GPS erfaringer.

Alt om udstyr, lige fra tøj og telte til spejle og gummidutter.
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Zumo 550

Indlæg af Søren Dahl »

På messen i Hamborg så vi iøvrigt også Zumo 550 i funktion - den virker altså ualmindelig kompetent - sådan en må jeg alså have finger i på et eller andet tidspunkt.
;-)
Mvh Søren
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Hiver lige fat i en gammel tråd :-)

jeg har selv gået og kigget lidt på GPS, skal jo nok have en på et tidspunkt.

Ifølge diverse kloge MC-offrødder så er Garmin 60Csx at foretrække til offroad brug. Ved ikke om det har så meget relevans her, men tænkte at det måske havde lidt.
Ellers så ser det ud til at Colorado 300 eller Zumo serien er det næste bedste valg.

Skal man kun køre landevej ville jeg nok kigge efter Zumo af en slags.
PAVJ

Indlæg af PAVJ »

Hej.
Jeg har en Zumo 550, haft den i tre år nu. Må dog indrømme at jeg aldrig har fået den monteret på MCen, men kun brugt den i bilen.
Den fungerer upåklageligt. Købte den af et handelsfirma i Sunds
Mener iøvrigt at Henrik Hald har en på sin MC

Mvh

Poul
Yankie

Indlæg af Yankie »

Så vidt jeg har hørt skulle ZUMO 550 være et rigtig godt valg til alm kørsel og til at smutte ud på større stier og grusveje. Hvis man vil ud og køre mere desideret terræn var der vist bedre alternativer.
Hvis jeg skulle have fat i en GPS ville jeg nok vælge denne-synes bare den er så fandens dyr inkl alt det tilbehør det nu skal bruges.
Vind og vejr skulle den være god til at overleve i, og hørt om nogen der også bruger den på havet med søkort i.

Hvis der er nogen der ser en billigt tilsalg er jeg aftager.
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Der er en 60csx til salg på dba.dk til 1500,-

Måske det var noget.
Yankie

Indlæg af Yankie »

Den eneste jeg kan finde på dba af ovennævnte koster 2500, er det den du mener?
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

hmm.. træls..

Kan godt se den ikke er der mere. Men annoncen var der i går. æv æv :-)
sln

Garmin GPSmap 60CSx

Indlæg af sln »

Jeg bruger Garmin GPSmap 60CSx, både i bil og på mc, og ganske tilfreds.
Jeg har dog aldrig fået indkøbt en holder til mc, så typisk ligger den i tanktasken, hvor den er nem at se, når jeg holder stille og skal orientere mig.
Det næste bliver nok Zumo550
majland

Re: Garmin GPSmap 60CSx

Indlæg af majland »

sln skrev:Jeg bruger Garmin GPSmap 60CSx, både i bil og på mc, og ganske tilfreds.
Jeg har dog aldrig fået indkøbt en holder til mc, så typisk ligger den i tanktasken, hvor den er nem at se, når jeg holder stille og skal orientere mig.
Det næste bliver nok Zumo550
Garmin laver en cykelholder der kun koster et par hundrede.

De holder fint - også på en encylindret ...

XT: http://majland.org/blog/?p=30
XTZ: http://majland.org/blog/?p=26

Og for at det ikke skal være løgn har jeg også en på cyklen... Ja jeg oprindeligt købt to, men så var den ene blevet væk. Jeg ledte og ledte i månedsvis indtil jeg fandt den på cyklen ... I mellemtiden havde jeg købt en 3. og den på cyklen fik lov at blive siddende ...
Poul Tvilum

Indlæg af Poul Tvilum »

Jeg kunne godt finde på at købe en bluetooth-hovedtelefon-ting til min TomTom Rider 1. Men jeg kan kun finde nogle ret heftige løsninger med mikrofon, bl.a. hos Louis.de. Findes der ikke en hovedtelefon-løsning med en lille modtager, der kan gemmes af vejen i en skjortelomme?
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hmmmm hvis der er bluetooth i din mobiltlf vil jeg næsten tro den kan bruges!

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Poul Tvilum

Indlæg af Poul Tvilum »

Tak for tippet, Iver - jeg har faktisk prøvet min ret nye Nokia uden resultat. Men jeg må nok grave mig lidt længere ned i manualen :-)
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Så i det sidste Touring nyt at Givi har lavet en vandtæt holder til alm. gps'er, og skulle komme til at koste 399,- den kommer dog først til DK i løbet af maj måned.
Har bestilt en og glæder mig til at afprøve den.

http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/ ... EPI-105965

Tror det bliver et hit, i hvert fald for mig ;-)

/Mogens
Trine

Indlæg af Trine »

Hejsa

Jeg har en Zumo 500 og den er også monteret. Har holder til begge mine cykler. Jeg har købt en holder hvor den kan låses fast, men det behøves ikke. Den holder der medfølger holder fint fast på den.

Jeg er super glad for den, den har en overskuelig menu, man kan taste med handsker på, man kan tilslutte sin mobiltelefon via bluetooth. Du kan sidde derhjemme og tegne din rute på Mapsorce, indlæse den i GPS'en og bare køre den.
Den er super nem at tilslutte, bare ledning på batteri, så er man kørende :)

Den har dog en lille skavank. Det er ikke GPS'en, men holderen. Stikket der sidder på holderen, det har det med at irre? og de små stikkere knækker af. Der medfølger dog sådan en lille hætte man kan sætte hen over stikket, men i sol og vind, der knækker den af.

Men hvis man passer lidt på og husker at sætte hætten på, så holder den længe. Min den ældste holder endnu og den er ved at være 2 år gammel nu.

Mange hilsner
Trine
Mogens Dammand

Re: GPS

Indlæg af Mogens Dammand »

God ven skrev:Hej Mogens

Det er da et fint futteral Givi der tilbyder - Er der kabel med til en extern stømforsyning?
De indbyggede batterier i GPSén holder nemlig ikke længe- Og at skulle tænde og slukke for den under kørsel for at spare på strømmen bliver du hurtigt træt af.
Hej leif
Selvfølgelig bygger jeg et cigarudtag på, og har også fået en ekstra sokkel til gps'en, så jeg regner ikke med at få problemer på den front.
Den skal sættes på med velcro, er dog lidt spændt på hvor godt det bliver.

Ville selvfølgelig gerne have haft en zumo, men synes ikke mit behov rækker til den investering.

/Mogens
Besvar