Indlæg af stødende karakter slettes uden varsel. Øvrige indlæg vil forblive på forum til 'evig' tid. Vis omtanke med brugen af foto og video, hele internettet kan kigge med.
Hej Leif
Hvis du får en melding fra sælger, at han ikke bor i Tyskland mere, men er flyttet tilbage til England. At maskinen står i London og kan sendes til dig via eks. Global Logistic, som også fungerer som mellemmand med hensyn til betaling. Ja, så er der tale om fup. Jeg oplevede sådanne 2 eks. med 2 forskellige cykler sidste år, hvor jeg undrede mig over en næsten enslydende forklaring. Tjekkede nogle ting på "nettet" og fandt ud af at det var fup fup fup. Blot til venlig orientering. Iøvrigt nytter det vel ikke at tage bussen til Tyskland for at hente cyklen, medmindre sælger vil lade dig køre på tyske plader til grænsen. Prøveplader fra DK dur ikke i Tyskland (hvis panserne snupper dig ). Men du har jo en transporter
Bigfoot
Hvis man henter en cykel i tyskland på en hverdag hvor politi osv har åbent dernede, så kan man få tyske prøveplader på cyklen og derved køre den til grænsen hvor der så monteres danske prøveplader
Kan ikke komme i kontakt med sælgeren - Underligt at sætte noget til salg og ikke svarer på henvendelser..
Nå afventer stadig svar - ellers må jeg jo kigge lidt på de andre der er til salg.
Var ellers klar til at kører idag.
vh Leif
Jeg har meget ofte været ude for, at tyskerne ikke svarer på mails.... Forklaringen jeg har fået, er at de modtager rigtig mange fake henvendelser....
Så hvis du ikke allerede har gjort det, så prøv istedet at ringe....
Mvh Jesper
Det er aldrig for sent, at ha´ en god barndom...
XR650L - til grus og mudder
VFR750 - til snoet asfalt
XRV750 x 2 - til det meste
Nu der er tal på bordet vedr. afgift, så lad mig lige kaste et spørgsmål ind i gruppen.
Er der nogen der har en fornemmelse af hvor meget km betyder for beregningen?
Jeg er godt klar over at SKAT sammenligner med gældende brugtpriser osv. og at en Mc med få km har en større værdi en en som har kørt relativ flere km.
Men helt konkret kigger jeg på en ´93 med 12000km på tælleren.
Er der nogen der har nogle erfaringer med om hvor vidt, eller endda har regnet på om man kan gange en x-faktor op med km.
Jeg har heller ikke indtryk af at skat tager højde for km tallet i forbindelse med afgiften.
Nu snakker du om en 93er der har gået 12000 km. Tror du ikke nærmere det er 112000 eller måske 212000 km. 12000 km for en 16 år gammel cykel er vel nærmest utopi
Helt utopi er det nu ikke. Da jeg købte min 89'er var den 13 år gammel og havde gået knap 13000km.
Bent (probike) havde samme opfattelse som dig Tom, men efter at have skiftet dæk og ellers gået den igennem, måtte han erkende at den var go' nok.
Hver gang jeg køber brugt Mc, beder jeg udtrykkelig om højopløste billeder af cyklen fra alle vinkler.
Dels for at undgå at ryge i fælden med tilbud om cykler til billige penge/få km, som ikke findes. Men også for at kunne vurdere ud fra billederne om cyklen lever op til sælgers beskrivelse.
I særdeleshed hvis jeg skulle på en 700-1000km lang køretur for at hente den.
Men de billeder jeg har modtaget ser ganske fornuftige ud og nu skal jeg så ind i forhandlingsfasen med sælger. Det til gengæld, kan vise sig at være det mest kritiske afsnit inden handlen
Med hensyn til afgift i forhold til KM, er det sådan at SKAT ikke tager km med i betragtningen på MC'er. Det er for let at skifte et speedometer og de fleste har kun 5 decimaler, så det er ikke noget de kan rette sig efter. Det der betyder noget er stand og årgang....og hæld...selv om de efter sigende har en liste at gå ud fra, er der stadig ret stor forskel på hvad en en importcykel koster, hvis man kikker på deres hjemmeside. To cykler fra samme årgang kan koste noget hvidt forskelligt!