Fra Tokyo til London på XL400 Transalp

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Fra Tokyo til London på XL400 Transalp

Indlæg af yaknudsen »

Sad lige og surfede rundt, og faldt over denne her ret interessante historie.

Det foregår i 1994, på Transalp'er, og er derfor, endnu mere sejt end de
velkendte Englændere på Bimmere som kører "den lange vej rundt".

http://www.tokyotolondon.com/
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
PAVJ

Sej´t

Indlæg af PAVJ »

Fed tur, man bliver helt misundelig.
Apropos tasker: De bløde kan også gøre det !!!!!
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Fuck hvor er dette her bare fedt!!!

Indlæg af Søren Dahl »

Det er simpelthen bare super super fedt fundet!!!!

TAK!

Maskinerne er desuden i samme farve som min ALP nr 2. var i - inden jeg styrtede og fik den malet om i den endnu federe jaguar racing green farve, som flere af Jer husker den var i (kan desuden ses under "renovering" på forsiden af vores klubside.)

Jeg vidste faktisk heller ikke at Honda havde produceret en XL 400 V Alp - men det gør jeg så nu - havde jeg ikke selv læst lidt af teksten og fået bekræftet at det var 400'er de kørte på, havde jeg svoret på at du havde skrevet forkert yaknudsen - men jeg har også googlet den - der står ikke meget om 400'eren på nettet - men lidt - og så vidt jeg kan se blev den også kun produceret i DEN farve de kører på og KUN i 91. Dejligt at blive klogere....

Mvh Søren
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Japanske 400 kubikkere

Indlæg af yaknudsen »

Søren Dahl skrev: Jeg vidste faktisk heller ikke at Honda havde produceret en XL 400 V Alp
De stakkels Japanere har 3 kategorier køreuddannelser for motorcyklister,
for hhv. under 125 cc, under 400 cc og uden grænse for motorstørrelse.

Reglerne er vist nok blevet lempet lidt de senere år, men tidligere var det
næsten umuligt at opnå "det store kørekort" i Japan.

Derfor findes der 400 kubik-udgaver af rigtig mange motorcykler som
er almindelige på gaden i Japan, men som sjældent ses andre steder.

Motorcykler over 400 cc på gaden i Japan hører faktisk til undtagelserne.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Besvar