Erfaring med 140 bagdæk på TA?

Hvor tilfreds har du været med dit dæk?
Besvar
Allan G

Erfaring med 140 bagdæk på TA?

Indlæg af Allan G »

Hej HARK-medlemmer.

Er der nogen der har erfaringer om et 140 bagdæk kan sidde på en TA 650 årg. 2001?

Jeg kører i dag med 130, men synes et 140-dæk vil se federe ud, næste gang jeg skal skifte.

Hilsen
Allan
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Erfaring med 140 bagdæk på TA?

Indlæg af Nikolajsen »

Hvis det kan være i mellem bagsvingeren, skulle der ikke være nogen problemer.
MEN det giver ændrede(dårligere) køreegenskaber, hvis det bliver så bredt at fælgen ikke er beregnet til det.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Allan G

Re: Erfaring med 140 bagdæk på TA?

Indlæg af Allan G »

Tak for svaret.
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Erfaring med 140 bagdæk på TA?

Indlæg af Bønne »

Min Africaner kører med 3" fælg bagpå. Den kan godt køre med 140 bagdæk og det har jeg også haft kørt med, men jeg foretrækker 130, da jeg synes det sidder bedre på fælgen. Jeg gætter på at TA´en kun kører med 2½" bagfælg, så set i forhold vil jeg ikke anbefale 140 på den. Og som Nikolajsen skriver kan det ændre køreegenskaberne i negativ retning, men hvis udseendet er vigtigst, så... :-D
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Allan G

Re: Erfaring med 140 bagdæk på TA?

Indlæg af Allan G »

Tak for det Bønne.

Jeg må lige ned og se om TA-fælgen også er 3".

Og det er kun pga. "looks", at jeg tænker på 140 bagdæk. Men hvis det forringer køreegenskaberne mærkbart, duer det jo ikke.

Hvis andre har erfaringer på dette område, modtager jeg gerne flere inputs.

Hilsen Allan
Brugeravatar
Miblo
Indlæg: 28
Tilmeldt: 05. okt 2014, 18:32
Geografisk sted: Odense

Re: Erfaring med 140 bagdæk på TA?

Indlæg af Miblo »

Har valgt et Heidenau 140 i stedet for et 130 fordi det faktisk har et andet mønster. Der er en gennemgående midterstribe på 140, så ligeud på landevej kører jeg på "sliks"..dejligt. Jeg er ikke ret erfaren i terræn, men de var en mega forbedring fra de slidte Mezeler Tourance jeg købte den med. Jeg tror ikke på at det har det store at sige på køreegenskaberne, hvis du ikke er hardcore offroader. Men så har du også slidt mange forskellige slags dæk op. Man lærer bare sine dæk at kende, og kører derefter. Lige som sko.
Kunst... det er når man ikke kan. Når man kan, er det jo ingen kunst (Storm P)
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Erfaring med 140 bagdæk på TA?

Indlæg af Nikolajsen »

Det er nu på asfalt, at forskellen bedst kan mærkes.
En 650 ccm kører ab fabrik på 120/90-17
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Besvar