Enduro kursus med Peter Weiss
Hej.
Hvis der er andre end mig der har en Offroader gemt inde under Onroadtøjet er dette måske et tilbud du ikke kan sige nej til. Jeg er helt sikkert på.
Jeg har kopieret teksten fra www.dormck.dk, men en tilmelding her på forum er ok.
Hvis du ikke ved hvem Peter Weiss er kan du se hans hejmmeside på linket sidst i indlæget.
Hilsen Niels.
Hi Guy’s og Guysinder!
Jeg har et unikt tilbud til jer, som I bør kigge lidt nærmere på….
Jeg har adgang til et stykke idyllisk, fredfyldt, naturskøn, kuperet og varieret vejlensisk skov, som jeg vil lave til en 1-dags Enduro træningsbane. Hvis alt går godt og vi ikke larmer for meget, så bliver der flere træningssamlinger af denne slags. Mange aktive offrødder og enduro-kørere har ytret deres ønske om min træningsbistand og det vil jeg gerne imødekomme. Dels fordi de synes jeg er kompetent til opgaven, dels fordi de svenske Enduro kurser til 4000 sek. for 2 dages træning var lidt mange penge at ryste op med. Jeg tror på, at det er en kombination af begge dele.
Hvis du, ligesom jeg, elsker at køre motorcykel og evt. deltage i konkurrencer, og måske har et ønske om bedre resultater, lettere gennemkørsel af teknisk svære sektioner vha. forbedret teknik, undgå kramper og udkørsel, så har jeg noget viden jeg gerne vil dele med dig.
Program for dagen (med plads til små ændringer og fleksibilitet):
1. 8.00-8.30: Velkomst - stærk kaffe, wienerbrød, omklædning – alt sammen dybt inde i skoven.
2. 8.30-9.00: Opvarmning på anlagt spor. Husk Kleenex til at tørre øjne og andre fugtigheder…
3. 9.00-11.30: Improviseret instrueret træning.
4. 11.30-12.15: Frokost – velsmurte sandwich, juice, frugt og vand.
5. 12.15-14.00: Improviseret instrueret træning.
6. 14.00-14.30: Enduro motorcyklerne slukkes og læsses og vi evaluerer over dagens træning.
7. 14.30-1530: Til de af jer, der stadig har energi og overskud, giver jeg en 5-10 minutters prøvetur på min Trial motorcykel. Forstå ordsproget ”Man skal kravle før man kan gå” ved ”grundskolen” bag al motorcykelkørsel.
Gode råd:
Kør 20-50 % langsommere end I er i stand til og fokusér på at gøre tingene rigtigt – så kommer hastigheden helt af sig selv… Hold nogle pauser ind i mellem, lyt til kroppen. Den kender dig bedre end du tror!
Nødvendigheder for dagen:
1. Max lyddæmpning. Mulighederne for at gentage dette arrangement er betinget af, at jeg ikke får klager og problemer efterfølgende af skovejeren og naboerne. Synger din Enduro cykel lidt for højt, så pil potten af og send den til ”ES Teknik, Skolegade 30, 6670 Holsted” og få Erik eller Ole Sørensen til at svejse en konus i. Det koster basseører og dæmper enormt.
2. Lav gearing – så går du måske knap så ofte i stå i det tekniske og du kan spare lidt på koblingen: ”Less is more…”
3. …og naturligvis rigtig godt humør og god energi!
Datoer i april, skriv dig på de dage du kan, kopier teksten og indsæt den igen.
Tirsdag d. 6.
Onsdag d. 7.
Torsdag d. 8.
Fredag d. 9.
Mandag d. 12.
Onsdag d. 14.
Torsdag d. 15.
Fredag d. 16.
Mandag d. 19.
Tirsdag d. 20.
Onsdag d. 21.
Torsdag d. 22.
Fredag d. 23.
Pris: 500,- spir pr. deltager (min. 5 og max 10 deltagere pr. hold).
