GPS.

Alt om udstyr, lige fra tøj og telte til spejle og gummidutter.
Besvar
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

GPS.

Indlæg af iver »

Jeg overvejer at købe mig en Gps. Jeg ved godt at emnet har været oppe før, men måske der er kommet nyt og bedre siden sidst. Så hvad skal man købe? Kan der fåes noget der er tilpas vandtæt? og som også evt kan bruges i bilen! Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 816
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Re: GPS.

Indlæg af Peter AT »

Hejsa Iver..

Kort og godt..

Garmin Zumo 660

Super til både mc og bil.
Har 2, så kan ikke give dem bedre reklame.

Billigst hos T Hansen
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Tidligere_medlem_1

Re: GPS.

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Jeg er også til Garmin. Min gode gamle ZUMO 550 fra maj 2008 virker fint endnu (med den samme holder), og er sidst opdateret i feb. 2014, men har en mistanke om, at der ikke kommer flere opdateringer til den. ZUMO 660 er også ved at have nogle år på bagen. GARMIN's nye til MC hedder ZUMO 340 - 350 - 390 - og 590. 300 serien er billigere end 660.
Min næste bliver nok en 390LM eller en 590LM http://www.pricerunner.dk/cl/288/GPS?man_id=1760&page=2
Henrik Hald
Indlæg: 189
Tilmeldt: 11. nov 2004, 22:58
Geografisk sted: Vivild

Re: GPS.

Indlæg af Henrik Hald »

Hej Iver, jeg er enig med Peter.. Garmin 660, rigtig god og nem at bruge, selv jeg kan finde ud af det..he he :-D :-D

Hilsen Henrik..
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: GPS.

Indlæg af yaknudsen »

Jeg har en TomTom Rider 5. Den med "Planlæg snoet rute".

Og jeg er kommet til den konklusion at Garmin samlet set nok er et bedre valg.

Når jeg aligevel købte en TomTom, så skyldtes det at jeg faldt for "planlæg snoet rute" finurligheden,
og at jeg havde en ide om at der var snedigt at have en anden GPS end mine to kørekammerater.

Den snoede rute er dog ikke meget bevendt, korteste vej er efter min mening mere anvendelig.

Og Garmins kort er tilsyneladende mere detaljerede når vi snakker om den slags veje der nok
bedst kan beskrives som "gedestier".

Så TomTom ejeren hælder altså også i retning af Garmin (næste gang der skal købes ny GPS).
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
poulsen

Re: GPS.

Indlæg af poulsen »

Tenere gutterne har en lignende diskution kørende pt. http://www.tenere.dk/forumnew/forum_pos ... =6766&PN=1
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: GPS.

Indlæg af iver »

Tusind tak for svarene :!:

Jeg synes nu de Zumo er lidt for pebrede i pris, så jeg finder et billigere alternativ og køber måske en vandtæt boks og putter den i.

Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
Besvar