Rasmus Bejtrup Laursen
Rasmus Bejtrup Laursen
Hej alle!
Lige en kort præsentation fra en af de sidste nye medlemmer.
Arbejder indenfor trykkeri og reklamebranchen.
Hedder som sagt Rasmus, bor i Århus og er lige blevet den lykkelige ejer af en Africa Twin fra 1996. Samme farvekombi som Ivers.
Købt her i Danmark.
Efter en længere tids granskning af det tyske marked faldte jeg over den her i DK. Importeret i 06 af en ældre herre fra Nordjylland, der efter kort tids kørsel solgte den videre til en yngre fyr fra Tranbjerg-ham jeg købte den af.
31k på klokken, de 2000 af dem kørt her i DK.
Solgt som ny i Berlin og har kørt dernede de først 10 år af dens levetid.
Jeg har planer om at tage på nogle lidt længere ture her i Skandinavien og har lige købt mig et Zega Taskesæt hos Touratech.
Hvis der er nogen der har nogle gode rejsebeskrivelser fra det norske og svenske vil jeg meget gerne ligge øre til.
Ser frem til foråret, og til at møde nogle af jer allesammen-kan jo se vi er nogle stykker på TA og AT her i Østjyllandsområdet.
Mvh
Rasmus
Lige en kort præsentation fra en af de sidste nye medlemmer.
Arbejder indenfor trykkeri og reklamebranchen.
Hedder som sagt Rasmus, bor i Århus og er lige blevet den lykkelige ejer af en Africa Twin fra 1996. Samme farvekombi som Ivers.
Købt her i Danmark.
Efter en længere tids granskning af det tyske marked faldte jeg over den her i DK. Importeret i 06 af en ældre herre fra Nordjylland, der efter kort tids kørsel solgte den videre til en yngre fyr fra Tranbjerg-ham jeg købte den af.
31k på klokken, de 2000 af dem kørt her i DK.
Solgt som ny i Berlin og har kørt dernede de først 10 år af dens levetid.
Jeg har planer om at tage på nogle lidt længere ture her i Skandinavien og har lige købt mig et Zega Taskesæt hos Touratech.
Hvis der er nogen der har nogle gode rejsebeskrivelser fra det norske og svenske vil jeg meget gerne ligge øre til.
Ser frem til foråret, og til at møde nogle af jer allesammen-kan jo se vi er nogle stykker på TA og AT her i Østjyllandsområdet.
Mvh
Rasmus
- Nikolajsen
- Indlæg: 1598
- Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
- Geografisk sted: Hedehusene
- Kontakt:
- Søren Dahl
- Indlæg: 1713
- Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
- Geografisk sted: Kolding
tillykke!
Også et stort tillykke her fra
Mvh Søren

Mvh Søren
- Søren Dahl
- Indlæg: 1713
- Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
- Geografisk sted: Kolding
Hej Rasmus
Vil være mig en stor glæde at kunne vejlede dig....
- hvad er dine planer?
Mvh Søren

