nice to have.... ???

Alt om udstyr, lige fra tøj og telte til spejle og gummidutter.
Besvar
christian75

nice to have.... ???

Indlæg af christian75 »

Halløj

Vil gerne bruge min vinter på at samle lidt grejer til mig selv og cyklen, men hvad er hot, hvad er godt og hvad er not???
vil gerne kører løb, overnatte og på ferie....

sidetasker er jo så nærmest en selvfølge... men hvilke?
min cykel er helt rå, uden ekstra udstyr, mig bekendt, udover at den må have været fordi en brønd med klistermærker og fået en tur deri....
varmehåndtag?
gps med holder og strøm???
roadbook?
ekstra lygter?
hvad glemmer jeg?

CH
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 699
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: nice to have.... ???

Indlæg af Palle »

Hej Christian.. 8-)
Åhh det er et individuelt spørgsmål,hvad der er nice to have og hvad der er need to have 8-)
Men en GPS (gerne vandtæt) med holder er en god ide..
Sidetasker ligeså.. (med toplukning) det gør det en del nemmere at pakke..
Mit umidelbare tips er at gå forbi her:
https://www.louis.de/en eller her :
http://ruggedroads.co.uk/epages/00cbb60 ... es/5/12/13
og lad drømme og pengepungen "styre dine lyster"
Hvad ekstralygter angår,så havde jeg den samme tanke da jeg købte min AT. :?:
Men efter første tur i nattemørke opdagede jeg at der var RIGELIG lys på den,når først det lange lys blev tændt.. :ok:
Der er jo masser af muligheder for "ekstra-udstyr",og hvad den enkelte ønsker at montere afhænger vel også en del af hvad cyklen skal bruges til..
Selv har jeg sidetasker som monteres ved Sverige-Norges ture,når vi camperer.
Så har jeg et par ekstra tasker på crashbaren til vand og benzin.
Og til sidst en Gps ...desværre ikke en vandtæt da da de koster 4 gange så meget som den jeg har,men den er i en vandtæt taske monteret bag kåben.
Og "selvfølgelig" er et 12v/eludtag eller 2 et must !! så man kan lade gps,mobiltlf osv op
Og så kan man jo også tilslutte en Pumpe,så der kan pumpes dæk og luftmadrassen osv.osv ;-)
Ja man kunne jo blive ved... men nyd nu selv at "fintænke" og lægge planer om hvad du "nice to have & need to have" :beer:

Men som sagt er der nok lige så mange meninger om dette emne,som vi er medlemmer i dette forum :lol:
Men god fornøjelse med at "finde din stil" ... det er skønt tidsfordriv :mrgreen:
Senest rettet af Palle 01. okt 2015, 17:46, rettet i alt 2 gange.
Chrome won`t get you home..
christian75

Re: nice to have.... ???

Indlæg af christian75 »

Hej Palle

Er du klar over du er en ganske ond mand?
.......
damm

CH
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 699
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: nice to have.... ???

Indlæg af Palle »

He-He 8-) :ok:
Ja ...det var nok lidt "modbydeligt" at sende dig forbi de "frække sider" 8-)
Men jeg har selv handlet en del på disse sider..især Louis 8-) alt lige fra kæde og tandhjul,til "køredress" og støvler og handsker og "dippedutter" ;-)
Dem kan jeg kun anbefale :ok:

Du er velkommen til at kigge her og måske få lidt ideer :
https://plus.google.com/104694248508629078168/posts

https://www.youtube.com/user/2811610529
Chrome won`t get you home..
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: nice to have.... ???

Indlæg af iver »

Mit besyv må lyde som følger:

Til cyklen!

Sidetasker, jeg foretrækker dem i alu, der er forskelige modeller. De kan holde til mere end dem i plastik, åbner i toppen, der kan monteres dunke og andet godt udenpå, der kan sures feks telt og andet ovenpå.

Styrtbøjler, hvis uheldet skulle være ude, specielt udenfor vejen kan du spare penge på plastik der ikke bliver knust!

Roadbookholder, hvis du vil til at køre den slags løb, ellers er der ikke noget at bruge den til.

Evt! Kædesmøre anlæg, det kan forlænge kædens alder, den er altid smurt (hvis man husker at fylde den op) du skal ikke have gang i spray.

Evt! Centralstøtteben, jeg synes det er rart når man skal servicere cyklen.

Evt! Tanktaske, jeg synes det giver en god vægtfordeling, specielt hvis du vælger en model med "sidetasker" der hænger på hver side af tanken.

Touratech kan levere en del af det grej, måske førnævnte Rugged Roads.

Til dig selv!

Du skal vel bruge et telt, jeg foretrækker et tunnel med lidt apsis så der er plads til lidt grej.

Sovepose efter hvad klima du vil ud i.

Liggeunderlag, ja jeg sværger til et godt gammeldags Thermarest, evt med "stolovertræk" fantastisk opfindelse og komfort.

En vandtæt taske eller "vadsæk" til at have sovegrej i, jeg er selv fan af Ortlieb, de laver vandtæt grej man kan stole på.

Kogegrej! Hmmmmm der findes meget forskelligt. Jeg bruger et Trangia, det ved jeg fungere, jeg har så opgraderet til multifuel brænder, og har monteret quickkobling på min benzinslange så jeg kan fylde den op fra tanken.

Spisegrej! Altså tallerken, bestik og krus.

Udover det er der en masse grej man kan købe sig fattig i, det har jeg gjort, men er også (lidt ;-) )grejfreak.... Spørg hvis du vil have listen over det.

Skal du på tur med klubben her, er det største "musthave" god appetit ;-) Som regel spiser vi godt og meget........

Mvh Iver.

Ps. varmehåndtag! Vil du køre om vinteren, eller magelig?
Fuck Chrome.
HARK Rules
christian75

Re: nice to have.... ???

Indlæg af christian75 »

der er vinterbadere, og så er der vinterbikere.... ;) derfor jeg tænker lidt varmehåndtag....
har selv et trangia sæt som ikke kan prale af den vilde brug så måske det sker nu ;)

så lige på rugged road at de har en 42 liters tank.... me in love... en rigtig lækker kør langt detalje.. så den er på min ønskeliste, ligeså er netop et central støtteben..
kædesmøre lyder også som en god option, må lige se på sådan en dims også..
sidetasker SKAL være i alu... er jo et must til den slags cykel... :) synes jeg i hvert fald... men mere om det skal være svine dyre H/B, eller mere moderet udgaver kan gøre det og hvordan så med montagen af disse.... jeg er ikke stærk i at bukke og smede med jern...
vil gerne prøve de her roadbook løb, tænker om man kan låne en montage og en roadbook til et løb for at se om det er noget.... inden man går ud og brænder en masse mønter af... den tid den glæde...

ps vil gerne til nord kap snart.... ;)

CH
Lars N
Indlæg: 305
Tilmeldt: 23. sep 2012, 13:42
Geografisk sted: Rager ikk dig

Re: nice to have.... ???

Indlæg af Lars N »

Hej
Ka se andre steder at du har mange ideer

Jeg er til ENDURISTAN sager det spiller.
Har alu kasser men de er nu lagt til side for gummi tasker.

Mvh Lars
fing2 fing1 I mangel af egen succes, er andres nederlag ikke at foragte. kslag :honda:
christian75

Re: nice to have.... ???

Indlæg af christian75 »

jeg har mange ideer.... ;)
Besvar