Saddeltasker

Alt om udstyr, lige fra tøj og telte til spejle og gummidutter.
Besvar
JacobN
Indlæg: 12
Tilmeldt: 06. feb 2020, 15:34

Saddeltasker

Indlæg af JacobN »

BilledeHej jeg er ny her og på MC. Har sat en gammel Trans alp istand og vil gerne ha et taske sæt så jeg kan komme på tur😁.
Er der nogen der har erfaring med softbags og evt. Kan anbefale nogen . Maskinen er xl600v pd06. Jeg vil ikke bruge en formue på dem. Har kigget lidt på nogen Givi men lurer på om de vil sidde ordentligt ved udstødningen??
jernhenrik
Indlæg: 134
Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
Geografisk sted: Grenå

Re: Saddeltasker

Indlæg af jernhenrik »

Hej Jacob.
Jeg kører med Givi tasker og jeg synes de sidder pænt og jeg har ikke haft problemer med udstødningsvarme. Det skal lige bemærkes at de er monteret under/indenfor den orginale bagagebæren så at cyklen bliver ca 5cm smallere. Det kræver lidt modifikationer af bla. støttebøjlen bag om bagagebæren. Den skal kortes af med ca 5cm. Og lidt med højre passagerfodhviler.
Hilsen
Jernhenrik
jernhenrik
Indlæg: 134
Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
Geografisk sted: Grenå

Re: Saddeltasker

Indlæg af jernhenrik »

Obs det er hårde tasker jeg bruger
JacobN
Indlæg: 12
Tilmeldt: 06. feb 2020, 15:34

Re: Saddeltasker

Indlæg af JacobN »

Hej Henrik Tak for info kommer nok til at vælge softbags i første omgang.men tænkte at jeg nok måtte modificer/bygge et stativ for at få det til at sidde ordentligt ved udstødningen.
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Saddeltasker

Indlæg af iver »

Min veninde kører med "smidover" saddeltasker fra Ortlieb.

https://www.louis-moto.co.uk/artikel/to ... s/10065476

De er vandtætte, sidder godt fast og er nemme at sætte på og tage af, på hendes CB 500 krævede det ikke montering af stativ eller andet ekstra. Ortlieb er generelt god kvalitet hvis du spørger mig.
Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
Lars N
Indlæg: 305
Tilmeldt: 23. sep 2012, 13:42
Geografisk sted: Rager ikk dig

Re: Saddeltasker

Indlæg af Lars N »

Tjek enduristan
Der kan du får til rack montage eller uden. Jeg kører selv med dem for 7 år. De holder til nogle tæsk.
Mvh Lars
fing2 fing1 I mangel af egen succes, er andres nederlag ikke at foragte. kslag :honda:
JacobN
Indlæg: 12
Tilmeldt: 06. feb 2020, 15:34

Re: Saddeltasker

Indlæg af JacobN »

Tak for respons fik lige kigget på jeres link og syntes de ser gode ud og holder stilen til sådan en gammel maskine. Varme skjold bliver nok en selvbyg man er jo smed :) Håber at få arbejdet på projektet i løbet af de næste uger da jeg syntes tasker er et must. havde en fin tur rundt i vest og Nordsjælland i går lørdag men manglede et sted til indkøb på vej hjem :lol: Lægger et billede med tasker i denne tråd når jeg får monteret nogen.
igen tak for hjælpen

MVH jacob
Vedhæftede filer
IMG_20191126_135245.jpg
IMG_20191126_135245.jpg (700.73 KiB) Vist 13320 gange
Brugeravatar
tmv
Indlæg: 92
Tilmeldt: 03. apr 2017, 14:03
Geografisk sted: Haderslev

Re: Saddeltasker

Indlæg af tmv »

De almindelige kedelige givi plast tasker løser opgaven fint, med hensyn til udstødning sidder tasken i højre side et par cm længere ude fra centerlinien end den venstre, hvis taskerne så har forskelig størrelse går det hele op.
Vedhæftede filer
honda kullen.jpg
honda kullen.jpg (289.24 KiB) Vist 13185 gange
De bedste veje går fra intetsteds til intetsteds med en genvej for dem der skal derhen i en fart.
Brugeravatar
tmv
Indlæg: 92
Tilmeldt: 03. apr 2017, 14:03
Geografisk sted: Haderslev

Re: Saddeltasker

Indlæg af tmv »

PS kik under køb og salg
De bedste veje går fra intetsteds til intetsteds med en genvej for dem der skal derhen i en fart.
Besvar