CDI boks - vil ikke tage gassen

Spørgsmål eller tips.
one4fun

Re: CDI boks - vil ikke tage gassen

Indlæg af one4fun »

Hej LauridsT
Har du set om den membran der sidder i benzinhanen ikke er defekt, jeg ved de godt kan gå i stykker sååbner den ikke for benzinen
son den skal, da benzinhanen jo er vaccumstyret og kun kan åbne når motoren laver vaccum.
Det er beskrevet i værkstedsmanualen, hvis du ikke har den kan jeg godt maile den til dig.
Håber du finder en løsning :-D
MVH
Jørgen
LauridsT

Indlæg af LauridsT »

Hej Jørgen

Den er defekt i den forstand at den i hvertfald ikke lukker - der kommer benzin ud af tanken hvis jeg åbner hanen mens den er afmonteret.

Kan det så ikke være at den heller ikke åbner helt når jeg giver gas?

Du må meget gerne maile den til mig - så kan jeg da se hvordan man gør :-D

Mail: lauridstollestrup1@mail.dk

Mvh. Laurids
one4fun

Indlæg af one4fun »

Hej LauridsT
Hvis hanen virker som den skal, så skal den når den står på åben og motoren ikke kører holde sig lukket, det er nemt at kontrollere bare træk brændstofslangen af og se om den lukker og modsat så suger man lige i den lille slange der går fra benzinhanen til studsen på den ene cylinder
når man suger i den skal der komme benzin ud af hanen.
Mailer lige værkstedesmanual det er Honda´s manual til den model.
MVH
Jørgen
LauridsT

Indlæg af LauridsT »

Tak for det Jørgen

Den lukker benzin ud uden motpren er igang, men kan det så være fordi den ikke lukker mok ud når jeg sejtrækker ? - den får jo benzin.

Mvh. Laurids
one4fun

Indlæg af one4fun »

Hej LauridsT
Så er manualen sendt håber det hjælper, :-D ellers må du lige give lyd
Jørgen
one4fun

Indlæg af one4fun »

Hej LauridsT
Der er noget der ikke virker som det skal hvis den lukker benzin ud når motoren ikke kører, jeg ved på min egen der kan jeg afmontere benzinslangen når den bare står uden at der kommer benzin ud først når jeg laver vaccum ved at suge i den lille slange kan der komme benzin ud af hanen, det er lavet for at sikre at der kun kan komme benzin til motoren når den er i drift, ved slukket motor lukker den selv om hanen står på åben.
MVH
Jørgen
LauridsT

Indlæg af LauridsT »

Hej Jørgen

Jeg modtager ikke rigtigt noget - er den kommet retur til dig?

Mvh. Laurids
Brugeravatar
Bønne
Geografisk sted: Svinninge

Indlæg af Bønne »

Hej

Filteret i benzinhanen kan vaskes og blæses rent med trykluft, men på denne tegning ser det ud til at det
også kan fås løst, nr. 5:
http://www.cmsnl.com/honda-xl600v-trans ... _1300.html,
det plejer dog at være nok at rense det.

Hvis menbranen er i stykker kan det godt være den ikke åbner ordentligt for benzinen, og så er det her
restriktionen ligger. Du kan prøve at demontere hanen og skille den ad, og se om der er noget defekt/skidt
i den eller filteret. Nr. 11 på tegningen er også et filter, og nr. 13 en "beholder" til bundfældning af evt.
vand, de skal også tømmes/renses.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
one4fun

Indlæg af one4fun »

Hej LauridsT
Ja den kom retur med besked om at filen var for stor :-( sender den i kapitler i stedet for, har lige sendt kapitlet med brændstofsystem til
dig, det ser ud til at være gået igennem :-D

PS. der sidder et lille filter på sugerøret i tanken, det kan du kun komme til hvis du skruer benzinhanen af tanken.
MVH
Jørgen
Brugeravatar
Nikolajsen
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

LauridsT skrev:Hej Yaknudsen

Det kan ikke være det - skiftede alle 4 tændrør i går, men et udemærket bud.
Joe, det kan det godt. Det yaknudsen skriver er, at det er dårlig stelforbindelse fra tændspole til stellet. Altså ikke noget med tændrørne, med andre ord, der kan godt være gnist på tændrørne når man står prøver det, men ikke/dårlig gnist under stor belastning i høje gear, grundet den dårlige stel forbindelse.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Nejmann
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlæg af Nejmann »

Når vi nu kan konstatere, at benzinhanens vacuumsystem er defekt, kan man så forestille sig, at motoren kan suge benzin via vacuumslangen? Det er kun et løst gæt, men det vil næppe have nogen god indvirken på motorgangen, hvis det er tilfældet :-)
I al fald vil jeg foreslå at du tømmer tanken og piller benzinhanen ud, Laurids, så du kan tjekke membran, fjeder, filter m.m.
mvh Kåre
Brugeravatar
Bønne

Indlæg af Bønne »

Jeg tror ikke der er fri passage mellem benzin og vakuumsiden i hanen (sådan ser det heller ikke ud på tegningen).
Hvis der var, og benzinen kunne løbe i vakuumslangen, ville den også gøre det når motoren stod stille, og motoren
ville blive fyldt med benzin og kunne ikke starte. Og hvis den kunne starte, ville den drukne på den cylinder der
suger vakuumet, og det er jo ikke det der er problemet.
Formentlig er der også et lille udluftningshul på
membranhuset, modsat sugesiden, og her ville også løbe benzin ud.

Men er membranen defekt, vil den pågældende cylinder suge falsk luft ind gennem dette hul.
Bønne

LauridsT

Indlæg af LauridsT »

Hej allesammen

Nej det er ikke det, jeg har prøvet at køre en tur med en "ekstra" tank - den gør nøjagtigt det samme. Lånte tanken af en MC mekaniker.

Mvh. Laurids
Brugeravatar
Bønne

Indlæg af Bønne »

Ja, så ved jeg sgu snart ikke hvilke ideer jeg skal komme med...lettere hvis man selv havde fingrene i den...hmm...hvordan
har luftfilteret det? Er det rent eller...?

Når du kører derudaf, og den laver udsætterne, så prøv at køre et par km sådan. Stadig i fart, tryk så på dødemandsknappen
og tag koblingen samtidig, stop derefter, og skru et tændrør ud af hver cylinder. Hvordan ser de ud? Farve, belægning,
er der forskel på dem?

Ved at tage dødemandsknappen mens du kører, får du et billede af hvordan tændrørene ser ud ved netop den hastighed.

Tag evt. et billede af dem og læg det her i tråden.
Bønne

LauridsT

Indlæg af LauridsT »

Hej Bønne

Ny udvikling:

Jeg skulle tage ta´eren med på arbejde i dag ( kender en MC mekaniker der bor i nærheden af mit arbejde - han vil prøve en tur på den i morgen - og så måske skrue i den i næste uge når han har tid). Nå, jeg kører hjemme fra i morges - med de sædvanlige udsættere, efter ca. 5 km skal jeg holde ved et kryds - jeg trækker koblingen, og i samme øjeblike gir den gas op til omkring 5000 omdr, uden jeg rør ved gassen. Så dør den lidt ud - går ned i omdrejninger, hvorefter den igen "jarner" op på ca. 5000 omdr. Jeg slukker for den, og starter den igen - efter dette kører jeg resten af vejen på arbejde, kun med de sædvanlige udsættere - eller mangel på benzin?. Efter dette ville jeg jo nu tro at det ligger i karburatorerne.

Med venlig hilsen

Laurids T.
Besvar