Regler for køb/salg afsnit.
Regler for køb/salg afsnit.
Da jeg ikke synes det er gavnligt for en køb/salg situation at folk kommentere prisen uden reelt at ville købe eller sælge, synes jeg det er på tide at vi får afklaret om vi skal have regler eller ej på området. Jeg har lavet dette indlæg som en afstemning så bestyrelsen måske kan bruge resultatet som ledetråd i en evt debat.
Mvh Iver
Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
HARK Rules
Jeg synes at dette forum fungerer utrolig fint uden detaljerede regler.
Der er i almindelighed en meget fin selvjustits blandt dem der skriver
indlæg.
Kommentarer der er "helt hen i vejret" kan selvfølgelig også forekomme
i HARK forummet, men de bliver typisk korrigeret på en pæn og ordentlig
måde af de øvrige medlemmer.
Så umiddelbart vil jeg mene at det burde være tilstrækkeligt at holde sig
til det der står øverst på forummet:
Velkommen til vores forum. Brug det til gavn for alle. Indlæg af racistisk karaktér og indlæg med personlige angreb, vil blive slettet omgående.
Hvis der bliver skrevet kommentarer som på anden måde vurderes som
upassende, har det tidligere (yderst sjældent) vist sig at være fuldt
tilstrækkeligt at kontakte forummets administrator eller klubbens
bestyrelse som øjeblikkeligt har taget affære og har fået løst problemet
i mindelighed.
Fra generalforsamlings-referatet:
Der blev drøftet alm. pli på vores forum, og der var generelt stor tilfredshed med forum og brug af dette, selvom enkelte har svært ved at finde takt og tone. Det blev besluttet ikke at lave strammere regler for brug af forum, og at bestyrelsen kan kontakte den/de personer der ikke kan moderere sig.
Der er i almindelighed en meget fin selvjustits blandt dem der skriver
indlæg.
Kommentarer der er "helt hen i vejret" kan selvfølgelig også forekomme
i HARK forummet, men de bliver typisk korrigeret på en pæn og ordentlig
måde af de øvrige medlemmer.
Så umiddelbart vil jeg mene at det burde være tilstrækkeligt at holde sig
til det der står øverst på forummet:
Velkommen til vores forum. Brug det til gavn for alle. Indlæg af racistisk karaktér og indlæg med personlige angreb, vil blive slettet omgående.
Hvis der bliver skrevet kommentarer som på anden måde vurderes som
upassende, har det tidligere (yderst sjældent) vist sig at være fuldt
tilstrækkeligt at kontakte forummets administrator eller klubbens
bestyrelse som øjeblikkeligt har taget affære og har fået løst problemet
i mindelighed.
Fra generalforsamlings-referatet:
Der blev drøftet alm. pli på vores forum, og der var generelt stor tilfredshed med forum og brug af dette, selvom enkelte har svært ved at finde takt og tone. Det blev besluttet ikke at lave strammere regler for brug af forum, og at bestyrelsen kan kontakte den/de personer der ikke kan moderere sig.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Hej Tom, hvorfor spørger du så?
Nu snakkede vi ikke om lige nøjagtig køb/salg delen men generelt! Så dit spørgsmål kan ikke besvares. Men der er flere der synes at der gennem tiden har været brug for klare regler på området, derfor åbnede vi diskusionen om det til generalforsamlingen. Nu er et af de steder vi har haft de største problemer i køb/salg afsnitet, og jeg troede egentligt at vi havde en regel for at man ikke kommenterede på prisen, affødt af tidligere episoder. Da jeg sad i bestyrelsen, var det vi brugte mest tid på faktisk tone og pli og etik på forum. Og jeg kan forsikre dig om at der er andre en mig der har haft tanker om klare regler, så jeg synes det var passende at lave en afstemning, som bestyrelsen evt kunne bruge som ledetråd! og det er der vel "helt ærligt " vel ikke noget forkert i. Jeg er til dels enig med Knudsen, lige bortset fra at ikke alle henvendelser til bestyrelsen har gjort at den "øjeblikkeligt" har taget affære, for det passer ikke!
Og så synes jeg at der lige i køb/salg afsnittet bør være en regel, da jeg ikke mener det gavnligt for en handel at andre som ikke vil tage del i handlen, kommentere på prisen! Generelt er jeg imod censur og regler på vores forum, medmindre der er fornuft bag det, men jeg mener ikke det er gavnligt for en handel at folk kommentere i hverken sælger eller købers favør.
