Jeg har en AT RD07 med nogle allroad dæk der kun kan klare en grustur til sverige. Jeg kunne godt tænke mig at have et sæt fx Michelin T63 eller Pirelli MT 21 til de 3-4 gang om året jeg gerne vil detage i mere enduro/offroad arrangementer og ture (Polen, Rumænien, sverige, øvelses terræner mm.)
Jeg har kun T63 og MT21 i kikkerteten fordi flere på forummet anbefaler dem. Hvis er der nogen der har erfaringer med andre dæk så skriv endelig. Mit eneste kriterier er at de kan være sikre nok på asfalt så det er muligt at køre til og fra arrangementerne på fx motorveje.

Hvad gør i andre? Har i to sæt fælger så man hurtigt kan skifte over eller piller i dækkene af hver gang? Så følger næste spørgsmål, hvad med slanger? Er det at foretrække slanger på en AT. Der står tubeless på mine fælger, men ved et service sagde mekanikeren at der var slanger i dækkene. Kan man se det ved at kigge på dæk og fælge?
Bruger i sammen bredde offroad dæk som jeres touringdæk eller skal de være smallere eller bredder til offroad

Venlig hilsen
Rasmus