Indlæg af stødende karakter slettes uden varsel. Øvrige indlæg vil forblive på forum til 'evig' tid. Vis omtanke med brugen af foto og video, hele internettet kan kigge med.
da jeg var ude og trille mig en tur har til aften kom jeg til at tænke på om dæktrykket skal være det samme sommer og vinter og om det skal ændres nær der kommer sne
grunden til spørgsmålet er at da jeg kørte teræn kørsel i en Range Rover (bil) sænkede vi trykket for at få bedre greb i underlaget
mit gæt er at det er det sammen tryk jeg bør køre med men hvad siger i der måske har kørt meget vinterkørsel
mvh Tinning som kun har kørt en vinter ind til videre
Grunden til at man sænker trykket i 4WD biler når der køres terræn er jo for at gøre dækket lidt fladt således at trædefladen bliver større.
Når man snakker om at hæve dæktrykket om vinteren er det fordi luft fylder mindre når det er koldt end når det er varmt. Jeg forestiller mig at du nok mest kører landevej på din Honda, så derfor bør du altid holde dig til det foreskrevne dæktryk.
Det er kun ved terrænkørsel at det kan være en fordel at sænke dæktrykket
Kender en der tager et knopdæk, hvor han så skruer små selvskærende skruer i knopperne, og det skulle efter sigende fungere godt, samtidig bestemmer du selv hvor piggende skal sidde.
Har selv lavet et par pigdæk.
Man tager et par knopdæk, kører hen til den lokale dækforhandler, bil eller lastbil. Derhenne får man arrangeret at man kan låne værktøjet de bruger til at "skyde" pigge i bil eller lastbil dæk. de har sikkert også de pigge der skal bruges.
Om de virker, ja brugte dem til primus træf, kombineret med ski monteret på MC, ligesom at køre på løst underlagt.
Total fed.......