Wirth forgaffel fjedre.

Spørgsmål eller tips.
Brugeravatar
iver
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Wirth forgaffel fjedre.

Indlæg af iver »

Så fik jeg fjedrene proppet i, der skulle godtnok trykkes til, men i kom de, og så skal jeg da lige love for at den blev hård foran :roll: Ja der er jo nærmest tale om en "stivstel" nu ;-) Er noget spændt på at få den ud og trille........ Jeg havde iøvrigt lidt problemer med at få spændt den "takkede" kronrørsmøtrik, der sidder under den øverste gaffelbro, jeg havde for det første ikke nogen hagenøgle som man kan spænde sådan en med, óg for det andet skulle den spændes med 11 nm. så jeg skulle jo bruge en form for top så jeg kunne få momentnøglen i sving. Løsningen blev at tage et stykke jernrør og skære i det så der var fire ben der kunne gå ned i hakkerne, og i den anden ende banke den sekskantet over en tyk jernplade med en hammer, så den kunne gå ind i en standard "24er" top, og så blev der spændt efter forskrifterne :-D :-D Hvis nogen får samme problem med den takkede møtrik låner jeg gerne den hjemmelavede top ud!!!
Fuck Chrome.
HARK Rules
TEriksen

Re: Wirth forgaffel fjedre.

Indlæg af TEriksen »

Det lyder bare super Iver, det skal du nok blive glad for.
Du har helt ret i at den føles MEGET stiv, men enten går det lidt over eller osse vænner du dig til det.
Jeg havde samme følelse for et år siden men nu lægger jeg ikke mærke til det mere. Det virker bare.
Er i øvrigt lidt misundelig på at du går og hygger dig med kværnen, min står kold og ensom i garagen godt svinet til i vintermudder efter jeg fik sat vinterforsikring på.
/Thomas
Besvar