Forårsforelskelse

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Brugeravatar
kjelde
Geografisk sted: vamdrup

Forårsforelskelse

Indlæg af kjelde »

Hvis man tager til MC-udstilling i Herning kan man godt gå hen og forelske sig på Honda-standen i den nye VFR 1200X crosstourer. Den er efter min menig bare rigtig flot, og med 150 hk må den siges at være meget overlegen.
crosstourer.JPG
crosstourer.JPG (128.41 KiB) Vist 10846 gange
lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
tingtilsalg

Re: Forårsforelskelse

Indlæg af tingtilsalg »

Jeg har til stadighed mere end almindeligt svært ved at forstå hvad vi dog skal med endnu en gadecykel.

Står jeg med så mange penge til en touringcykel blev det nok nærmere VFR1200 eller lign.
Brugeravatar
Peter AT
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Jeg er enig med dig Kjelde...

Tar til Herning i morgen bare for at se den....

Glæder mig til at prøve den til næste år. hvor den forhåbentlig kommer i de Danske forretninger..
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Brugeravatar
Peter AT
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Og.. Tom (tingtilsalg).....

Der er ikke tale om en gadecykel. men en alsidig MC der kan køre på andet end asfalt...

De fleste brugere af den type cykler kører nok mere end 90 % fast banet vej, men... har muligheden for at fortsætte hvor en gadecyklel kommer til kort.

At du ikke kan forstå at der er et marked for denne type motorcykler, fortæller mere om dig en de motorcyklister der vælger at købe dem....
Peter AT
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Peter, du kender selv min holdning til denne type cykler, og du tilkendegav selv din enighed med mig forleden så vidt jeg husker.
Folk køber jo ofte MC med hjertet da det ofte handler om følelser, som vi nok alle er enige om.

Men jeg forstår ikke at Honda og andre japanske MC producenter ikke laver en MC der minder mere om en KTM lc8 adventure, BMW 800GS, Triumph 800XC eller lign. Altså en godt motoriseret MC på ca 200 kg med god affjedring. Markedet er der jo.

At Honda og andre ikke "tør" satse lidt mere på dette marked er mig en gåde. Og derfor forstår jeg ikke hvad vi skal med endnu en type cykel af denne slags. Det virker lidt som om man prøver at tilfredsstille et mainstream-marked frem for at prøve at gå "egne veje" så at sige. Som man gjorde i sin tid med den gamle Transalp og Afric Twin.
Brugeravatar
yaknudsen
Geografisk sted: Køge

Indlæg af yaknudsen »

Jeg synes jeg kan se en umiskendelig Honda Allroad maskine på billedet. Hverken "fugl eller fisk" men aligevel "lidt mere af det hele", og vældig interessant for dem af os som ikke er til en eller anden afart af hardcore eller anden puritanisme.

Jeg ku' godt...... Skal ihvertfald prøve en tur på sådan en når der byder sig en lejlighed.... Også selv om det bare er fantasien der forsøger at overmande fornuften.

Hvis man køber sådan en, kan man så være "autoriseret" medlem her inde? Eller er definitionen på en honda-allroad i al evighed mejslet i sten?
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Jeg forstår bare ikke hvorfor man så ikke laver den lidt lettere med så med 21" forhjul.
Jeg er temmelig sikker på at man ikke vil miste kunder på det grundlag. Cyklen er jo ikke grim. Langt flottere end den knoklede Super Tenere.
Brugeravatar
Peter AT
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Yaknudsen..

Om man kan være "autoriseret" medlem af klubben, med Honda´s nye Allroder....

Tja... vi har vendt spørgsmålet i bestyrelsen, og blev enige om at tage det op til næste generalforsamling...
Det vil jo kræve en lille ændring i klubbens vedtægter, da vi er en klub for Hondas V2 Allroad maskiner....

Personligt synes jeg at der er en hel del der taler for at den skal være med, men... synes det bør være en beslutning der skal træffes af medlemmerne...
Peter AT
Brugeravatar
kjelde
Geografisk sted: vamdrup

Indlæg af kjelde »

Nu er det jo sådan at vi faktisk er en hel del (måske enda de fleste) der bruger vores motorcykel fortrinsvis til kørsel på fast underlag. At vi også kan bruge en grusvej i ny og næ er også for de fleste en god ting. Til det formål tror jeg den er velegnet.
Det er jo nok også derfor Honda vælger at lave sådan en model. Det er jo nok heller ikke uden grund at Bmw´s gs 1200 er en af de mest solgte mc-er i europa.
Og så siger tingtilsalg at du villle vælge en vfr 1200 hvis du havde så mange penge. Hvis du ellers har læst mit indlæg og følger med så hedder den VFR 1200 crosstourer. Det er altså en vfr. Men nok om det.
Tingtilsalg har en eminent evne til at gøre en tråd negativ. Set flere gange. Om du mener noget med det eller ej ved jeg ikke.
Jeg er stadig forelsket :-P
Vi må jo have det op til debat på generalforsamlingen om de nye modeller kan komme med i klubben.
Vedhæftede filer
crossrunner2.JPG
crossrunner2.JPG (100.21 KiB) Vist 10780 gange
crossrunner1.JPG
crossrunner1.JPG (61.15 KiB) Vist 10780 gange
lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
Brugeravatar
yaknudsen
Geografisk sted: Køge

