Jeg har i den seneste tid døjet lidt med at Yamahaen ikke har villet starte. Og det har så endt med at den nu er totalt dødt.
Har snakket med nogle XT660R kloge mennesker, og en MC mekaniker. Jeg blev gjort opmærksom på at jeg skulle prøve at pille tændrørshætten af kablet og så kontrollere hvor lang gnist der ville springe mellem kobber og motorblok. Den var ca 2-3mm og nærmest orange. Jeg blev oplyst at den skulle være helt blå og ikke under 5mm lang. Jeg prøvede så at rode lidt med kablet og forbindelsen til selve tændspolen og fik det egentlig til at virke. Troede jo så lykken var gjort, og jeg kørte da også 1 uges tid.
Men så begyndte skidtet igen at drille, og jeg skal nu have rodet med det igen. Jeg har målet på diverse komponenter som der er forslået i værkstedshåndbogen. Alt er i skønneste orden, på nær tændrørskablet. Så nu bliver kabel og tændrørshætte udskiftet, og så må vi se hvad der sker.
Nå, ville egentlig bare fortælle at kan skidtet ikke starte er det måske værd at undersøge tændspole

Dette problem har jeg dog aldrig været ude for på Transalpen, 2 tændrør pr cylinder er trods alt også en rar ting