scotoiler
- Nikolajsen
- Indlæg: 1598
- Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
- Geografisk sted: Hedehusene
- Kontakt:
Re: scotoiler
Nej nej, pengene er skam ikke spildt. En scotoiler er en god ting, den forlænger kædens/kædehjulenes levetid, og den sparer dig for at smøre kæde.
Til gengæld sørger den også for at din bagfælg er smurt Jeg bruger ikke sådan en selv, men de er gode nok
Virker den da ikke, siden du spørger doseringen kan jo stilles, men det ved du vel.
Til gengæld sørger den også for at din bagfælg er smurt Jeg bruger ikke sådan en selv, men de er gode nok
Virker den da ikke, siden du spørger doseringen kan jo stilles, men det ved du vel.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
-
- Indlæg: 189
- Tilmeldt: 11. nov 2004, 22:58
- Geografisk sted: Vivild
Re: scotoiler
hej Kim, jeg kører også med Scottoiler, jeg er meget tilfreds med den, har kørt med den i flere år..
Hilsen Henrik..
Hilsen Henrik..
Re: scotoiler
Hej Kim jeg har haft Scottoiler på alle de motorcykler jeg har haft, og været virkelig tilfreds med dem, de forlænger som Nikolajsen siger kædens levetid, og sparer besværet med at smøre den med spray Harv kørt 40.000 km på en af mine kæder...
Mvh Iver
Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
HARK Rules
Re: scotoiler
Har kørt 8000 km med min og det har virket fint. Husk at olien skal påfyldet i hullet under gummilappen. Splitter man toppe ad går der ged i det. Den kræver en del finindstilling for ikke at sovse baghjulet ind i olei som vi er en del der har erfaring med.
Re: scotoiler
Hej på siden. Gode svar .Indtil nu ser det også fint ud, har ned doseret, da der var lige rigeligt med olie på fæljen. Er minimum `s positionen nok efter jeres erfaring, kommer vel an på hvad man kører rundt i. Mvh Kim Helbo
Re: scotoiler
Forsæt endelig de vise ord som nævnt i en anden tråd, har jeg også indkøbt en scottoiler. Den ligger stadig i æske på bordet i bryggerset den skal vel på efter ferien. Når man nu kan lidt af hvert med hænderne er det så svært at monterer den ?
Re: scotoiler
.Hej på siden. Som tidligere nævnt er jeg ikke den store mekaniker, fik min monteret hos forhandler .Men der følger en ret overskuelig monteringsvejledning med, hvis man har mod på det. Mvh Kim Helbo
Re: scotoiler
Hej Jalp.
hvis du er lidt fiks på fingrene skulle det ikke være det store problem at montere den, vakummet får du ved at fjerne en lille skrue i siden af din cylinder, højre side mener jeg den sidder, og skrue en messingbøsning i som medfølger i Scottoilersættet, resten er lige ud af landevejen med at montere beholderen, og slangespidsen. Jeg har monteret slangespidsen bagved plastikdimsen ved bagtandhjulet, så den sidder lidt beskyttet, og monteret med en af skruerne der holder førnævnte plastikdims.... Spørg hvis du er i tvivl om noget.
Mvh Iver
hvis du er lidt fiks på fingrene skulle det ikke være det store problem at montere den, vakummet får du ved at fjerne en lille skrue i siden af din cylinder, højre side mener jeg den sidder, og skrue en messingbøsning i som medfølger i Scottoilersættet, resten er lige ud af landevejen med at montere beholderen, og slangespidsen. Jeg har monteret slangespidsen bagved plastikdimsen ved bagtandhjulet, så den sidder lidt beskyttet, og monteret med en af skruerne der holder førnævnte plastikdims.... Spørg hvis du er i tvivl om noget.
Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
HARK Rules
Re: scotoiler
Hej.
