RD03 - adgang under plasten

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Kille

RD03 - adgang under plasten

Indlæg af Kille »

Nybegynder spørgsmål - jeg har haft min AT i 2 uger :mrgreen:
Hvordan er den optimale rækkefølge når man skal ind til batteriet samt under tanken - kan det være rigtigt at stort set alt skal skilles ad: Styrtbøjle, kåbe, saddelstrop, saddel, sideskørter og så først tank ? Når I er færdige med at trække på smilebåndet, lad mig få et par gode råd!
tingtilsalg

Re: RD03 - adgang under plasten

Indlæg af tingtilsalg »

Ind til batteriet, så skal sædet jo bare af.

Hvis tanken skal af skal sædet og nogle af kåbedele af. Og ja nok også styrtbøjlerne også.
Brugeravatar
Holst
Geografisk sted: Brædstrup, Midtjylland

Indlæg af Holst »

Først og fremmest tillykke med din AT'er - RD03'eren er jo grundstenen for alle andre AT-modeller (og ja jeg kører selv RD03 :-D ) og mine øjne den helt rigtige model at køre rundt på.

Hvis du kun skal ind til batteriet, skal du afmontere plasten på højre side. Batteriet sidder først for under plasten. Plasten sidder fast med en enkelt 10mm bolt i bunden af plasten og er klemt ind i nogle gummihuller lige ved tanken og bagerst under bagagabæreren.
IMG_2846 - Kopi.JPG
IMG_2846 - Kopi.JPG (186.53 KiB) Vist 6360 gange
IMG_2830 - Kopi.JPG
IMG_2830 - Kopi.JPG (328.78 KiB) Vist 6360 gange

Pas godt på ikke at ødelægge plasten når du skal have den ud af hullerne da den kan sidde vældigt godt fast.

Hvis du vil have tanken af skal du rigtigt nok først have sædet af, afmontere de 2 sidekåbestykker (sidder med 2 klemmer v. tanken, 2 skruer i toppen af kåben og 1 skrue i bunden ved den sorte plastbeskyttelse over alubundpladen) og så skulle den være til at få af. Jeg har selv monteret HB styrtbøjle på min RD03, og jeg behøver ikke afmontere bøjlen medmindre jeg også vil have alubundpladen af (i forbindelse med olie og filterskift).
Steffen Holst
Africa Twin XRV 650, 1988
Land Rover 110, 3,5 V8, 1984

ONE LIFE - LIVE IT!
Brugeravatar
Bønne
Geografisk sted: Svinninge

Indlæg af Bønne »

På RD03 og RD04 sidder batteriet bag det højre plastiksideskjold, så på dem er det eneste der skal af.
På de nyere sidder det under sadlen som Tom beskriver.

Skal du have tanken af skal du også have det venstre sideskjold af, idet sadlen sidder med en 6 mm bolt i
hver side under skjoldene. Kåbesiderne skal også af, de sidder hver med to "snaplåse" og tre 5 mm bolte, to
i kåben, og en i den sorte plastikafdækning foran motoren.
Bag hver kåbeside sidder en 8 mm bolt i bunden af tanken, og bagerst på tanken sidder ligeledes en 8 mm
bolt, de skal alle tre skrues ud. Benzinhanerne lukkes, og benzinslangerne tages af hanerne, slangerne
er forbundet i et T-stykke, derfor skal begge haner lukkes først :!: På indersiden af tankens venstre side
sidder to niveaufølere (til kontrollamperne for benzinstand), hver med ledninger der går ned til et lille fælles
multistik, det skal adskilles. Nu kan tanken løftes af, bagud og opad.

Nu ved jeg jo ikke hvilke styrtbøjler det er du har på, men dem jeg har på min behøver jeg ikke at tage af
for at få tanken af. Kun et beslag der sidder fra styrtbøjlen, med en 8 mm bolt, og til bolten i bunden af
tanken skal løsnes.

God fornøjelse :-D
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

I har da fuldstændigt ret. Jeg må sgu være ved at blive gammel Det er to præcis som på min gamle Transalp. Men det har jeg åbenbart lykkeligt glemt alt om :-D
Kille

Indlæg af Kille »

Super - tak for jeres tips, jeg går glad i krig !
Kille

Indlæg af Kille »

Hi alle jer der har svaret mig som nybegynder - nu her efter 3000 km og diverse dele af og på et utal af gange, kan jeg måske bedre forstå de meget forskellige svar jeg fik!!!
Først og fremmest tak for jeres input, jeg er ikke fuldbefaren endnu men klarer det meste :-D
Besvar