De bedste hilsner og på forhåbenligt snarligt gensyn,
Peter Weiss
Ring på 60146475 ved spørgsmål, eller stil dem her, så andre kan få glæde af svarene.
For nærmere kendskab om min historik, besøg min hjemmeside www.peterweiss.dk
Hvis der er andre end mig der har en Offroader gemt inde under Onroadtøjet er dette måske et tilbud du ikke kan sige nej til. Jeg er helt sikkert på.
Jeg har kopieret teksten fra www.dormck.dk, men en tilmelding her på forum er ok.
Hvis du ikke ved hvem Peter Weiss er kan du se hans hejmmeside på linket sidst i indlæget.
Hilsen Niels.
Hi Guy’s og Guysinder!
Jeg har et unikt tilbud til jer, som I bør kigge lidt nærmere på….
Jeg har adgang til et stykke idyllisk, fredfyldt, naturskøn, kuperet og varieret vejlensisk skov, som jeg vil lave til en 1-dags Enduro træningsbane. Hvis alt går godt og vi ikke larmer for meget, så bliver der flere træningssamlinger af denne slags. Mange aktive offrødder og enduro-kørere har ytret deres ønske om min træningsbistand og det vil jeg gerne imødekomme. Dels fordi de synes jeg er kompetent til opgaven, dels fordi de svenske Enduro kurser til 4000 sek. for 2 dages træning var lidt mange penge at ryste op med. Jeg tror på, at det er en kombination af begge dele.
Hvis du, ligesom jeg, elsker at køre motorcykel og evt. deltage i konkurrencer, og måske har et ønske om bedre resultater, lettere gennemkørsel af teknisk svære sektioner vha. forbedret teknik, undgå kramper og udkørsel, så har jeg noget viden jeg gerne vil dele med dig.
Program for dagen (med plads til små ændringer og fleksibilitet):
1. 8.00-8.30: Velkomst - stærk kaffe, wienerbrød, omklædning – alt sammen dybt inde i skoven.
2. 8.30-9.00: Opvarmning på anlagt spor. Husk Kleenex til at tørre øjne og andre fugtigheder…
3. 9.00-11.30: Improviseret instrueret træning.
4. 11.30-12.15: Frokost – velsmurte sandwich, juice, frugt og vand.
5. 12.15-14.00: Improviseret instrueret træning.
6. 14.00-14.30: Enduro motorcyklerne slukkes og læsses og vi evaluerer over dagens træning.
7. 14.30-1530: Til de af jer, der stadig har energi og overskud, giver jeg en 5-10 minutters prøvetur på min Trial motorcykel. Forstå ordsproget ”Man skal kravle før man kan gå” ved ”grundskolen” bag al motorcykelkørsel.
Gode råd:
Kør 20-50 % langsommere end I er i stand til og fokusér på at gøre tingene rigtigt – så kommer hastigheden helt af sig selv… Hold nogle pauser ind i mellem, lyt til kroppen. Den kender dig bedre end du tror!
Nødvendigheder for dagen:
1. Max lyddæmpning. Mulighederne for at gentage dette arrangement er betinget af, at jeg ikke får klager og problemer efterfølgende af skovejeren og naboerne. Synger din Enduro cykel lidt for højt, så pil potten af og send den til ”ES Teknik, Skolegade 30, 6670 Holsted” og få Erik eller Ole Sørensen til at svejse en konus i. Det koster basseører og dæmper enormt.
2. Lav gearing – så går du måske knap så ofte i stå i det tekniske og du kan spare lidt på koblingen: ”Less is more…”
3. …og naturligvis rigtig godt humør og god energi!
Datoer i april, skriv dig på de dage du kan, kopier teksten og indsæt den igen.
Tirsdag d. 6.
Onsdag d. 7.
Torsdag d. 8.
Fredag d. 9.
Mandag d. 12.
Onsdag d. 14.
Torsdag d. 15.
Fredag d. 16.
Mandag d. 19.
Tirsdag d. 20.
Onsdag d. 21.
