Er der nogen der har erfaring med Zumo 660

Alt om udstyr, lige fra tøj og telte til spejle og gummidutter.
Besvar
Tryksen

Er der nogen der har erfaring med Zumo 660

Indlæg af Tryksen »

Da min gamle Garmin 550, synger på absolut sidste vers, er der brug for nyt gear. Har været inde og se på Zumo 660. Er der nogen der har erfaring med et sådant "agragat"? :ok: :not:
Niels

Re: Er der nogen der har erfaring med Zumo 660

Indlæg af Niels »

660eren er faktisk ret forskellig fra en 550. Den har en stører skærm og er lidt lettere at overskue, men det er nærmest umuligt at at lave en rute på pc, og så overføre den til enheden, og det er ikke lettere den anden vej. Jeg kender flere der faktisk er ret skuffet over deres 660ere. Det skal lige siges at jeg ikke selv har kørt med en 660, men kun har hørt om problemerne med den fra andre, så måske er der flere sider til historien.

Mvh Niels
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Er der nogen der har erfaring med Zumo 660

Indlæg af Bønne »

Jeg har selv en 550, så jeg har ingen erfaring med 660´eren. Dog havde jeg én i hånden den anden dag (Per Uggi´s...altså hans GPS :!: ).

Menumæssigt synes jeg den virkede meget lig 550´eren, dog foregår alt via skærmen, da der ingen knapper er som på 550´eren. Men

jeg ved at der på 660´eren er mere hukommelse både til kort og til beregning af rute end på min. F.eks. kan 660´eren indeholde komplet

Europakort, det kan 550´eren ikke uden at der sættes et SD-kort i den. Ligeledes kan 550´eren ikke beregne en rute fra Danmark

til Spanien (så den må man lave af to gange), det kan 660´eren godt.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Niels

Re: Er der nogen der har erfaring med Zumo 660

Indlæg af Niels »

Der må jeg lige rette dig Bønne ;-) Jeg har lige været i Toscana, og i bilen havde vi både en 660 og min 550. 660'eren kunne ikke lave en rute hele vejen, og brugte over 15 min (!!!) på at regne den ud! Min 550'er regnede hele ruten på under et minut :shock: Om det er fordi den 660'er fejlede et eller andet eller om det er sådan med dem alle, ved jeg ikke, men en 550'er kan godt lave lange ruter. Det skal lige siges at jeg har et 2gb hukommelseskort i den.

Mvh Niels
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Er der nogen der har erfaring med Zumo 660

Indlæg af Bønne »

Grunden til at jeg lånte Pers 660´er var at jeg, på min 550´er, ikke kunne beregne en rute hjemmefra og til Barcelona, men det kunne

jeg godt på hans. Min kunne kun beregne til Valence, ca. 1700 km, omtrendt samme rutelængde som til Toscana :-D.

Jeg har også SD-kort i min, men ifølge Garmin Danmark bruges dette kun til kort-hukommelse-forlængelse, ikke til

ruteberegning.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Niels

Re: Er der nogen der har erfaring med Zumo 660

Indlæg af Niels »

Hej Tryksen

Jeg er bare lidt nysgerrig. Hvordan kan en Zumo 550 synge på sidste vers? Jeg mener enten virker den, eller også er den "død". Hvis kortet er for gammelt er det helt sikkert billigere at opdatere, lige i tilfældet Zumo (det kan næsten ikke betale sig på div bil GPS'er) end det er at købe en ny!

Hilsen Niels

PS: Jeg ved nu med sikkerhed at det er umuligt at overføre kort fra f.eks google maps, til en 660'er, så hvis det er noget du gør eller gerne vil, så find dig den 550'er eller måske en tomtom (den der til mc...du ved ;-) )
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Er der nogen der har erfaring med Zumo 660

Indlæg af Bønne »

Ja, det kunne da egentlig være interresant at høre.

Hvad er det den fejler :?:
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Tryksen

Re: Er der nogen der har erfaring med Zumo 660

Indlæg af Tryksen »

Fejler og fejler.... Skærmen er vildt dårlig at se på - det ser ud som om at jeg ikke har fjernet beskyttelses plast, men det har jeg. Ligeledes er den begyndt bare at slukke når jeg kører. Har den på MC bat., så det burde ikke være problemet.

Hvad den ikke fejler er, at den kan finde vej - den er markant bedre end den jeg har i bilen og den har beregnet ruter til både Frankring og spanien uden problemer. Dernæst tror jeg bare at jeg gerne vil have en ny, men med de forskellige meldinger der er, lyder det ikke til at det skal være en 660. Dog skal nævnes at det ikke er ret tit jeg kører på MC til Spanien, hvorfor det ikke er et problem :mrgreen: :mrgreen:

Dernæst ced dem der har mødt mig at efter HC Andersen er jeg nok den største IT spasser i DK - derfor har jeg aldrig brugt dem sammen med min computer :snydt:
Niels

Re: Er der nogen der har erfaring med Zumo 660

Indlæg af Niels »

;-)
Har du undersøgt om Tomtom er et bud på en afløser? Min bil gps er en Tomtom, og den er jeg ofte meget mere enig med end jeg er med min Zumo :roll:

Hilsen Niels
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Er der nogen der har erfaring med Zumo 660

Indlæg af Bønne »

Det med skærmen er ikke pga. indstillingerne? Du kan jo vælge farve og lysstyrke i Display-menuen.

At den slukker en gang imellem kan være holderen den sidder i. Den er ikke 100% vandtæt :not: , og jeg har
måttet skifte min holder én gang da der var gået fugt i den. Bunden af printet hvor ledningsbundet der
går til GPS-stikket er loddet på, var simpelt hen irret væk så den mistede forbindelsen både til kommunikation
og opladning.

Det er ikke længere siden end forige lørdag da jeg var forbi Enghave Motor i Kbh. at jeg mødte en der mente hans
Zümo 550 var defekt, men da han satte den i min holder fungerede den, så det var hans holder der var død.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Tryksen

Re: Er der nogen der har erfaring med Zumo 660

Indlæg af Tryksen »

Hej Bønne

Ved godt det med lysstyrke og farve, men det er ligesom om at selve skærmen er fyldt med luftbobler :not:

Vil prøve at se på holderen. Har gentagne gange renset stikkene i bunden da de var fyldt mer ir, så din forklaring lyder jo rigtig logisk
Jørgen Markussen

Re: Er der nogen der har erfaring med Zumo 660

Indlæg af Jørgen Markussen »

Hej Tryksen

Med mindre du absolut vil have en Garmin 660 kan du jo købe min 550 inkl. touratech holder og styrfæste for 14oo, se under Køb og salg.
Den fungerer upåklageligt både i DK og Europa. Jeg sælger da jeg har købt ny MC med fastmonteret holder til en 660.

MVH Jørgen Markussen :ok:
Besvar