Pivot Pegz MK3 til AT

Alt om udstyr, lige fra tøj og telte til spejle og gummidutter.
Besvar
TEriksen

Pivot Pegz MK3 til AT

Indlæg af TEriksen »

Har i noget tid følt at fødderne kunne slippe fodhvilerne lidt ved kørsel gennem vand i høj fart og ved kørsel i meget ujævnt terræn.

Jeg har derfor investeret i et sæt Pivot Pegz MK3 fodhvilere og glæder mig meget til at prøve dem i terrænet om en 3 måneders tid og se om det funker, det der med at kunne vippe foden. De ser i hvert fald overbevisende ud nu hvor de er monteret. Kvaliteten er helt i top.

Efter lidt research fandt jeg dem her: http://www.fussrasten.info/ til 159 EUR og prisen er rimelig sammenlignet med de sædvanlige Touratech og Rugged Roads. Firmaet leverer hurtigt og uden bøvl.

De ser således ud:

Billede

Billede

/ Thomas
TEriksen

Re: Pivot Pegz MK3 til AT

Indlæg af TEriksen »

I starten af Marts var der et par weekender med rimeligt mc vejr og jeg fik rullet nogle km på både landevej og grus.
Fodhvilerne sørger for at der altid er fuld kontakt til mine cross støvler hvad enten jeg sidder ned eller står op.
Fodhvilerne bider rigtigt godt i sålen og sikrer at støvlen ikke glider af. Den store bredde gør at jeg står afslappet og med god support under fødderne.
Teoretisk set burde man vel kunne bremse og skifte gear uden at flytte fødderne men det er ikke praktisk.
Jeg foretrækker at have det forreste af støvlerne lige udenfor gearskifter og bremsepedal når jeg kører, for ikke at komme til at påvirke pedalerne utilsigtet. Fodhvilerne sikrer at støvlerne ikke glider ind mod pedalerne.

Samlet set er jeg således rigtigt godt tilfreds med de nye Pivot Pegz Mk3 fodhvilere :ok:

/Thomas
Suhir

Re: Pivot Pegz MK3 til AT

Indlæg af Suhir »

Takker for oplysningen! forjeg har selv i tankerne at investere i sådan et sæt pedaler til min At'er. :ok:
Brugeravatar
Bernt
Indlæg: 293
Tilmeldt: 05. aug 2013, 22:53
Geografisk sted: Tølløse, midt på Sjælland :-)
Kontakt:

Re: Pivot Pegz MK3 til AT

Indlæg af Bernt »

De ser godt nok fine ud, ved du om andre firmaer har ligende modeller (læs til billigere penge) som kan noget af det samme :-D
Jeg er nemlig lidt på udkig efter nogel lidt grovere end standard modellen på min TA, og jeg synes at jeg har lidt svært ved at bruge fodbremsen når jeg kører med mine cross støvler.

Gode råd modtages gerne 8-)
Eventyret venter bag næste sving :-)
tingtilsalg

Re: Pivot Pegz MK3 til AT

Indlæg af tingtilsalg »

Bernt skrev:De ser godt nok fine ud, ved du om andre firmaer har ligende modeller (læs til billigere penge) som kan noget af det samme :-D
Jeg er nemlig lidt på udkig efter nogel lidt grovere end standard modellen på min TA, og jeg synes at jeg har lidt svært ved at bruge fodbremsen når jeg kører med mine cross støvler.

Gode råd modtages gerne 8-)
Du kunne starte med at afmontere gummiet på forhvilerne, hvis det ikke allerede er gjort. Så har du nogle fine grove fodhvilere at stå på :)
poulsen

Re: Pivot Pegz MK3 til AT

Indlæg af poulsen »

Prøv og snak med Peter (kite72). Han har nogle fine hjemmelavede af slagsen ;)
TEriksen

Re: Pivot Pegz MK3 til AT

Indlæg af TEriksen »

Jeg tror vist jeg skylder en update nu da jeg efterhånden har fået rullet omkring 7500 km med disse fodhvilere henover sæsonen.
Senest har jeg haft fornøjelsen af at teste dem i Varde øvelses terræn først med Ténéré klubben og senest for en uge siden med BMW GS drengene hvor vi også var gennem en grusgrav.

Fodhvilerne virker 100% efter hensigten, nemlig at sikre at foden bliver på fodhvileren under alle forhold, på-nær naturligvis når jeg selv tager foden af frivilligt eller ufrivilligt (læs styrt).
I de nævnte terræner er der en del sand og så siger eksperterne at man skal have hånden på rullen og vægten godt bagud. Så er det fedt at fodhvileren drejer med støvlen så fuldt indgreb bevares.
Det samme gør sig gældende når der køres opad bakke, så drejer foden fremefter og fodhvileren følger med.

Hurtig kørsel gennem grusveje, markveje, vupti'er og des lige fungerer også bare perfekt :ok:
Eneste anke er en let vibration i fodhvilerne ved kørsel på asfalt med konstant hastighed gennem længere tid, men det kan nok sagtens tilskrives mine grove dæk.

Jeg kan således varmt anbefale Pivot Pegz MK3 til Afrikaneren hvis du går i skifte-tanker.

/ Thomas
Besvar