Dynojet Kit
Dynojet Kit
jeg sider lige og kigger på lidt forskelligt til den gamle honda og faldt så over et dynojet kit
er der nogle af jer der har prøvet sådan noget og kan fortælle mig om det virker og ikke mindst om det skader
mvh Tinning
er der nogle af jer der har prøvet sådan noget og kan fortælle mig om det virker og ikke mindst om det skader
mvh Tinning
Re: Dynojet Kit
Du kommer til at bruge mere benzin og det får du ikke meget mere ud af. Den bruger jo nok i forvejen.
Re: Dynojet Kit
jeg holder mig væk 

Re: Dynojet Kit
Hej Tinning
Dynojet Kit er en optimering/trimning af karburatorene og dermed ydelsen. En mild form for tuning kan man sige.
Og enhver form for tuning vil medføre et højere benzinforbrug...hvis man bruger det. Kører man nøjagtig som
man plejer gør det ingen forskel...men så er der ingen grund til at ofre penge på det
Typisk vil man montere et Stage 1 kit som er beregnet til standard luftfilter/KN-filter og standard/mere åben "road
legal" uoriginal udstødning.
Jeg har, på min AT´er, monteret Stage 1 kit samt KN-filter og anden udstødning. Stage 1 kittet består af to sæt
dyser, 126 og 130, samt et sæt nåle med en anden slibning. De to dyssesæt er fordi man med standard/KN-filter
alene benytter str. 126, mens man ved KN-filter og anden udstødning benytter 130 dyserne. Nålene benyttes ved
begge, men da de har 6 indstillinger er der mulighed for justering.
Nu er det sådan at min Kamel (RD04), kører med to forskellige dyser standard, 118 og 122, men det har man fra Dynojet
åbenbart set bort fra. Men fakta er at med to ens dyser får den enten for lidt benzin på den bagerste, eller for meget på
den forreste. Det viste sig også at min udstødning, der er MEGET åben og "ABSOLUTELY NOT ROAD LEGAL", krævede
endnu større dyser, så jeg nu er oppe i 137,5 og 140
.
Men har det så givet noget? Ja, på toppen ved jeg ikke rigtig, men det er for mig også ligegyldigt da det er en
vintercykel, men i mellemområdet, hvor man jo typisk kører mest, har den fået et BETYDELIGT mere massivt træk end
standard
. Og ja, den bruger mere benzin, men igen, det er fordi jeg bruger det ekstra træk
Om det skader? Enhver tuning vil slide mere, men i dette tilfælde er tuningen/trimningen så minimal at jeg ikke tror
det kan måles nogensteder. Hvis den derimod ikke bliver justeret ordentligt, og f.eks får for mager blanding, er der
risiko for overophedning med brændte stempler til følge
Ved for fed blanding vil den bare bruge for meget benzin,
gå dårligt og forurene unødigt.
Dynojet Kit er en optimering/trimning af karburatorene og dermed ydelsen. En mild form for tuning kan man sige.
Og enhver form for tuning vil medføre et højere benzinforbrug...hvis man bruger det. Kører man nøjagtig som
man plejer gør det ingen forskel...men så er der ingen grund til at ofre penge på det

Typisk vil man montere et Stage 1 kit som er beregnet til standard luftfilter/KN-filter og standard/mere åben "road
legal" uoriginal udstødning.
Jeg har, på min AT´er, monteret Stage 1 kit samt KN-filter og anden udstødning. Stage 1 kittet består af to sæt
dyser, 126 og 130, samt et sæt nåle med en anden slibning. De to dyssesæt er fordi man med standard/KN-filter
alene benytter str. 126, mens man ved KN-filter og anden udstødning benytter 130 dyserne. Nålene benyttes ved
begge, men da de har 6 indstillinger er der mulighed for justering.
Nu er det sådan at min Kamel (RD04), kører med to forskellige dyser standard, 118 og 122, men det har man fra Dynojet
åbenbart set bort fra. Men fakta er at med to ens dyser får den enten for lidt benzin på den bagerste, eller for meget på
den forreste. Det viste sig også at min udstødning, der er MEGET åben og "ABSOLUTELY NOT ROAD LEGAL", krævede
endnu større dyser, så jeg nu er oppe i 137,5 og 140

Men har det så givet noget? Ja, på toppen ved jeg ikke rigtig, men det er for mig også ligegyldigt da det er en
vintercykel, men i mellemområdet, hvor man jo typisk kører mest, har den fået et BETYDELIGT mere massivt træk end
standard



