Varmehåndtag...

Alt om udstyr, lige fra tøj og telte til spejle og gummidutter.
Besvar
PAVJ

Varmehåndtag...

Indlæg af PAVJ »

Hej.
Diskussionen omkring varmehåndtag har nok været oppe før - men måske er der nye erfaringer ;-)
Jeg synes sgu det er lidt koldt for fingrene i disse tider, så jeg agter at anskaffe mig et par varmehåndtag - hvilken type/fabrikat kan i anbefale ? (de må gerne være simple at montere)

M.v.h.
Poul
Tidligere_medlem_1

Re: Varmehåndtag...

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Jeg købte ét sæt brugte Daytona her på forum tilbage i marts 2010, de har virket fint og gør det stadig.

Billede

Her er de hos louis
Suhir

Re: Varmehåndtag...

Indlæg af Suhir »

Lykkedal skrev:Jeg købte ét sæt brugte Daytona her på forum tilbage i marts 2010, de har virket fint og gør det stadig.

Billede

Her er de hos louis
Meg har selv et sæt som dem du viser, men er ikke helt tilfreds med dem, da der kun er 3 indstillings muligheder
Koldt, lidt koldt eller brændte pølser.

På min gamle NTV'er havde jeg varmehåndtag fra Oxford. De var noget bedre med varme mulighederne. Men deres måde at styre det på med de der ubrugelige små knapper, det var godt nok træls.

Jeg over vejer at prøve at investere i et par handsker med elvarme i. Så dem i produktkataloget fra mc-select.dk de så ud til at være meget fine.
Allan K

Re: Varmehåndtag...

Indlæg af Allan K »

Elhandsker?? Dét glæder jeg mig altså til at høre nærmere om :-)
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: Varmehåndtag...

Indlæg af yaknudsen »

Jeg bruger sådan nogle her købt i Biltema for den fyrstelige sum af 249 kr.
Billede
Kvaliteten er noget tvivlsom. Efter 1 1/2 sæson holdt det ene håndtag op med at give varme.
Og kontakten skulle undervejs også adskilles og nusses for at fungere. Men fordi de er billige,
og stikkene gjorde at det var nemt at udskifte håndtagene og kontakten har jeg netop købt et
nyt sæt og sat på maskinen. Der er tre indstillinger OFF, LOW og HIGH. Jeg synes LOW
indstillingen er god. HIGH giver 'brændte pølser' men er god til at få varmen igang i en fart.

STOR Advarsel: Jeg har sat et relæ på der styrer strømmen til varmehåndtagene så de
kun får strøm når kørelyset er tændt. Det er mega irriterende at komme tilbage til en MC hvor
varmehåndtagene fuldstændig har drænet batteriet. Det har jeg desværre måttet opleve et
par gange.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Suhir

Re: Varmehåndtag...

Indlæg af Suhir »

Allan K skrev:Elhandsker?? Dét glæder jeg mig altså til at høre nærmere om :-)

Jeg blev også noget overrasket da jeg så dem, men jeg syntes at det virker som en meget god idé, med opvarmet handsker. den eneste hage ved dem er prisen, den er noget dyr, men vis de levere varen som jeg håber på, så kan jeg godt leve med den pris, i og med at jeg sidder på maskinen halvdelen af min fritid.

De kan findes på side 138 i Mc selects online katalog.

http://issuu.com/mcselect/docs/gearguide_2013_dansk
Tryksen

Re: Varmehåndtag...

Indlæg af Tryksen »

Har selv set på lidt forskelligt, men er ikke faldet over et system der - rent kontaktmæssigt (læs betjening) - virker sådan helt gennemtænkt.

Har dog fundet en kontakt der ser "rigtig" ud, men aner ikke hvordan den evt. kan tilpasses et eksisterende system. Hvis der er en der virkelig ligger inde med det helt rigtige, så lad vide, men se lige vedlagte
http://www.lakesuperiormotorsports.ca/s ... temid=1532

Hvis der er nogen der i nærmeste fremtid skal montere - så giv besked, da jeg helt sikkert har brug for al den hjælp man kan tænke sig og vi kunne måske gøre det sammen :mrgreen:
Master-lehmann

Re: Varmehåndtag...

Indlæg af Master-lehmann »

Lykkedal skrev:Jeg købte ét sæt brugte Daytona her på forum tilbage i marts 2010, de har virket fint og gør det stadig.

Billede

Her er de hos louis
Jeg har et sæt magen til på min Transalp 1995 og de spiller max. Jeg kører 365 dage om året. Minus 17 er de super gode til at holde varmen i fingerne :)

Et tip... husk at flytte omskifteren fra midten til højre hvis du ikke ønsker at den skal tappe dit batteri 100% :)
Tidligere_medlem_1

Re: Varmehåndtag...

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Master-lehmann skrev:
Et tip... husk at flytte omskifteren fra midten til højre hvis du ikke ønsker at den skal tappe dit batteri 100% :)
Så tror jeg du har et - lade / Batteri - problem. De bruger 40W ved max. og ellers 15W.

Jeg holder fint strøm på min.
Besvar