Torsdag d. 22.
Fredag d. 23.
Pris: 500,- spir pr. deltager (min. 5 og max 10 deltagere pr. hold).
De bedste hilsner og på forhåbenligt snarligt gensyn,
Peter Weiss
Ring på 60146475 ved spørgsmål, eller stil dem her, så andre kan få glæde af svarene.
For nærmere kendskab om min historik, besøg min hjemmeside www.peterweiss.dk
Der er ikke den store tilslutning her fra vores klub, og det vel ikke så underligt, da oplæget mest henvender sig Lette cykler. Men jeg har lige talt med Peter, og han siger at han også gerne afholder et kursus for tungere maskiner, lidt senere på året!
Hvis du har bare en anelse grusfræser gemt i maven, og det har de fleste af os vel, så skal du overveje sådan et kursus. Peter Weiss er nok en af de mest kompetente instruktører vi kan finde her i DK. Tá et kik på hans hjemmeside, og se hvad han er for en fyr www.peterweiss.dk
Hilsen Niels.
Ps: jeg skal nok fortælle om kurset når jeg har været afsted den 16/4
Hvis du har bare en anelse grusfræser gemt i maven, og det har de fleste af os vel, så skal du overveje sådan et kursus. Peter Weiss er nok en af de mest kompetente instruktører vi kan finde her i DK. Tá et kik på hans hjemmeside, og se hvad han er for en fyr www.peterweiss.dk
Hilsen Niels.
Ps: jeg skal nok fortælle om kurset når jeg har været afsted den 16/4
Enduro Kurser i Juni
Hej Harkere,
Jeg er klar over at de fleste af jer primært kører på store motorcykler. Men er der alligevel nogen af jer derude, der også kører Enduro, så har jeg søsat et par nye datoer for Enduro Kurser. Jeg vil prøve at finde en Big Bike dato til jer i Juli.
Er der stor interesse herfra på de store cykler, på nedenstående datoer, så laver vi bare Big Bike kursus i stedet for. Men udgangspunktet er Enduro.
Søndag d. 13. juni og søndag d. 20. juni.
Adressen er Julius Jepsensvej 126, 7100 Vejle.
Mødetid til kaffe og kage kl. 9, frokostpause ved 12-13tiden og afslutning kl. 15.
Husk frokost, brændstof, vand og måske lidt hurtig energi (chokolade...).
Kurset kommer til at foregå i bakket terræn, med masser af tekniske udfordringer. Lav gearing er er fordel og max lyddæmpning nødvendig, så jeg fortsat kan vise mig i skoven.
Jeg gør plads til 10 kursister, og tilmeldingen skal helst foregå pr. mail, eller evt. pr. sms (husk navn, hvilket kursus du vil på, mc type og erfaring). Så opdaterer jeg løbende tilmeldingslisten og offentliggør den forskellige steder (højst sandsynligt også herinde).
Der er plads til alle og jeg er god til at få alle niveauer trænet på samme dag.
Pris pr. person: 500,- kr.
Kontakt mig ved spørgsmål!
Fortsat god dag og uge til jer alle.
Jeg er klar over at de fleste af jer primært kører på store motorcykler. Men er der alligevel nogen af jer derude, der også kører Enduro, så har jeg søsat et par nye datoer for Enduro Kurser. Jeg vil prøve at finde en Big Bike dato til jer i Juli.
Er der stor interesse herfra på de store cykler, på nedenstående datoer, så laver vi bare Big Bike kursus i stedet for. Men udgangspunktet er Enduro.
Søndag d. 13. juni og søndag d. 20. juni.
Adressen er Julius Jepsensvej 126, 7100 Vejle.
Mødetid til kaffe og kage kl. 9, frokostpause ved 12-13tiden og afslutning kl. 15.
Husk frokost, brændstof, vand og måske lidt hurtig energi (chokolade...).
Kurset kommer til at foregå i bakket terræn, med masser af tekniske udfordringer. Lav gearing er er fordel og max lyddæmpning nødvendig, så jeg fortsat kan vise mig i skoven.
