Indlæg af stødende karakter slettes uden varsel. Øvrige indlæg vil forblive på forum til 'evig' tid. Vis omtanke med brugen af foto og video, hele internettet kan kigge med.
Så er sæsonen skudt igang og i den forbindelse skal der nye sutter på bæstet
Det sidste punkt på min to do liste over vinteren er at finde dækstrammer.
Nogen der har gode eller dårlige erfaringer med dækstrammere på en AT?
Og vigtigst af alt hvem sælger dem i god kvalitet
Ja når jeg er med tenere klubben i Sverige har vi lavt dæktryk og flere af de andre kører med Rim locks / dækstrammer. Flere er af den overbevisning at rammer forhjulet en stor sten i høj fart kan man risikere ventilen bliver flået af slangen. Eller hvis man hiver den hårdt i øret og bagdækket drejer en halv omgang på fælgen
Ja når jeg er med tenere klubben i Sverige har vi lavt dæktryk og flere af de andre kører med Rim locks / dækstrammer. Flere er af den overbevisning at rammer forhjulet en stor sten i høj fart kan man risikere ventilen bliver flået af slangen. Eller hvis man hiver den hårdt i øret og bagdækket drejer en halv omgang på fælgen
Venlig hilsen
Rasmus
Jeg har kørt rigtigt meget offroad på min Transalp da jeg havde den. Både herhjemme, i de 8-9 år jeg havde den og på en 2 ugers til Finland hvor vi kun kørte skov, grus og i fjeldene.
Jeg har på intet tidspunkt haft brug for sådan en rimlock fætter. Er du sikker på det er et behov du har?
Og det med at give gas og den så drejer en omgang i fælgen? Det er vist bare snak. Folk har det jo med at finde på alverdens undskyldninger for at købe en masse unødvendigt grej ;)
En af grundene til jeg er interesseret i den er at jeg har rigtig meget vægt siddende modsat ventilen, det er som om enten fælgen eller slangen har ekstra vægt ved ventilen for at kompensere for dækstrammer?
En af grundene til jeg er interesseret i den er at jeg har rigtig meget vægt siddende modsat ventilen, det er som om enten fælgen eller slangen har ekstra vægt ved ventilen for at kompensere for dækstrammer?
Venlig hilsen
Rasmus
Så skal du da have afbalanceret hjulet i stedet.
Altså hvis du bare er nødt til at have disse rimlocks monteret er det jo bare at gøre det.
I min verden er det spild af penge, med mindre man kører Cross, Enduro eller Rally.
Dækstrammere er ikke nødvendige med mindre du som Tom siger, vil køre rigtig offroad med under 1 bar i dækket. Resten af tiden er de bare pi… tunge og får hele cyklen til at hoppe afsted. Hvis du skal på en rigtig grus og offroad tur, så smid et sæt bib mousse i istedet. Nul punkteringer og ikke noget der hopper. Bare hold dig under 130 kmt!