Bremsecylinderpakninger.

Spørgsmål eller tips.
Brugeravatar
Nikolajsen
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Peter AT skrev:Hvis denne udluftningsskrue er ru eller ujævn, kan det forekomme at der er overløb fra svømmerhuset. Det er noget rod at køre med, så derfor forebygger jeg en gang om året...
Hej Peter.
Jeg tror selvfølgelig på dig :-D. Men kan du ikke prøve at forklare hvordan det hænger sammen.
For det kan jeg ikke få ind i min lille hjerne :oops:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Peter AT
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Jeg kan desværre ikke give nogen teknisk forklaring på fænomenet.... Men har haft problemet på min "Nye" motor som jeg monterede for et års tid siden.

Tror jeg var ved at være ret ferm til at pille karburatorer af og på, justere svømmerhøjde og rense dyser. Prøvede det en 10 - 15 gange på et par dage. Men uden at stoppe den silende benzinstrøm. Fik så hjælp af Martin Bager, som løste problemet efter en halv times tid.

Tom Åstrup har haft samme problem, og løste det som beskrevet.

Hvis nogen har den tekniske forklaring, hører jeg det gerne....
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Brugeravatar
Nikolajsen
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Det er sgu i orden :-)
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
iver
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Jeg må indrømme at jeg også troede det var gas da jeg læste det med at polere skruen, men efter alt at dømme finder jeg fint ståluld frem og højglanspolere, måske jeg igen kan gennerere lidt cigaraske til finpudsningen :!: ;-) Evt med en let bismag af cognac :idea: :!:

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
iver
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Bremsecylinderpakninger.

Indlæg af iver »

Jeg fandt lige billederne fra da jeg var igang med at renovere mine bremsecalipre, vil lige lægge dem på hvis nogen kan bruge dem til noget....

Billede
Her suger jeg bremsevæsken ud.

Billede
Jeg fandt en skrue der passede i hullet hvor bremseslangen går ind, kunne derefter presse stemplerne ud med trykluft gennem udluftningsskruehullet.

Billede
Her er de så kommet ud, måtte holde det ene stempel tilbage mens det andet kom ud, der var rimelig fart på da det endelig kom ud, så pas på hvad retning det peger.

Billede
Stemplerne rengøres og poleres som nævnt tidligere i tråden.

Billede
Rengøring i pakningssæde, brugte et "Dremmelværktøj" med stålbørste til at fjerne gammel snavs og ir der sad fast.

Så blev det hele smurt og samlet med nye pakninger, og frisk bremsevæske, ogf luftet godt ud i slangerne, nu bremser den som en drøm :-)

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Besvar