Jeg gør plads til 10 kursister, og tilmeldingen skal helst foregå pr. mail, eller evt. pr. sms (husk navn, hvilket kursus du vil på, mc type og erfaring). Så opdaterer jeg løbende tilmeldingslisten og offentliggør den forskellige steder (højst sandsynligt også herinde).
Der er plads til alle og jeg er god til at få alle niveauer trænet på samme dag.
Pris pr. person: 500,- kr.
Kontakt mig ved spørgsmål!
Fortsat god dag og uge til jer alle.
Jeg kan så lige gi' jer er link til en instruktionsvideo Peter lavede i vinter! Det er god humor, og julestemning hvis nogen skulle mangle det, nu hvor det endelig er blevet sommer;-)
http://vimeo.com/10390645
Hilsen Niels
http://vimeo.com/10390645
Hilsen Niels
Kom til at tænke på denne gamle klassiker da jeg så julemandsvideoen 
http://www.youtube.com/watch?v=-9Mwd_KHge8

http://www.youtube.com/watch?v=-9Mwd_KHge8
Re: Enduro kursus med Peter Weiss
Hej Harkere,
Det er noget tid siden jeg sidst har været inde forbi jeres hjemmeside med tilbud om kørekurser. Nu er jeg her så igen!
Jeg ved at størstedelen af jer kører på store motorcykler. Derfor rammer jeg måske forbi med disse tilbud. Men i får det lige alligevel...
Igår afholdte jeg enduro kursus for begyndere til let øvet, på Odsherred Nordsjælland. Og der var faktisk kun 1 endurocykel, og ejeren af den var vist bedre tjent med et offroadjern. De fleste kørte Offroadere med nummerplader og hele pivtøjet, så derfor behøver du ikke nødvendigvis at have en KTM, GAS GAS eller anden kendt Enduro motorcykel mærke mellem benene. Jeg garanterer at jeg kan justere kurset ind efter hvad du møder op på og udfordre og udvikle dig, så det passer dig på din motorcykel. Alle er forskellige, og det tager jeg højde for.
Se nedenstående datoer, og skriv endelig spørgsmål her på tråden, så alle får gavn af dialogen.
God dag alle sammen!!!
Søndag d. 19 september, let øvet til øvet:
Mødested: Julius Jepsensvej 126, 7100 Vejle.
Mødetid: 9.00, slut kl. 15.
Husk madpakke/snacks, lav gearing og ekstra greb er en fordel.
1. Emil Uno
2. Dan Uno
3. Anna Måske)
4. Claus.
5. Mikkel "Karlen" Schjøtz
6. Lars, Jelling
7.
8.
9.
10.
Lørdag den 25. september, begynder til let øvet.
Mødested: Skovløbervej 7, 4571 Prejlerup.
Mødetid: 12.00, slut 18.00
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Eller søndag d. 26. september, Odsherred kl. 12-18, let øvet - øvet.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Det er noget tid siden jeg sidst har været inde forbi jeres hjemmeside med tilbud om kørekurser. Nu er jeg her så igen!
Jeg ved at størstedelen af jer kører på store motorcykler. Derfor rammer jeg måske forbi med disse tilbud. Men i får det lige alligevel...
Igår afholdte jeg enduro kursus for begyndere til let øvet, på Odsherred Nordsjælland. Og der var faktisk kun 1 endurocykel, og ejeren af den var vist bedre tjent med et offroadjern. De fleste kørte Offroadere med nummerplader og hele pivtøjet, så derfor behøver du ikke nødvendigvis at have en KTM, GAS GAS eller anden kendt Enduro motorcykel mærke mellem benene. Jeg garanterer at jeg kan justere kurset ind efter hvad du møder op på og udfordre og udvikle dig, så det passer dig på din motorcykel. Alle er forskellige, og det tager jeg højde for.
