bagagesystem til XL 650V ?

Alt om udstyr, lige fra tøj og telte til spejle og gummidutter.
Besvar
gungajin

bagagesystem til XL 650V ?

Indlæg af gungajin »

Hej,

Som Transalp friskling har jeg ikke den fjerneste ide om hvilket bagagesystem jeg skal vælge. Har lige købt en brugt XL 650V årgang 02 som har en topboks men så heller ikke mere. Jeg kører mange langture med konen bagpå og vi har brug for ordentlig bagagerum. Min tidligere cykel er en CX 500 med et gammelt Krause kuffertsystem, det var sådan set godt nok men vil jo ikke passe på en transalp, og så må det nye system gerne være lidt større uden at det koster en bondegård. Det er jo aldrig et problem at finde godt grej når penge ikke spiller en rolle, men det gør det desværre for mig.

Jeg er taknemmelig for alle forslag og idéer. Kan godt lave noget selv, modificere, endda bygge hvis det skulle være, bare det ikke er for tidskrævende, så selv selvbyg idéer vil være velkomne.

mvh Gungajin
PAVJ

Re: bagagesystem til XL 650V ?

Indlæg af PAVJ »

Hej.
Tjek lige Andreas Bernth, som er medlem herinde. Han har lavet flere alu-taske sæt.

M.v.h.
Poul
tingtilsalg

Re: bagagesystem til XL 650V ?

Indlæg af tingtilsalg »

Hvis det ikke må være alt for dyrt, så tror jeg Andreas er udelukket :)

Kig i stedet på www.daerr.de - De har alu-kasser til ganske overkommelige priser. Så er spørgsmålet jo bare om man selv kan lave nogle beslag til kasserne.
PAVJ

Re: bagagesystem til XL 650V ?

Indlæg af PAVJ »

Måske er disse ikke solgt endnu ;-)
viewtopic.php?f=3&t=2626

Eller lav dem som ham her:
https://sites.google.com/site/rtwxtz660/alluboxes

M.v.h.
Poul
Madsrdo4

Re: bagagesystem til XL 650V ?

Indlæg af Madsrdo4 »

Er der nogen der har prøvet at handle med heavyduties som poulsen nævner ??
Og hvis ja hvordan forgår det så lige ??
Kunne godt bruge et rack til rd04.
poulsen

Re: bagagesystem til XL 650V ?

Indlæg af poulsen »

jeg har handlet det to gange. Skriv en engelsk mail og du får en personlig mail tilbage. Betaling via paypal. Jeh har været godt tilfreds med deres servic dog bruger de måske ikke den bedste lak men en det kan man rette op på. Byggekvaliteten fejlet ikke noget er min erfaring men måske andre har noget input ( jeg har inge aktier i det)
Madsrdo4

Re: bagagesystem til XL 650V ?

Indlæg af Madsrdo4 »

Har mailet nu og også fået svar.

Rack til rd04 80 euro
48 l kufferter 345 euro
Forsendelse 86 euro

Prisen for sættet synes jeg er go, men forsendelsen for dyr.

Der er så også 2 måneders vente tid på sættet så ser lige tiden an, det kunne jo være man faldt over et brugt sæt.
Besvar