Kommende AT ejer - måske?

Her kan debateres alt, næsten.
Maskinmester

Indlæg af Maskinmester »

Takker for de herres indspark.

Nu har jeg jo prøvet Niels' RD07, så jeg har et godt sammenligningsgrundlag, hvis jeg prøver den gamle RD03.

Lånte de gamle MC revyer i dag, hvor jeg kan se, at RD03 skulle have samme optræk som en RD07, 5 sek fra 0-100. Den mangler så 10 km/t på toppen, men det er knap så væsentligt for mig.

Det der umiddelbart tiltaler mig ved en RD03 (bortset fra HRC farverne) er, at den er ca. 20 kg lettere end en RD07. Det kan mærkes i terræn!

Omvendt køber jeg netop en AT, fordi jeg ikke har tid til så meget terræn kørsel, men gerne vil spole nogle kilometer af på landevejene, så de kvaliteter bør jeg nok vægte højt.

Har også set på AT i tyskland, men de koster jo næsten det samme som en BMW 1100 GS fra samme årgang - og skal jeg bøvle med import, tror jeg trods alt mere på bimmeren som god forretning.

Nå, må hellere sove på det.. Lørdag kommer jeg lige forbi forhandleren med den RD07, som jeg også overvejer - så den kunne jeg passende kigge på og håbe, at jeg har modstandskraft til ikke at tage den med det samme ;-)

Hilsen Kåre
Christian Lau

Indlæg af Christian Lau »

Hvad er det du skal tænke over?

Rent mentalt har du jo allerede taget beslutningen!!!

Tillykke med din nye RD07´er.....

Mvh
Christian
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Sådan en 1100GS er dælme også en fin maskine, godt nok en sjat tungere end en RD07, men med noget mere ryk i. Desuden findes der også en del firmaer i tyskland der laver tuningskit til sådan en GS, noget som måske også kunne være interessant :-)

Og ja, ved godt at man også kan få det samme til en AT, men det lader vist til at være en bøvlet affære :-)

Bare en skam at de gamle 1100GS er knap så pæne som den nyere 1150GS og 1200GS :-P
Mathias

Indlæg af Mathias »

Jeg går ud fra at det er denne RD03 du har i kikkerten?

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.a ... d=60653485
Mathias

Indlæg af Mathias »

Og tillykke med salget, forresten :-) Hvad fik du for den?
Christian Lau

Hej igen..

GS´eren ER en fed maskine.. Min nabo, som jeg tager afstede med på mc tur gennem europa har en 1150 Adventure.. Så jeg kender den ganske udemærket ;-)

Jeg har INGEN problemer med at hænge på, så det må være små Beyerske heste de har lagt i den.. Vi bytter en gang imellem, også på turen, og hans vurdering er, at Afrikaneren er mere retningsstabil, men igen, alt er relativt..

Har du set den der holder hos www.dansk-mc.dk ?? Der har jeg købt min RD07 og de ting han har, er bare iorden.....

Forstår godt dine tanker.........

Kan kun sige, at jeg er OVER GLAD for min RD07´er... :-D

God jagt på lørdag, husk kreditkort......

Mvh
Christian
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Dette er intet oplæg til en større diskussion, blot lidt flueknepperi og undren.

Men, en 1150GS vejer 250kg, ca 30 kg mere end en RD07. Til gengæld har den 85 hypper, dvs ca 25 hk mere end de 60 hk en AT har.

Hvis ikke den noget større BMW motor er i stand til at rykke ret godt fra den bette Honda, så er det i min verden noget galt. :shock:

Eller måske din nabo er en kælling med gassen... :lol:
The Bad Judge

Hvad men en.....

Indlæg af The Bad Judge »

Undskyld jeg blander mig lidt.

Hvorfor er en Varadero ikke blandet ind i denne snak. Er det fordi der ikke er nogle der har en eller er den bare ikke aktuel?. Synes det er en flot maskine, der sagtens kan følge BMW til dørs. Gad godt selv have en....