Mvh Iver
Mvh Iver
Nu snakkede vi ikke om lige nøjagtig køb/salg delen men generelt! Så dit spørgsmål kan ikke besvares. Men der er flere der synes at der gennem tiden har været brug for klare regler på området, derfor åbnede vi diskusionen om det til generalforsamlingen. Nu er et af de steder vi har haft de største problemer i køb/salg afsnitet, og jeg troede egentligt at vi havde en regel for at man ikke kommenterede på prisen, affødt af tidligere episoder. Da jeg sad i bestyrelsen, var det vi brugte mest tid på faktisk tone og pli og etik på forum. Og jeg kan forsikre dig om at der er andre en mig der har haft tanker om klare regler, så jeg synes det var passende at lave en afstemning, som bestyrelsen evt kunne bruge som ledetråd! og det er der vel "helt ærligt " vel ikke noget forkert i. Jeg er til dels enig med Knudsen, lige bortset fra at ikke alle henvendelser til bestyrelsen har gjort at den "øjeblikkeligt" har taget affære, for det passer ikke!
Og så synes jeg at der lige i køb/salg afsnittet bør være en regel, da jeg ikke mener det gavnligt for en handel at andre som ikke vil tage del i handlen, kommentere på prisen! Generelt er jeg imod censur og regler på vores forum, medmindre der er fornuft bag det, men jeg mener ikke det er gavnligt for en handel at folk kommentere i hverken sælger eller købers favør.
Mvh Iver
Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
HARK Rules
- Nikolajsen
- Geografisk sted: Hedehusene
- Kontakt:
Jeg syntes ikke det er i orden at kommenterer en pris. Man kan måske til nød tinge lidt om prisen, hvis man er reelt interesseret, men selv det burde efter min menig foregå via PB, når nu den mulighed er så snublende nær.
Hvis man "tinger" om prisen via indlæg, og ender med ikke at købe, kan det (efter min mening) sagtens minimerer en senere salgspris.
Så jeg er enig med Iver. ( i det hele)
Hvis man "tinger" om prisen via indlæg, og ender med ikke at købe, kan det (efter min mening) sagtens minimerer en senere salgspris.
Så jeg er enig med Iver. ( i det hele)
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Jeg synes det er meget relevant at brugerne af forumet kan give deres mening til kende, og at vi kan se hvordan udviklingen former sig.
Vi kan allerede nu se at der danner sig et billede.
Personligt håber jeg så at mindretallet vil rette sig efter denne afstemning, da jeg også mener at det kan skade en evt. handel uanset om det er positiv eller negativ kritik.
Godt initiativ Iver.
/Mogens
Vi kan allerede nu se at der danner sig et billede.
Personligt håber jeg så at mindretallet vil rette sig efter denne afstemning, da jeg også mener at det kan skade en evt. handel uanset om det er positiv eller negativ kritik.
Godt initiativ Iver.
/Mogens
Hmmmm
Måske er det fordi KØB & SALG er en del af forum og dermed nærmest
"inviterer" til kommentarer. Se blot den nyeste salgsannonce fra Mathias.
På Tenere siden er KØB & SALG adskilt fra forum. Jeg ved ikke hvor problematisk det er at lave sådan en opdeling, men det tydeliggør at der er tale om annoncer.
Er også enig i at det er et forkert sted at diskutere priser.
Herudover synes jeg der er en god tone her på HARK
og jeg bryder mig ikke om de retoriske forums hvor der sidder smagsdommere og cencurerer efter forgodtbefindende.
Måske er det fordi KØB & SALG er en del af forum og dermed nærmest
"inviterer" til kommentarer. Se blot den nyeste salgsannonce fra Mathias.
På Tenere siden er KØB & SALG adskilt fra forum. Jeg ved ikke hvor problematisk det er at lave sådan en opdeling, men det tydeliggør at der er tale om annoncer.
Er også enig i at det er et forkert sted at diskutere priser.
Herudover synes jeg der er en god tone her på HARK

Helt enig med dig Iver, og enig i at diskussionen blandt de 14-15 der mødte frem til generalforsamlingen mestendels handlede om det betimelige i at "man" kommenterer på salgsannoncer. Det bør man afholde sig fra og i stedet kommunikere via personlige mails. Jeg mener at huske at alle deltagerne på GF var enige om dette. Og tak for at vi i den nye bestyrelse kan bruge dette/disse indlæg som rettesnor.
John "bigfoot"
John "bigfoot"