Peter skrev:Bent er ret go' og det må godt koste lidt at støtte en lokal kapacitet.
Enig, Bent er go'. Og så har han et ualmindeligt blødt hjerte for offrødder og andre, der rent faktisk bruger deres MCer til at køre på istedet for at overdænge dem med latterlige mængder Turtlewax.
Men der er også en anden ting man skal tænke på:
Den danske købelov!
Der er TO ÅRS reklamationsret. Men det er ikke det mest interessante.
Næh, det spændende er "formodningsreglen":
Såfremt man opdager en fejl hos en vare, man har købt, inden for et halvt år efter købet, er varen omfattet af "formodningsreglen." Det betyder, at man i juridisk forstand antager, at varen havde fejlen, da den blev solgt. Dermed hænger forhandleren ubetinget på den.
Desværre er der mange forhandlere, der slet ikke kender købeloven. Følgende svar er fx ret hyppigt:
"Jamen så må vi sende den over til importøren og høre, hvad han siger."
FORKEEERT
FORHANDLEREN, det vil sige den, der har solgt varen til kunden, og hvis firmanavn står på kvitteringen, HÆFTER ALENE OG UBETINGET OVERFOR KUNDEN. Om han så kan få importøren til at erstatte den defekte vare, er udelukkende hans eget problem!
Husk det, næste gang en forhandler prøver at sno sig. Hvis I er tvivl, så spørg her på forum. Min bror er højeretssagfører.
