Hej Turner
Bare kør løs, men vær meget opmærksom og pas godt på hvis du tager kameraet frem for at fotografere medens du kører.
Det kan sagtens lade sig gøre, men er selvfølgelig lige så farligt som at snakke i eller skrive sms'er på mobiltelefon, idet du tager fokus fra kørslen.
Så vær ekstrem opmærksom og forsigtig, påpasselig og forudse eventuelle farer.
Når det er skrevet, vil jeg fortælle at jeg laver mange billeder medens jeg kører. Det sker med håndholdt kamera og foretages med både højre og venstre hånd.
Jeg har aldrig haft en funktion på gasrullen som gør den kan fastholde omdrejninger, så hvis jeg bruger højre hånd til optagelser, taber jeg fart, eller holder gassen med venstre hånd. Det er en afvejning som du nødvendigvis må tage, med mindre du har en pace keeper.
Om teknikken: Kameraet, Nikon spejlrefleks med zoomobjektiv, hænger i sin strop om halsen. Stroppen er så lang at kameraet kan ligge bekvemt i tanktasken når den ikke er i brug, så den ikke tynger eller irriterer undervejs. Kamera er sat på "Sport" hvilket betyder prioritering af lukkertid = hurtigst mulig lukkertid for at standse bevægelser. På det øverste foto kan du se hvordan jeg holder kameraet (i spejlet).
På nedenstående fotos kan du se et par eksempler, men hvis du har lyst er du velkommen til at kigge ind på min hjemmeside:
http://www.mc-eventyristen.dk hvor der er rigtig mange eksempler på fotos lavet under kørsel. Måske du kan få lidt inspiration? I så fald vil det glæde mig meget *s*
Rigtig go fornøjelse *s*