Tændrør

Spørgsmål eller tips.
Besvar
avs

Tændrør

Indlæg af avs »

Hej igen!

Min nyindkøbte (brugt) Transalp har jeg for et par uger siden skiftet tændrør og luftfilter.
Jeg lagde mærke til hvor fine de gamle tændrør ved bagerste cylinder så ud, og hvor sorte og sodede dem på den forreste cylinder så ud.

De blev så skiftet...

Nu har jeg så tjekket de nye tændrør, og det ser stort set ud som dem jeg skiftede; altså de to tændrør ved forreste cylinder er sorte.

Nu til mit spørgsmål: Hvorfor? Hvad kan det skyldes? :shock:
Tidligere_medlem_1

Re: Tændrør

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Hej avs

Sorte tændrør er tegn på for meget brændstof/fed blanding. Måske en choker der ikke slår helt fra.
avs

Re: Tændrør

Indlæg af avs »

Okay.. Men hvorfor er det kun gældende på den forreste cylinder? :-?
- Jeg må lige tjekke chokeren, hmm.
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Tændrør

Indlæg af Nikolajsen »

avs skrev:Okay.. Men hvorfor er det kun gældende på den forreste cylinder? :-?
Fordi det kun er den ene karburator der har et problem. Der er jo en karburator til hver cylinder.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
avs

Re: Tændrør

Indlæg af avs »

Ja, det kunne jeg selvfølgelig have sagt mig selv :lol:

Jeg har læst lidt på sagen og er kommet frem til at mine karburatore skal synkroniseres - dét er der i hvert fald tegn på (varme, vibrationer og uens indstillinger).
I dag har jeg været et smut forbi ham Honda-forhandleren i Søborg, som vist ikke rigtigt har åbent, for at høre hvad og hvordan.
Er der nogle der har haft samme problem? Hvad koster sådan en omgang synkronisering? ;-)

Hilsen Anders
tingtilsalg

Re: Tændrør

Indlæg af tingtilsalg »

Den koster de penge værktøjet til at synkronisere med koster :-)

omkring 3-500,- så vidt jeg husker. Det er ikke svært eller noget. Slå det op på google :-)

Ellers vil jeg tro en mekaniker kan klare det på en halv time.
avs

Re: Tændrør

Indlæg af avs »

Okay, super! Tak for hjælpen ;-)
TEriksen

Re: Tændrør

Indlæg af TEriksen »

Fik min AT synkroniseret og inddyset i sommer efter at have monteret anden udstødning samt K&N luftfilter på den.
Det gav 60 hk på baghjulet (født med 60 hk på motoren) hvilket jeg gav ca 3500 kr for. Det var alle pengene værd.
/ Thomas
avs

Re: Tændrør

Indlæg af avs »

Var de 3500,- pris for delene, eller delene samt mekanikerens løn? ;-)
TEriksen

Re: Tændrør

Indlæg af TEriksen »

Mekanikerens løn, diverse dyser, rullefelt mv
Du må jo finde ud om du vil have din TA til at køre ordentligt eller bare lave noget klamp ;-)
/Thomas
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Tændrør

Indlæg af Bønne »

Jeg hælder nu også mest til at det er en choker der hænger, men kan også være en membran der er revnet, eller svømmerhøjden der står forkert. Det skal i hvert fald checkes først, inden du begynder at synkronisere, faktisk er synkronisering det sidste man gør når man justerer en motor. Det vil sige at før du gør det, skal alt andet være i orden, inkl. check/justering af ventilerne. Et sæt ure til synkronisering koster f.eks. 842,- hos MC-Nøglen (fire urer), og som tingtilsalg er inde på, er det ikke den store raketvidenskab at bruge dem.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Besvar