Kører også med sådan en tingest. Synes at det virker lidt vanskeligt at smøre "hele" kæden. Jeg har min dyse monteret kl. ca. 5.00 på det bagerste tandhjul. Det er som om at det kniber med at få smurt modsatte side af kæden. Har tænkt på at monterer den så den drypper lige ned på det forreste tandhjul i stedet for. Således kunne rullerne blive bedre smurt. Men måske har jeg bare doseret for lidt? -
M.v.h.
Poul
Kører også med sådan en tingest. Synes at det virker lidt vanskeligt at smøre "hele" kæden. Jeg har min dyse monteret kl. ca. 5.00 på det bagerste tandhjul. Det er som om at det kniber med at få smurt modsatte side af kæden. Har tænkt på at monterer den så den drypper lige ned på det forreste tandhjul i stedet for. Således kunne rullerne blive bedre smurt. Men måske har jeg bare doseret for lidt? -
M.v.h.
Poul
Re: scotoiler
Hej Poul.
Jeg har sat en fidus på der smører begge sider af tandhjulet, men inden da kørte jeg på de andre cykler jeg har haft med enkeltdyse, og ved at skrue godt op fik jeg smurt i begge sider, men det sviner fælgen lidt, og den bruger så en del olie.....
Mvh Iver
Jeg har sat en fidus på der smører begge sider af tandhjulet, men inden da kørte jeg på de andre cykler jeg har haft med enkeltdyse, og ved at skrue godt op fik jeg smurt i begge sider, men det sviner fælgen lidt, og den bruger så en del olie.....
Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
HARK Rules
Re: scotoiler
Hej på siden. HJÆLP. Min nye scotolier virker ikke, der kommer ingen smøring til kæden. Det er som om der er luftlommer i slangen eller den ikke pumper. Nogen foreslag til løsning mvh Kim Helbo
Re: scotoiler
Hej Kim
Scottoileren pumper ikke (med mindre det er den elektriske model), den åbner bare en ventil og så klarer tyngdekraften resten.
Det første du kan tjekke er, om ventilen åbner. Sæt justeringsringen på "prime" og hold øje med scottoileren mens du starter motorcyklen. Du skulle kunne se stemplet inde i beholderen hæve sig. Hvis det ikke flytter sig, er der nok en fejl på vacuum-siden.
Hvis der er luft i olieslangen, skal systemet primes. Der står i brugsvejledningen hvordan man gør, men helt kort fortalt, så sætter man påfyldningsflasken til scottoileren (i stedet for udluftningsslangen) og presser luft ind i beholderen, så der bliver presset olie ud i olieslangen. Bliv ved til al luft er presset ud af slangen.
Derefter kan du starte motorcyklen og justere scottoileren, så den lever en dråbe eller to i minuttet.
mvh Kåre
Scottoileren pumper ikke (med mindre det er den elektriske model), den åbner bare en ventil og så klarer tyngdekraften resten.
Det første du kan tjekke er, om ventilen åbner. Sæt justeringsringen på "prime" og hold øje med scottoileren mens du starter motorcyklen. Du skulle kunne se stemplet inde i beholderen hæve sig. Hvis det ikke flytter sig, er der nok en fejl på vacuum-siden.
Hvis der er luft i olieslangen, skal systemet primes. Der står i brugsvejledningen hvordan man gør, men helt kort fortalt, så sætter man påfyldningsflasken til scottoileren (i stedet for udluftningsslangen) og presser luft ind i beholderen, så der bliver presset olie ud i olieslangen. Bliv ved til al luft er presset ud af slangen.
Derefter kan du starte motorcyklen og justere scottoileren, så den lever en dråbe eller to i minuttet.
mvh Kåre
Re: scotoiler
Hej, Du kan naturligvis også finde info på Scottoiler's tekniske del af deres hjemmeside som er:
http://www.scottoiler.com/uk/technical- ... ystem.html
http://www.scottoiler.com/uk/technical- ... ystem.html