Dynojet Kit

Alt om udstyr, lige fra tøj og telte til spejle og gummidutter.
Besvar
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Dynojet Kit

Indlæg af Tinning »

jeg sider lige og kigger på lidt forskelligt til den gamle honda og faldt så over et dynojet kit

er der nogle af jer der har prøvet sådan noget og kan fortælle mig om det virker og ikke mindst om det skader

mvh Tinning
jensen

Re: Dynojet Kit

Indlæg af jensen »

Du kommer til at bruge mere benzin og det får du ikke meget mere ud af. Den bruger jo nok i forvejen.
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: Dynojet Kit

Indlæg af Tinning »

jeg holder mig væk :-D
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Dynojet Kit

Indlæg af Bønne »

Hej Tinning

Dynojet Kit er en optimering/trimning af karburatorene og dermed ydelsen. En mild form for tuning kan man sige.
Og enhver form for tuning vil medføre et højere benzinforbrug...hvis man bruger det. Kører man nøjagtig som
man plejer gør det ingen forskel...men så er der ingen grund til at ofre penge på det :!:

Typisk vil man montere et Stage 1 kit som er beregnet til standard luftfilter/KN-filter og standard/mere åben "road
legal" uoriginal udstødning.

Jeg har, på min AT´er, monteret Stage 1 kit samt KN-filter og anden udstødning. Stage 1 kittet består af to sæt
dyser, 126 og 130, samt et sæt nåle med en anden slibning. De to dyssesæt er fordi man med standard/KN-filter
alene benytter str. 126, mens man ved KN-filter og anden udstødning benytter 130 dyserne. Nålene benyttes ved
begge, men da de har 6 indstillinger er der mulighed for justering.

Nu er det sådan at min Kamel (RD04), kører med to forskellige dyser standard, 118 og 122, men det har man fra Dynojet
åbenbart set bort fra. Men fakta er at med to ens dyser får den enten for lidt benzin på den bagerste, eller for meget på
den forreste. Det viste sig også at min udstødning, der er MEGET åben og "ABSOLUTELY NOT ROAD LEGAL", krævede
endnu større dyser, så jeg nu er oppe i 137,5 og 140 :lol: .

Men har det så givet noget? Ja, på toppen ved jeg ikke rigtig, men det er for mig også ligegyldigt da det er en
vintercykel, men i mellemområdet, hvor man jo typisk kører mest, har den fået et BETYDELIGT mere massivt træk end
standard :!: :ok:. Og ja, den bruger mere benzin, men igen, det er fordi jeg bruger det ekstra træk :lol:

Om det skader? Enhver tuning vil slide mere, men i dette tilfælde er tuningen/trimningen så minimal at jeg ikke tror
det kan måles nogensteder. Hvis den derimod ikke bliver justeret ordentligt, og f.eks får for mager blanding, er der
risiko for overophedning med brændte stempler til følge :!: Ved for fed blanding vil den bare bruge for meget benzin,
gå dårligt og forurene unødigt.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: Dynojet Kit

Indlæg af Tinning »

tak for det udførlige svar det var bare en tanke jeg fik en dag jeg sad og kigge rundt efter noget andet .

min Transalp har fået ny udstødning og er nu blevet justeret så den kører bedre en den har gjort før i de 8 år jeg har haft den :-D

mvh Tinning
jernhenrik
Indlæg: 134
Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
Geografisk sted: Grenå

Re: Dynojet Kit

Indlæg af jernhenrik »

Har kørt med stage 1 kit på min VFR. Det viste sig at nålene ødelagde strålerøret. (De kan ikke skiftes, så det var nye karburatorer)

Hilsen

Jernhernik
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Dynojet Kit

Indlæg af Bønne »

Har lidt svært ved at se hvordan nålene skulle kunne ødelægge strålerørene, de er jo

ikke i direkte berøring med hinanden :-?

Nu ved jeg ikke hvilken model VFR du havde, men på denne model:

http://www.cmsnl.com/honda-vfr750f-1992 ... _1601.html,

kan strålerørene godt skiftes, det er nr. 22 på tegningen, og det kan de også på AT´en.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
jernhenrik
Indlæg: 134
Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
Geografisk sted: Grenå

Re: Dynojet Kit

Indlæg af jernhenrik »

Det er det rør nålen går ned i. Hoveddysen sidder i modsatte ende. I vfr -88 er de faste.

Hilsen

Jernhenrik
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Dynojet Kit

Indlæg af Bønne »

Hmm...ja, men denne tegning er af en ´88´er:

http://www.cmsnl.com/honda-vfr750f-1988 ... _1601.html,

og der er også løst strålerør, nr. 14, Partnr. 16165ML7881.

Og ja, nålen går ned i strålerøret, men de rører ikke hinanden, der er benzin/luftblanding imellem.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
jernhenrik
Indlæg: 134
Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
Geografisk sted: Grenå

Re: Dynojet Kit

Indlæg af jernhenrik »

De karburatorer der er vist er ikke identiske med dem der sidder på en -88. På en -88 er der gummistudser i begge ender, på de billede du henviser til er der gummistuds på den ene men en flance på den anden. Men set ud fra billedet har disse carburatorer udskiftelige nåleholdere.

Hilsen
Jernhenrik
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Dynojet Kit

Indlæg af Bønne »

Tja, jeg skal ikke kunne sige det, men ifølge tegningerne hos CMS findes der til VFR

kun de to nævnte modeller karburatorer fra årgang ´86 til ´96 :-?. Og de er begge med

flange på luftfiltersiden og med løse strålerør.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
jernhenrik
Indlæg: 134
Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
Geografisk sted: Grenå

Re: Dynojet Kit

Indlæg af jernhenrik »

Lidt tankevækkende, men det er lidt sjovt at netop strålerøret ikke kan købes. Det er sikkert bare en standard tegning man bruger. Det vi kan lærer af dette, er at ikke alt der står på nettet er lige brugbart. :beer:

Hilsen

Jernhenrik
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Dynojet Kit

Indlæg af Bønne »

Det skulle jo meget gerne være de rigtige tegninger CMS har liggende (og det plejer det da også at være), da

folk jo skal bestille reservedele efter dem. Men strålerøret til de to viste modeller kan jo godt købes, at

der står "Not available" ved det ene er jo bare fordi CMS har udsolgt af det P.T. :-D
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Besvar