Nu har jeg jo prøvet Niels' RD07, så jeg har et godt sammenligningsgrundlag, hvis jeg prøver den gamle RD03.
Lånte de gamle MC revyer i dag, hvor jeg kan se, at RD03 skulle have samme optræk som en RD07, 5 sek fra 0-100. Den mangler så 10 km/t på toppen, men det er knap så væsentligt for mig.
Det der umiddelbart tiltaler mig ved en RD03 (bortset fra HRC farverne) er, at den er ca. 20 kg lettere end en RD07. Det kan mærkes i terræn!
Omvendt køber jeg netop en AT, fordi jeg ikke har tid til så meget terræn kørsel, men gerne vil spole nogle kilometer af på landevejene, så de kvaliteter bør jeg nok vægte højt.
Har også set på AT i tyskland, men de koster jo næsten det samme som en BMW 1100 GS fra samme årgang - og skal jeg bøvle med import, tror jeg trods alt mere på bimmeren som god forretning.
Nå, må hellere sove på det.. Lørdag kommer jeg lige forbi forhandleren med den RD07, som jeg også overvejer - så den kunne jeg passende kigge på og håbe, at jeg har modstandskraft til ikke at tage den med det samme

Hilsen Kåre