Om det skader? Enhver tuning vil slide mere, men i dette tilfælde er tuningen/trimningen så minimal at jeg ikke tror
det kan måles nogensteder. Hvis den derimod ikke bliver justeret ordentligt, og f.eks får for mager blanding, er der
risiko for overophedning med brændte stempler til følge

gå dårligt og forurene unødigt.
Bønne
Plan your ride. Ride your plan.
Plan your ride. Ride your plan.
Re: Dynojet Kit
tak for det udførlige svar det var bare en tanke jeg fik en dag jeg sad og kigge rundt efter noget andet .
min Transalp har fået ny udstødning og er nu blevet justeret så den kører bedre en den har gjort før i de 8 år jeg har haft den
mvh Tinning
min Transalp har fået ny udstødning og er nu blevet justeret så den kører bedre en den har gjort før i de 8 år jeg har haft den

mvh Tinning
-
- Indlæg: 134
- Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
- Geografisk sted: Grenå
Re: Dynojet Kit
Har kørt med stage 1 kit på min VFR. Det viste sig at nålene ødelagde strålerøret. (De kan ikke skiftes, så det var nye karburatorer)
Hilsen
Jernhernik
Hilsen
Jernhernik
Re: Dynojet Kit
Har lidt svært ved at se hvordan nålene skulle kunne ødelægge strålerørene, de er jo
ikke i direkte berøring med hinanden
Nu ved jeg ikke hvilken model VFR du havde, men på denne model:
http://www.cmsnl.com/honda-vfr750f-1992 ... _1601.html,
kan strålerørene godt skiftes, det er nr. 22 på tegningen, og det kan de også på AT´en.
ikke i direkte berøring med hinanden

Nu ved jeg ikke hvilken model VFR du havde, men på denne model:
http://www.cmsnl.com/honda-vfr750f-1992 ... _1601.html,
kan strålerørene godt skiftes, det er nr. 22 på tegningen, og det kan de også på AT´en.
Bønne
Plan your ride. Ride your plan.
Plan your ride. Ride your plan.
-
- Indlæg: 134
- Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
- Geografisk sted: Grenå
Re: Dynojet Kit
Det er det rør nålen går ned i. Hoveddysen sidder i modsatte ende. I vfr -88 er de faste.
Hilsen
Jernhenrik
Hilsen
Jernhenrik
Re: Dynojet Kit
Hmm...ja, men denne tegning er af en ´88´er:
http://www.cmsnl.com/honda-vfr750f-1988 ... _1601.html,
og der er også løst strålerør, nr. 14, Partnr. 16165ML7881.
Og ja, nålen går ned i strålerøret, men de rører ikke hinanden, der er benzin/luftblanding imellem.
http://www.cmsnl.com/honda-vfr750f-1988 ... _1601.html,
og der er også løst strålerør, nr. 14, Partnr. 16165ML7881.
Og ja, nålen går ned i strålerøret, men de rører ikke hinanden, der er benzin/luftblanding imellem.
Bønne
Plan your ride. Ride your plan.
Plan your ride. Ride your plan.
-
- Indlæg: 134
- Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
- Geografisk sted: Grenå
Re: Dynojet Kit
De karburatorer der er vist er ikke identiske med dem der sidder på en -88. På en -88 er der gummistudser i begge ender, på de billede du henviser til er der gummistuds på den ene men en flance på den anden. Men set ud fra billedet har disse carburatorer udskiftelige nåleholdere.
Hilsen
Jernhenrik
Hilsen
Jernhenrik
Re: Dynojet Kit
Tja, jeg skal ikke kunne sige det, men ifølge tegningerne hos CMS findes der til VFR
kun de to nævnte modeller karburatorer fra årgang ´86 til ´96
. Og de er begge med
flange på luftfiltersiden og med løse strålerør.
kun de to nævnte modeller karburatorer fra årgang ´86 til ´96

flange på luftfiltersiden og med løse strålerør.
Bønne
Plan your ride. Ride your plan.
Plan your ride. Ride your plan.
-
- Indlæg: 134
- Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
- Geografisk sted: Grenå
Re: Dynojet Kit
Lidt tankevækkende, men det er lidt sjovt at netop strålerøret ikke kan købes. Det er sikkert bare en standard tegning man bruger. Det vi kan lærer af dette, er at ikke alt der står på nettet er lige brugbart.
Hilsen
Jernhenrik

Hilsen
Jernhenrik
Re: Dynojet Kit
Det skulle jo meget gerne være de rigtige tegninger CMS har liggende (og det plejer det da også at være), da
folk jo skal bestille reservedele efter dem. Men strålerøret til de to viste modeller kan jo godt købes, at
der står "Not available" ved det ene er jo bare fordi CMS har udsolgt af det P.T.
folk jo skal bestille reservedele efter dem. Men strålerøret til de to viste modeller kan jo godt købes, at
der står "Not available" ved det ene er jo bare fordi CMS har udsolgt af det P.T.

Bønne
Plan your ride. Ride your plan.
Plan your ride. Ride your plan.