Se nedenstående datoer, og skriv endelig spørgsmål her på tråden, så alle får gavn af dialogen.
God dag alle sammen!!!
Søndag d. 19 september, let øvet til øvet:
Mødested: Julius Jepsensvej 126, 7100 Vejle.
1. Emil Uno
2. Dan Uno
3. Anna Måske)
4. Claus.
5. Mikkel "Karlen" Schjøtz
6. Lars, Jelling
7.
8.
9.
10.
Lørdag den 25. september, begynder til let øvet.
Mødetid: 12.00, slut 18.00
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Eller søndag d. 26. september, Odsherred kl. 12-18, let øvet - øvet.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Hej knopbrødre og knopsøstre!
Jeg har endnu tilgode at møde nogle HARKere. Jeg afholder som bekendt køretekniske kurser for både Enduro/Offroad/MX/Tenere m.m.. Der fokuseres på gode teknikker til brug uanset hvilket niveau man kører på. Alt er forsvarligt og overkommeligt. Jeg superviserer hele dagen, og informerer kollektivt samt individuelt. Det er rigtig spændende for alle parter, og jeg kan kun anbefale folk at komme med ud en dag - der er med garanti en masse jeg kan lære både dig og dine klubmedlemmer.
Big-Bike d. 6. nov., 12-18. (Africa Twin, Tenere, Transalp, BMW m.m.)
Skovløbervej 7, 4572 Prejlerup.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
og
Enduro/offroad/mx d. 7. nov., 9-15.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
Kr. 600,00 pr. deltager.
Egen cykel medbringes.
Kaffe og kage medfølger!
Deltagelse i kursus på eget ansvar.
De bedste hilsner,
Peter Weiss
P.S. Se i øvrigt en tråd på Teneres hjemmeside, for nogle af deres oplevelser:
http://tenere.dk/forumnew/forum_posts.a ... 8871#58871
Jeg har endnu tilgode at møde nogle HARKere. Jeg afholder som bekendt køretekniske kurser for både Enduro/Offroad/MX/Tenere m.m.. Der fokuseres på gode teknikker til brug uanset hvilket niveau man kører på. Alt er forsvarligt og overkommeligt. Jeg superviserer hele dagen, og informerer kollektivt samt individuelt. Det er rigtig spændende for alle parter, og jeg kan kun anbefale folk at komme med ud en dag - der er med garanti en masse jeg kan lære både dig og dine klubmedlemmer.
Big-Bike d. 6. nov., 12-18. (Africa Twin, Tenere, Transalp, BMW m.m.)
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
og
Enduro/offroad/mx d. 7. nov., 9-15.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
Kr. 600,00 pr. deltager.
Egen cykel medbringes.
Kaffe og kage medfølger!
Deltagelse i kursus på eget ansvar.
De bedste hilsner,
Peter Weiss
P.S. Se i øvrigt en tråd på Teneres hjemmeside, for nogle af deres oplevelser:
http://tenere.dk/forumnew/forum_posts.a ... 8871#58871
Hej venner,
Kurserne bliver slået sammen til søndag d. 7. november fra 11-17, grundet for lavt deltagerantal samt vintertid! Alle ok med det? Tror alle er blevet spurgt...
Opdateret liste:
1. Peter Skovaa
2. Pia Steen Petersen
3. Trine Martine Andersen
4. Stefan Werner
5. Mads Banke (måske)
6. Torben L
7. Henrik Carlsen
8. Torben Steen Larsen
9. Søren Ariel
10.
11.
12.
Måskeliste: Gaffa
Kurserne bliver slået sammen til søndag d. 7. november fra 11-17, grundet for lavt deltagerantal samt vintertid! Alle ok med det? Tror alle er blevet spurgt...
Opdateret liste:
1. Peter Skovaa
2. Pia Steen Petersen
3. Trine Martine Andersen
4. Stefan Werner
5. Mads Banke (måske)
6. Torben L
7. Henrik Carlsen
8. Torben Steen Larsen
9. Søren Ariel
10.
11.