Indlæg af yaknudsen »

He he. Nu ved jeg tilfældigvis at tingtilsalg er en helt igennem sympatisk fyr. Han ser bare tingene fra en lidt anden vinkel end de fleste. Jeg er sikker på at han mener det på den gode måde selv om han måske kan fremstå sådan lidt gnavpotteagtig når talen falder på motorcykler som han ikke lige er så vild med.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
Peter AT
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Så har jeg prøvesiddet den nye Crosstourer...

Flinke mennesker de Honda folk der stod på standen. Jeg havde ikke regnet med muligheden for at få lov til at sidde på MCén, men det værste der kunne ske ved at spørge, var at jeg fik et nej.... Men det var ikke noget problem. Måske kan jeg få lavet det sådan at vi til genreralforsamlingen i 2012, får Honda til at vise og demonstrere den nye Crosstourer.... Og en prøvetur til de der er interesserede.

Jeg vil under alle omstændigheder gøre hvad jeg kan for at det kan realiseres.

Det var en rigtig god oplevelse at "Prøvesidde". Cyklen føles ikke meget større end min Afrikaner, endda med en sædehøjde hvor jeg kunne nå jorden med begge ben. Nu er det jo ikke let at danne sig et komplet indtryk af cyklen bare ved at sidde på den i kort tid, men umiddelbart føles den som en mellemting mellem Afrikaneren og Varaderoen.

Geometrien i siddekomforten føltes rigtig fin og instrumenteringen sad logisk og godt.. Ledte lidt efter et koblings håndtag, men... det var der ikke :-)
Spændende med den nye transmission med dobbelt-kobling (DCT). På trods af V4én føltes den ikke bred som eksempelvis BMW GS 1200.

Nu glæder jeg mig endnu mere til at få en prøvetur når den kommer til landet, desværre nok ikke før engang i 2012.
Peter AT
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

yaknudsen skrev:He he. Nu ved jeg tilfældigvis at tingtilsalg er en helt igennem sympatisk fyr. Han ser bare tingene fra en lidt anden vinkel end de fleste. Jeg er sikker på at han mener det på den gode måde selv om han måske kan fremstå sådan lidt gnavpotteagtig når talen falder på motorcykler som han ikke lige er så vild med.
Du har nok fat i noget rigtigt der :-)
Folk læser vist heller ikke hvad jeg skriver. Jeg forstår fint at der er købere til en ny lækker cykel fra Honda, selvom den måske ikke lige er min kop te. Men pæn, det er den da.
Det jeg ikke forstår er at Honda helt har vraget de store offroadere som Transalp'en og Africa Twin.
Det skal da retfærdigvis siger at AT RD07 langt hen ad vejen blev en landevejs cykel tilbage i 97, og Transalp'en blev endnu mere civiliseret i 2000. Men jeg synes stadig det er en skam at der ikke længere er cykler fra Honda der lugter lidt af ørkensand og eventyr. Her må man ty til Yamaha's Tenere som er en 1-cylinderet.
Rotax 655

Indlæg af Rotax 655 »

jeg vil da også blande mig i debatten sådan en kedelig alene valentins aften - jeg mener at V2 motorer er såda ca. dobbelt så gode som en et cylindret - jeg mener ikke man kan sige det samme om 4 cylindrede MC motorer - Personligt glæder jeg mig til at prøve den nye Tiger XC 800 Billede http://www.youtube.com/watch?v=ndAZfy0qmBY med den meget roste tre cylindrede motor - For en gang skyld vil jeg give Tom ret ;-) en konkurent til Tigeren og BMW f 800 GS kunne Honda da fint tilbyde - Alle test tyder jo på at Triumph ramte plet da de lavede en mere agility Tiger - Så Honda kunne fint gøre det samme og genopdage Africaneren, tænk lige på en Africa Twin med en moderne 90 HK V2 motor (og affjedring og bremser der matcher) :-D
Ducati har med den nye Multistrada åbenbart ramt plet, den er blevet en kæmpe salgs succes. Så MC folket vil åbenbart ha noget stort (og uhåndterligt) mellem benene. Ducatis Elefant er jo også forlængst afgået ved døden. Gad vide om ikke også salgstallene for Yamahas Super Ténéré model overhaler den bette fornuftige 660 ccm enstamper?
Brugeravatar
Søren Dahl
Geografisk sted: Kolding

Indlæg af Søren Dahl »

Vi var også et par stykker som så hondas nye tiltag - den er flot - og glæder mig også til at prøve den - og det kunne være super fedt om det kunne lade sig gøre at lave et arrangement med prøvekørsel, som du er inde på Peter :-D

Mvh
Søren
Besvar