Dækstrammer på en AT'er

Alt om udstyr, lige fra tøj og telte til spejle og gummidutter.
Besvar
Rasmus T

Dækstrammer på en AT'er

Indlæg af Rasmus T »

Hej HARK

Så er sæsonen skudt igang og i den forbindelse skal der nye sutter på bæstet :-D
Det sidste punkt på min to do liste over vinteren er at finde dækstrammer.
Nogen der har gode eller dårlige erfaringer med dækstrammere på en AT?
Og vigtigst af alt hvem sælger dem i god kvalitet :lol:

Venlig hilsen
Rasmus
tingtilsalg

Re: Dækstrammer på en AT'er

Indlæg af tingtilsalg »

Jeg hellere spørge hvorfor?

Kører du tit terræn med meget lavt dæktryk i terræn? Ellers er der ikke megen mening i at montere disse.

Jeg går ud fra du mener Rimlocks?
Rasmus T

Re: Dækstrammer på en AT'er

Indlæg af Rasmus T »

Hej Tingtilsalg,

Ja når jeg er med tenere klubben i Sverige har vi lavt dæktryk og flere af de andre kører med Rim locks / dækstrammer. Flere er af den overbevisning at rammer forhjulet en stor sten i høj fart kan man risikere ventilen bliver flået af slangen. Eller hvis man hiver den hårdt i øret og bagdækket drejer en halv omgang på fælgen :roll:

Venlig hilsen
Rasmus
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Dækstrammer på en AT'er

Indlæg af Nikolajsen »

Kender ikke kvaliteten, men maxmc.dk og duells.dk har dem. (og flere andre ved søgning på nettet)
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
tingtilsalg

Re: Dækstrammer på en AT'er

Indlæg af tingtilsalg »

Rasmus T skrev:Hej Tingtilsalg,

Ja når jeg er med tenere klubben i Sverige har vi lavt dæktryk og flere af de andre kører med Rim locks / dækstrammer. Flere er af den overbevisning at rammer forhjulet en stor sten i høj fart kan man risikere ventilen bliver flået af slangen. Eller hvis man hiver den hårdt i øret og bagdækket drejer en halv omgang på fælgen :roll:

Venlig hilsen
Rasmus
Jeg har kørt rigtigt meget offroad på min Transalp da jeg havde den. Både herhjemme, i de 8-9 år jeg havde den og på en 2 ugers til Finland hvor vi kun kørte skov, grus og i fjeldene.
Jeg har på intet tidspunkt haft brug for sådan en rimlock fætter. Er du sikker på det er et behov du har?

Og det med at give gas og den så drejer en omgang i fælgen? Det er vist bare snak. Folk har det jo med at finde på alverdens undskyldninger for at købe en masse unødvendigt grej ;)
Rasmus T

Re: Dækstrammer på en AT'er

Indlæg af Rasmus T »

Hej Tingtilsalg,

En af grundene til jeg er interesseret i den er at jeg har rigtig meget vægt siddende modsat ventilen, det er som om enten fælgen eller slangen har ekstra vægt ved ventilen for at kompensere for dækstrammer?

Venlig hilsen
Rasmus
tingtilsalg

Re: Dækstrammer på en AT'er

Indlæg af tingtilsalg »

Rasmus T skrev:Hej Tingtilsalg,

En af grundene til jeg er interesseret i den er at jeg har rigtig meget vægt siddende modsat ventilen, det er som om enten fælgen eller slangen har ekstra vægt ved ventilen for at kompensere for dækstrammer?

Venlig hilsen
Rasmus
Så skal du da have afbalanceret hjulet i stedet.
Altså hvis du bare er nødt til at have disse rimlocks monteret er det jo bare at gøre det.

I min verden er det spild af penge, med mindre man kører Cross, Enduro eller Rally.
Niels

Re: Dækstrammer på en AT'er

Indlæg af Niels »

Dækstrammere er ikke nødvendige med mindre du som Tom siger, vil køre rigtig offroad med under 1 bar i dækket. Resten af tiden er de bare pi… tunge og får hele cyklen til at hoppe afsted. Hvis du skal på en rigtig grus og offroad tur, så smid et sæt bib mousse i istedet. Nul punkteringer og ikke noget der hopper. Bare hold dig under 130 kmt!

God tur og god fornøjelse!

Mvh Niels
Besvar