Kim
Christian Lau

tingtilsalg skrev:Men, en 1150GS vejer 250kg, ca 30 kg mere end en RD07. Til gengæld har den 85 hypper, dvs ca 25 hk mere end de 60 hk en AT har.
Hvis ikke den noget større BMW motor er i stand til at rykke ret godt fra den bette Honda, så er det i min verden noget galt. :shock:
Eller måske din nabo er en kælling med gassen... :lol:
Han er ikke en kælling på gassen, faktisk mestrer han rimelig godt, at den går på hjul under acceleration...

Vi har nogle gange accelereret ved til kørsler på motorvej, Jo, han går da fra mig, men det er altså ikke tilnærmelsesvis ud fra det faktum, at han har ca 20 Hk mere.. Og det er ikke fordi jeg er en lille dværg, med mine 190cm og knap 100Kg.....

Nå, men igen det er en smagssag, og jeg er selvfølgelig farvet af, at jeg er vanvittig glad for min RD07´er.. Glæder mig til at prøve GS´eren igen efter denne debat... ;-)

JEg skriver en test af de to maskiner, når jeg kommer hjem.....

Mvh
Christian
Maskinmester

Indlæg af Maskinmester »

Mathias: Jeg fik selvfølgelig alt for lidt - men nok en fair pris ift. markedssituationen ;-)

Og ja - det er den RD03, som jeg har overvejet. Hvad er dine erfaringer som tidligere RD03 ejer? Husker fra din salgstråd, at du overvejede en RD07 - hvad var det, som du manglede ved din RD03?

En ikke uvæsenlig fordel ved AT fremfor GS (og Varadero) er selvfølgelig også prisen - hvor man for maks. 50k kan være rimelig godt kørende. Så her kan jeg nøjes med et dybt greb i lommerne (og måske et lille tag i kassekreditten), hvorimod jeg personligt ved en maskine på 70-80k skal have finansering.

Og så er en AT vel alt andet lige noget mere duelig i terræn..
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Om du kører RD07 eller 1150 GS i terræn, tror det er hip som hap :-) jo, GSeren er da en tand tungere, men den har et noget lavere tyngdepunkt.

Men indrømmet, har aldrig selv kørt en GS, kun kørt sammen med en del af dem.
Mathias

Indlæg af Mathias »

Maskinmester skrev:Mathias: Jeg fik selvfølgelig alt for lidt - men nok en fair pris ift. markedssituationen ;-)

Og ja - det er den RD03, som jeg har overvejet. Hvad er dine erfaringer som tidligere RD03 ejer? Husker fra din salgstråd, at du overvejede en RD07 - hvad var det, som du manglede ved din RD03?
Jeg synes egentlig ikke at jeg manglede noget som sådan. Men jeg ville gerne prøve noget der var lidt lettere at kaste rundt med i terræn. Og så ville jeg gerne have en cykel der var af lidt nyere dato - ikke fordi min Afrikaner var smadret eller slidt op, men på en cykel der er 20 år gammel vil der altid komme reperationer hen ad vejen - selv på en Hånda ;-)

Havde jeg råd til 2 cykler havde jeg sgu' nok også beholdt den. Den er i mine øjne klart den fedeste cykel i klassen. Og så havde den jo de rigtige farver, Præcis ligesom den du har kig på.
Men lige netop i det tilfælde ville jeg nok anbefale dig at ringe ud til Bent (ProBike) og høre hvad han har at sige om cyklen. Så siger jeg ikke mere herfra :-)

Og jeg vil ikke sige at jeg decideret overvejede en 07'er. Det var mere for at holde alle muligheder åbne, hvis nu der kom et godt tilbud :-)
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Man kan skam bare deaktivere blokering af pop-op vinduer i Internet Explorer. Det gøres under "funktioner".
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Det afhænger nok også af hvilket version du har af IE. Jeg sidder med version 7.0 og der virker det fint :-)

Jeg sad faktisk lige og tænkte det samme, om ikke snart du skulle vise lidt rundt på de små veje du kender :-)
Mathias

Indlæg af Mathias »

tingtilsalg skrev:Jeg sad faktisk lige og tænkte det samme, om ikke snart du skulle vise lidt rundt på de små veje du kender :-)
Jeg vil da også gerne med en tur - hvis altså der kan blive plads til en pisgul Skruzuki? ;-)
Besvar