da jeg ikke kan komme helt ind.

Nå men det var lidt meget for at forkllare at mit blinklys ikke virker, og mine spørsmål er.
Er det et problem i andre kender.
Er der nogen der har en løsning.
Skal der bare en ny kontakt på, og hvor finder jeg den, uden at skulle tage et lån i huset, eller sælge en nyre.
Eller er der nogen der ligger inde med en brugt der fungerer.

De bedste hilsner
Jakob
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Re: styrkontakt.....

Indlæg af Peter AT »

Hej Jacob..

Hvis pæren ikke er sprunget er det sandsynligvis en dårlig stelforbindelse..

HugOgDask
Peter AT
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
jaxx

Re: styrkontakt.....

Indlæg af jaxx »

hmmm.. alle pære og fatninger er gennemgået,, når jeg aktivere blinklyset, klikker den i dobbelt tempo, og der er ingen lys i blinklys pæren, men hvis jeg så roder lidt med lys kontakten (tænder og slukker), så pludselig køre blinkrelæet i normalt tempo, og der kommer lys i blinklyset.
jeg er på ingen måde særlig god til det med el, men jeg fornemmer at der er en form for løs forbindelse eller at der er så meget skidt så det driller med forbindelsen, det virker i hvær fal sådan.
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: styrkontakt.....

Indlæg af iver »

Hej Jacob.

Jeg hader også problemer med strøm.

Jeg har ikke haft samme problem som dig.
Prøv at sprøjte en ordentlig omgang kontaktrens ind i hele "kontakthustet" og vent så til væsken er fordampet før du sætter strøm på igen.
Man kan købe brugte stumper i udlandet, bla Ebay, ellers må du købe originale stumper, feks i Holland der er lidt at spare. Du kan se prisen her, jeg tror det er stump nummer 10. http://www.cmsnl.com/honda-xrv750-afric ... _0300.html.

Håber du får løst problemet.

Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: styrkontakt.....

Indlæg af iver »

Fuck Chrome.
HARK Rules
jaxx

Re: styrkontakt.....

Indlæg af jaxx »

ok. jeg takker. vil lige starte med kontakt sprayen, det er forsøgt lidt, men har ikke ladet det fordampe/tøre inden jeg har samlet det igen,,
jeg talte lige om en auto mekaniker, han fortalte at sådan noget djævelskab som kontakter også kuinne drille hvis "polerne" var blevet lidt skæve, og ikke fik lavet rigtig kontakt ville kunne skabe problemet, men igen, det vil sgu ikke lade sig skille ad.. :roll: .
nå men jeg kaster mig ud endnu et forsøg på at få det til at fungere.
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: styrkontakt.....

Indlæg af iver »

Hvis den har stået længe uden at blive brugt kan det være den skal have lidt "gymnastik" altså tryk og kør med kontakterne, gerne mens kontaktrensen er sprøjtet på, så evt irrede kontakter bliver "slebet" lidt. Det lyder jo umiddelbart som om problemet er inde i "kontakthuset".

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: styrkontakt.....

Indlæg af Bønne »

Hej Jakob

Som Peter er inde på tror jeg nu også du skal lede i stelforbindelserne, men ikke i kontaktsættet, for der er ingen
stelledninger. Blinklys og kørelys er to uafhængige kredse, vis kontakter bare er placeret i det samme "hus". Det
eneste de to kredse har til fælles er stelforbindelsen. Honda har altid brugt at underdimentionere deres stelnet, samt
kun trække de stelledninger der er højst nødvendigt, men 1 m ledning sparet pr. cykel af 15 mill. cykler om året bliver
jo trods alt også til en slags penge :lol: .
Jeg tror du skal checke stelforbindelserne ude i selve lygterne, det er de grønne ledninger, men også de stik der
sidder på stelledningerne fra lygterne og ind mod batteriet.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
jaxx

Re: styrkontakt.....

Indlæg af jaxx »

Hej Bønne.
tak for dit meget konkrete indspark, jeg vil hurtigst muligt kaste mig ud i opgaven, og da jeg ikke er el mand, je så kommer det jo nok til at minde lidt om "find Holger" :lol:
Besvar