- hvad er dine planer?
Mvh Søren
Jeg kan da lige tilføje, at jeg har haft mc tidligere. Dog i en lidt anden stil. Startede på en 600 Bandit, jeg havde i et halvt år, inden jeg købte en CBR 900 Fireblade. Denne havde jeg frem til efteråret 06 hvor jeg solgte denne og købte en Ford Mustang HT '66. Så har jeg haft Chevrolet Camaro '68, og senest en Chevrolet C10 Pickup '71.
Søren: Jeg havde tænkt mig et allround dæk. Kommer til at køre meget landevej, hvis jeg skal på nogle ture til næste forår, men vil også gerne have mulighed for at have lidt bid i terræn. Grus og lidt sand. Ikke så meget mudder. Tænkte Trailwing, men kan være du har nogle andre idéer?
Søren: Jeg havde tænkt mig et allround dæk. Kommer til at køre meget landevej, hvis jeg skal på nogle ture til næste forår, men vil også gerne have mulighed for at have lidt bid i terræn. Grus og lidt sand. Ikke så meget mudder. Tænkte Trailwing, men kan være du har nogle andre idéer?
- Søren Dahl
- Indlæg: 1713
- Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
- Geografisk sted: Kolding
Tourance...
Conti. Tourance hvis der er tale om alvorligt mange KM på vejen - det er et super dæk som aldrig har svigtet mig - har kørt ca. 60K km på den salgs dæk! Asfalt: (Tør) 9/10 (Våd) 8/10 Grus 3/10 Sand 2/10 Mudder 0/10
Pirelli Scorpion er alternativet - et fantastisk dæk som også primært henvender sig til landevej samt grus. Samme karakter som det ovenstående, bortset fra våd asfalt hvor dækket kun får 6/10, jeg føler mig mere sikker på tourancen i regnvej - konkluderet ud fra et par tilfælde hvor jeg følte at Scorpionen slap på ubehageligvis - det har tourancen aldrig gjort.
På de to ovenstående er der ca. 15K km i inden de skal skiftes - fordækket kan jo som du ved køre lidt længere end bagdækket, men du bør naturligvis skifte samtidigt.
Overvejer du at køre rigtig mange km på asfalt er min erfaring at de to ovenstående vil være det rigtig valg.
Her er 2 alternativer som sigter mere mod off road delen - dæk jeg har slidt et par sæt op af hver, gennem tiden.
Conti TKC 80. Et super all round dæk, med gode egenskaber på alle slags off road underlag.
Asfalt 7/10 Grus 6/10 Sand 5/10 Mudder 4/10
Er ok til landevej men bliver slidt hurtigere. Levetiden er ca 10K km. (så er det helt dødt)
Michellin T63 Billig varianten af Desert dækket brugt i Dakar. Dårligt landevejsdæk - super offroad.
Landevej 4/10 Grus 8/10 Sand 8/10 Mudder 5/10 Minder lidt om en cross dæk, men er dog gadelovligt.
Jeg kender desværre ikke det dæk du selv forslår - de 4 ovennævnte dæk er dem jeg selv har kørt rigtig mange KM med, og dermed kan give et erfaringsmæssigt billede af.
Til dit behov tror jeg at Tourance vil være det rigtig for dig - men hold dig HELT fra mudder - det dur det ikke til, og hold dig også fra super løst sand.
Håber det kan hjælpe dig lidt.
Mvh Søren
Pirelli Scorpion er alternativet - et fantastisk dæk som også primært henvender sig til landevej samt grus. Samme karakter som det ovenstående, bortset fra våd asfalt hvor dækket kun får 6/10, jeg føler mig mere sikker på tourancen i regnvej - konkluderet ud fra et par tilfælde hvor jeg følte at Scorpionen slap på ubehageligvis - det har tourancen aldrig gjort.
På de to ovenstående er der ca. 15K km i inden de skal skiftes - fordækket kan jo som du ved køre lidt længere end bagdækket, men du bør naturligvis skifte samtidigt.
Overvejer du at køre rigtig mange km på asfalt er min erfaring at de to ovenstående vil være det rigtig valg.
Her er 2 alternativer som sigter mere mod off road delen - dæk jeg har slidt et par sæt op af hver, gennem tiden.
Conti TKC 80. Et super all round dæk, med gode egenskaber på alle slags off road underlag.
Asfalt 7/10 Grus 6/10 Sand 5/10 Mudder 4/10
Er ok til landevej men bliver slidt hurtigere. Levetiden er ca 10K km. (så er det helt dødt)
Michellin T63 Billig varianten af Desert dækket brugt i Dakar. Dårligt landevejsdæk - super offroad.
Landevej 4/10 Grus 8/10 Sand 8/10 Mudder 5/10 Minder lidt om en cross dæk, men er dog gadelovligt.
Jeg kender desværre ikke det dæk du selv forslår - de 4 ovennævnte dæk er dem jeg selv har kørt rigtig mange KM med, og dermed kan give et erfaringsmæssigt billede af.
Til dit behov tror jeg at Tourance vil være det rigtig for dig - men hold dig HELT fra mudder - det dur det ikke til, og hold dig også fra super løst sand.
Håber det kan hjælpe dig lidt.
Mvh Søren
- Nikolajsen
- Indlæg: 1598
- Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
- Geografisk sted: Hedehusene
- Kontakt:
Jeg ken der Trailwing, og kan klart anbefale det. Det sad originalt monteret på min Transalp.
Og sidder også på nu, og det bliver også det næste der kommer på (snart)
Står som limet til tør asfalt 10/10
perfekt til våd vej 9/10
Holdbarhed
omkring 6000 km (bagpå.)
Alt dette er naturligvis baseret ud fra min kørestil
Og sidder også på nu, og det bliver også det næste der kommer på (snart)
Står som limet til tør asfalt 10/10
perfekt til våd vej 9/10
Holdbarhed

Alt dette er naturligvis baseret ud fra min kørestil
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Re: Tourance...
Kan også anbefale Tourance, som jeg snart har kørt mange kilometer på på min SuperTenere (men Søren, det er nu Metzeler, der bygger dem).Søren Dahl skrev:Conti. Tourance hvis der er tale om alvorligt mange KM på vejen
Angående Norge, så har Søren og jeg været der flere gange. Vi kan sagtens anbefale nogen gode ruter og seværdigheder. Måske vi skal mødes en dag over en kop te og nogen landkort

mvh Kåre
- Søren Dahl
- Indlæg: 1713
- Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
- Geografisk sted: Kolding
Nå ja
Nå ja - tak for rettelsen :)
mvh Søren
mvh Søren
Tak for din udførlige anmeldelse af lidt gummi.
Jeg ved sgu ikke helt endnu hvad det skal være. Men kan jo ske jeg kan blive lidt klogere hen over vinteren.
Conti TKC80 synes jeg umiddelbart lyder som en mulighed for mig.
Nejmann: Vi kan sagtens se på at mødes. Jeg vil i hvertfald gerne have nogle idéer til noget Norge/Sverigestur.

Jeg ved sgu ikke helt endnu hvad det skal være. Men kan jo ske jeg kan blive lidt klogere hen over vinteren.
Conti TKC80 synes jeg umiddelbart lyder som en mulighed for mig.
Nejmann: Vi kan sagtens se på at mødes. Jeg vil i hvertfald gerne have nogle idéer til noget Norge/Sverigestur.
TKC80 er helt klart et rigtigt fedt dæk hvis du kører grus og lidt mudder, og lidt asfalt. Men hvis du kun holder dig til asfalt og gode grusveje, så køb et michelin T63, det er et rigtigt fint dæk som jeg kørte på da jeg var i finland. dog duer det ikke til mudder og vådt græs.
Hvis du kun undtagelsesvis kører i jord og mudder, så køb noget dæk til dagligdagsbrug, og købe et billigt mudderdæk ved siden af, som fx mitas stoneking eller lign. Det tager ca 10 min at skifte dæk med et dækjern
Hvis du kun undtagelsesvis kører i jord og mudder, så køb noget dæk til dagligdagsbrug, og købe et billigt mudderdæk ved siden af, som fx mitas stoneking eller lign. Det tager ca 10 min at skifte dæk med et dækjern
