Er der nogen der har erfaring med ekstra lygter

Alt om udstyr, lige fra tøj og telte til spejle og gummidutter.
Tryksen

Er der nogen der har erfaring med ekstra lygter

Indlæg af Tryksen »

Har lige været forbi Touratech og Biltema. Har gennem en periode set på ekstra lys til Varaen. Ikke pga lyset ikke er godt nok, men mere pga den sikkerhed jeg mener ekstra synlighed giver. :sol:

Er der nogen der har ekstra lamper fra Touratech (http://shop.touratech.de/vehicle-equipm ... ersal.html) eller et "lignende" produkt fra Biltema og hvilke erfaring er der derude....

Næste spørgsmål, er de nemme at montere mht. strøm

Vi ses derude
Lars N
Indlæg: 305
Tilmeldt: 23. sep 2012, 13:42
Geografisk sted: Rager ikk dig

Re: Er der nogen der har erfaring med ekstra lygter

Indlæg af Lars N »

hej jeg har købt nogle små runde hvide diode lygter til min ved Team Bertelsen. de duer :-D har selv købt et sæt i tema de giver intet lys :-( i forhold til de andre. også bruger de kun
9 watt stykket.
fing2 fing1 I mangel af egen succes, er andres nederlag ikke at foragte. kslag :honda:
Brugeravatar
Dorthe
Indlæg: 31
Tilmeldt: 25. mar 2012, 11:35
Geografisk sted: DK - i kanten af Roskilde...
Kontakt:

Re: Er der nogen der har erfaring med ekstra lygter

Indlæg af Dorthe »

Tryksen skrev:et "lignende" produkt fra Biltema og hvilke erfaring er der derude....
Næste spørgsmål, er de nemme at montere mht. strøm
Vi ses derude
Hej Tryksen.
Jeg har - endnu - ikke selv ekstra lys på cyklen, men det står på 'måske-to-do-listen'... og har i research-processen har jeg fået anbefalet to forskellige produkter:
http://www.visionxusa.com/LED-Solstice_ ... b5477cc03a
http://www.twistedthrottle.com/denali-d ... -m10-mount

Begge er drønende nemme at montere og ikke trækker alverdens strøm.

Ses lige pludseligt... 8-)
/Dorthe
'Cause it makes me smile.
tingtilsalg

Re: Er der nogen der har erfaring med ekstra lygter

Indlæg af tingtilsalg »

Hvis det primære er synlighed i trafikken og ikke ekstra lys, så overvej sådan en fætter her. Den virker med sikkerhed 8-) :lol:

Da det jo er vigtigt at få den så højt op at man kan se den hele vejen rundt, kan den fx monteres på et kosteskaft, stripset fast til bagagebæreren, :-P

Billede
Lars N
Indlæg: 305
Tilmeldt: 23. sep 2012, 13:42
Geografisk sted: Rager ikk dig

Re: Er der nogen der har erfaring med ekstra lygter

Indlæg af Lars N »

dem Dorte har der fra vision x USA er dem jeg har men bare i hvide og den runde model da resten af lygterne er runde. :honda:

http://www.visionxusa.com/-Solstice_Pri ... 197a57cb85

og de er kun på 9w i forbrug :-)
Senest rettet af Lars N 11. apr 2013, 18:33, rettet i alt 3 gange.
fing2 fing1 I mangel af egen succes, er andres nederlag ikke at foragte. kslag :honda:
Desert Track

Re: Er der nogen der har erfaring med ekstra lygter

Indlæg af Desert Track »

Hej Tryksen / Vera08.

Har monteret nogle "spot" fra Biltema. Ikke så meget for at se, men for at blive set. De virker også udmærket som ekstra belysning da der er god spredning i de runde buet glas. Har desuden også isat 2 stk. 90W. forlygte pærer. Grundet disse ændringer har jeg monteret ekstra relæ samt forsikringer.

Kan evt. sende dig foto.

Mvh.
Kjeld Eidnes
poulsen

Re: Er der nogen der har erfaring med ekstra lygter

Indlæg af poulsen »

Kjeld kunne du ikke lægge billederne ind her? Der er sikkert mange nysgerrige der følger med i denne tråd :)
Desert Track

Re: Er der nogen der har erfaring med ekstra lygter

Indlæg af Desert Track »

poulsen skrev:Kjeld kunne du ikke lægge billederne ind her? Der er sikkert mange nysgerrige der følger med i denne tråd :)
Jooo, men hvordan - Det er endnu ikke lykkedes !
TEriksen

Re: Er der nogen der har erfaring med ekstra lygter

Indlæg af TEriksen »

Hej Kjeld
Jeg har lavet en vejledning som du finder i information forumet.

Mvh Thomas
poulsen

Re: Er der nogen der har erfaring med ekstra lygter

Indlæg af poulsen »

...eller
"Gallery" -> "Your Personal Album" -> "Upload Image" -> upload et billede med overskift osv.... -> vælg billedet i dit galleri og kopier teksten fra "Image BBCode", det der starter med "[url=http://..." sæt den tekst ind i dit indlæg her på siden og vupti du har uploaded og postet dit billede :)
L-A Varadero

Re: Er der nogen der har erfaring med ekstra lygter

Indlæg af L-A Varadero »

Jeg har monteret Biltemas nye med LED og det er kun for at synes i trafiken og har derfor styret lyset ned mod asfalten, eftersom de blinder modkörende hvis de står som halvlysets lyskegle...
Her er en länk til en film der i kan se funktionen på dem når man körer i flok ( jeg körer som nr 3 i inder banen )..
https://plus.google.com/u/0/11603290629 ... 610/videos
Filmen hedder (Temarunda "Finjasjön, bosättningarna och Hovdalaborgen")

Jeg kan smide nogle bileder op på dem senere..
L-A Varadero

Re: Er der nogen der har erfaring med ekstra lygter

Indlæg af L-A Varadero »

Her kommer så de udlovede bileder af mine lamper på motorböjlen..

Billede

Billede

Billede

Og jeg kan bekräfte at man synes i trafiken..
Bilisterne kikker en Xtra gang..
Med andre ord : en Xtra livsforsikring :ok:
Suhir

Re: Er der nogen der har erfaring med ekstra lygter

Indlæg af Suhir »

Hvor er de lygter monteret til strømnettet?
L-A Varadero

Re: Er der nogen der har erfaring med ekstra lygter

Indlæg af L-A Varadero »

Min svåger monterede strömkontakt og en lille box med modstand i, for ikke at brande kontakten, da denne har en diod lampe i, men man kan kople det direkt til en almindelig on/off kontakt som man sätter på styret eller på kåpen..
Hvordan han har gjort, det ved jeg ikke, men det fungerer :lol:

Billede
Her ses kontakten nede til venstre i kåpen..

Billede
Her ses boxen med en modstand indeni (hvordan og hvad han har gjort, har jeg ikke en anelse om )
Tryksen

Re: Er der nogen der har erfaring med ekstra lygter

Indlæg af Tryksen »

Hej Alle,

Tak for de mange gode forslag - øhh du Tingtilsalg - hvor kan man få det der skaft du skriver om fing1 fing1 - men du har ret, mere synlig blir jeg vel ikke!!

Syntes der er mange fede, også dem du kigger på Dorthe - er den strøm der er på standard maskinen nok til at man "bare" kan sætte ekstra lygter på, eller skal der også noget "ekstra strøm" til???? :kylling: :kylling:
Besvar