AT RD07 nu med afgift betalt! Billede er nu indsat...

Her kan debateres alt, næsten.
John

Indlæg af John »

Hej Leif
Hvis du får en melding fra sælger, at han ikke bor i Tyskland mere, men er flyttet tilbage til England. At maskinen står i London og kan sendes til dig via eks. Global Logistic, som også fungerer som mellemmand med hensyn til betaling. Ja, så er der tale om fup. Jeg oplevede sådanne 2 eks. med 2 forskellige cykler sidste år, hvor jeg undrede mig over en næsten enslydende forklaring. Tjekkede nogle ting på "nettet" og fandt ud af at det var fup fup fup. Blot til venlig orientering. Iøvrigt nytter det vel ikke at tage bussen til Tyskland for at hente cyklen, medmindre sælger vil lade dig køre på tyske plader til grænsen. Prøveplader fra DK dur ikke i Tyskland (hvis panserne snupper dig :roll: ). Men du har jo en transporter :-P :-P
Bigfoot
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Hvis man henter en cykel i tyskland på en hverdag hvor politi osv har åbent dernede, så kan man få tyske prøveplader på cyklen og derved køre den til grænsen hvor der så monteres danske prøveplader :-)
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Lyder alt sammen spændende Leif, jeg følger spændende udviklingen. :-)

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
jesdk
Indlæg: 104
Tilmeldt: 25. mar 2009, 21:03
Geografisk sted: Hornsherred

Indlæg af jesdk »

God ven skrev:Hej gutter

Kan ikke komme i kontakt med sælgeren - Underligt at sætte noget til salg og ikke svarer på henvendelser..

Nå afventer stadig svar - ellers må jeg jo kigge lidt på de andre der er til salg.
Var ellers klar til at kører idag. ;-)

vh Leif
Jeg har meget ofte været ude for, at tyskerne ikke svarer på mails.... Forklaringen jeg har fået, er at de modtager rigtig mange fake henvendelser....
Så hvis du ikke allerede har gjort det, så prøv istedet at ringe....
Mvh Jesper

Det er aldrig for sent, at ha´ en god barndom...

XR650L - til grus og mudder
VFR750 - til snoet asfalt
XRV750 x 2 - til det meste
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Frank

Indlæg af Søren Dahl »

Flot cykel!!!

Den er godt nok lækker, og det var prisen så sandelig også :)

- vi ses.

Mvh Søren
Moust

Indlæg af Moust »

Hej.

Nu der er tal på bordet vedr. afgift, så lad mig lige kaste et spørgsmål ind i gruppen.
Er der nogen der har en fornemmelse af hvor meget km betyder for beregningen?

Jeg er godt klar over at SKAT sammenligner med gældende brugtpriser osv. og at en Mc med få km har en større værdi en en som har kørt relativ flere km.
Men helt konkret kigger jeg på en ´93 med 12000km på tælleren.
Er der nogen der har nogle erfaringer med om hvor vidt, eller endda har regnet på om man kan gange en x-faktor op med km.
jesdk
Indlæg: 104
Tilmeldt: 25. mar 2009, 21:03
Geografisk sted: Hornsherred

Indlæg af jesdk »

Jeg betalte afgift på min AT for en måneds tid siden.....I mit tilfælde var Skat fløjtende ligeglade med hvor langt den havde kørt......
Mvh Jesper

Det er aldrig for sent, at ha´ en god barndom...

XR650L - til grus og mudder
VFR750 - til snoet asfalt
XRV750 x 2 - til det meste
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Moust

Jeg har heller ikke indtryk af at skat tager højde for km tallet i forbindelse med afgiften.

Nu snakker du om en 93er der har gået 12000 km. Tror du ikke nærmere det er 112000 eller måske 212000 km. 12000 km for en 16 år gammel cykel er vel nærmest utopi ;-)
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Helt utopi er det nu ikke. Da jeg købte min 89'er var den 13 år gammel og havde gået knap 13000km.
Bent (probike) havde samme opfattelse som dig Tom, men efter at have skiftet dæk og ellers gået den igennem, måtte han erkende at den var go' nok.

Hilsen
Mogens
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Selvfølgelig kan man være heldig. Jeg mener bare, jeg tror det er bedre at være lidt kritisk, og så bliver positivt overrasket.

Du ved nok hvad jeg mener :-)
Moust

Indlæg af Moust »

Hver gang jeg køber brugt Mc, beder jeg udtrykkelig om højopløste billeder af cyklen fra alle vinkler.
Dels for at undgå at ryge i fælden med tilbud om cykler til billige penge/få km, som ikke findes. Men også for at kunne vurdere ud fra billederne om cyklen lever op til sælgers beskrivelse.

I særdeleshed hvis jeg skulle på en 700-1000km lang køretur for at hente den.

Men de billeder jeg har modtaget ser ganske fornuftige ud og nu skal jeg så ind i forhandlingsfasen med sælger. Det til gengæld, kan vise sig at være det mest kritiske afsnit inden handlen :roll:
Niels

Indlæg af Niels »

Med hensyn til afgift i forhold til KM, er det sådan at SKAT ikke tager km med i betragtningen på MC'er. Det er for let at skifte et speedometer og de fleste har kun 5 decimaler, så det er ikke noget de kan rette sig efter. Det der betyder noget er stand og årgang....og hæld...selv om de efter sigende har en liste at gå ud fra, er der stadig ret stor forskel på hvad en en importcykel koster, hvis man kikker på deres hjemmeside. To cykler fra samme årgang kan koste noget hvidt forskelligt!

Hilsen Niels
Besvar