Bakkeåbning 25 Marts

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
Christian Lau

Bakkeåbning 25 Marts

Indlæg af Christian Lau »

Hej drenge

Mens der ligger meter høje snedynger alle steder, og vejsalt i ankel højde, kan man jo ligeså godt planlægge lidt ud i fremtiden.....

Er der nogle af Jer, som skal ud at åbne bakken i år ????

Mvh
Chr.
Tidligere_medlem_1

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Hej Christian

Jeg har aldrig været med til Bakkeåbning.
Det år (2007) jeg havde lyst, var min MC ikke klar ;-(

Jeg ved ikke lige om det er mig, men ellers ses vi jo på nogle sjove Lørdagsture på Sjælland, IKK' ? :lol:
Christian Lau

Come on Jens, selvfølgelig er det noget for dig :-D

Kommer lige med et par obligatoriske elementer bakke åbning indeholder:

1:Køretur fra bopæl til Nørrebrogade.. ØV...
2: Kigge på motorcykler.. ØV...
3: Køre til bakken på mc.. ØV...
4: Spise stegt flæsk med kartofler og persille sovs.. ØV...
5: Køre hjem på mc.. ØV...

Jeg kan godt, se, at det ikke er noget for dig... :lol: Ja, altså bortset fra hyggen, som jeg ikke fik skrevet på... ;-)

Mange hilsner
Christian
Brugeravatar
Bønne
Geografisk sted: Svinninge

Indlæg af Bønne »

Det er heller ikke noget for mig, jeg har heller aldrig været med til Bakkeåbning.

Dem der i sin tid startede det, i 60´erne, kom der jævnligt og havde dermed et forhold til Bakken, men det har jeg ikke, så jeg er egentlig
ligeglad med hvornår den åbner og lukker.
Faktisk var en tur derind sidste sommer den første gang jeg nogensinde har været der :!:

Mange motorcykler og hyggeligt samvær kan man finde mange andre steder der er mere MC-relaterede, endda uden at udsætte sin MC for
de lidelser der er forbundet med Bakkeåbningen.
Utallige er de historier jeg igennem tiden har hørt om motorcykler der har smidt både olie og vand, samt brændt diverse dele af, pga.
varmen i forbindelse med den megen køkørsel.

Det vil jeg simpelthen ikke udsætte mine køretøjer for.

Det var bare min mening, hver sin lyst, dem der kører derind må have en god tur :-D

Lørdagsture, træf og shelterture, det er meget mere mig :!: :lol:
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
yaknudsen
Geografisk sted: Køge

Indlæg af yaknudsen »

Jeg har været med til at hhv. åbne og lukke Bakken en del gange.

Den første gang var en stor oplevelse, mange mennesker, god stemning og politiet gør
deres bedste for at motorcyklisterne bliver forkælet i den københavnske trafik.

Men efterhånden bliver det kedeligt, og man begynder at fokusere på hvor kedeligt det
er at køre køkørsel i timevis og på at koblingsfingrene får krampe osv.

Så jeg gider ikke mere åbne/lukke Bakken. Men hvis man ikke har prøvet det før kan det
altså være en god oplevelse. :!:

Jeg vil helt klart hellere køre en tur ude på de små veje, og ser frem til en masse ture med
HARK Sjællandsfraktionen der efterhånden har tradition for at køre ture i det grønne
næsten hver gang der forekommer en Lørdag med bare nogenlunde vejr (over 10
grader og under 1 mm regn).

Det er efter min mening 10 gange mere tiltrækkende end en tur til Bakken.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
Søren Dahl
Geografisk sted: Kolding

Bakkeåbning

Indlæg af Søren Dahl »

Jeg har været til Bakkeåbning og lukning en del gange - de første par gange er det fedt - så bliver det kedeligt - men har man ikke prøvet det før - så prøv det - det er en kick første gang, man oplever denne udpræget flok-mentalitet man får når man kører mod Bakken - men det er kun en gang i livet det virker - så bliver det kedeligt.

Mvh Søren
Christian Lau

Hej drenge..

Puhaaaaa det var lige før jeg aldrig skulle have oprettet denne tråd.. ;-)

Jeg har kørt turen adskelllige gange, blandt andet på en Harley, og den klarede det..

Jeg synes heller ikke køre turen er fantastisk, hvorfor jeg de sidste par gange også har holdt ved henholdsvis Café Jorden, eller ved Knud Rasmussen. Der kan man så holde og nyde synet, og ikke mindst lyden.. Når alle mc´erene er kørt forbi, så kan man enten køre hjem, eller tage på Bakken og spise (eller et andet og mere hyggeligt sted..)

Anyway...Så tager jeg formentlig derud, jeg parkerer Afrikaneren langs ruten (omkring Knud Rasmussen). Og nyder synet..

Mvh
Christian

-Efter min mening er det en af de traditioner man bør støtte op om. Det er selvfølgelig nemt nok for mig at sige, da jeg jo kun bor lidt længere oppe langs kysten, og ikke har flere timers kørsel.. ;-)

-Men en af de vanlige lørdagsture er da klart at foretrække.. :lol:
Tidligere_medlem_1

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Mit temperament er bare ikke til at file kobling i halve eller hele timer.

I 2007 havde jeg "kun" en luftkølet CB 650 årg. 1981.
Den havde nok ikke klaret en Bakkeåbning, så jeg er glad for at den ikke var klar på det tidspunkt.

Jeg synes det er en fin tradition, og stegt flæsk med persillesovs er jo altid godt ;-)
Christian Lau

Køre turen er heller ikke mig, men jeg nyder at holde på strandvejen langs ruten, og se maskinerne..

Turen på Harleyen var heller ikke sjov, for den kobling krævede godtnok mange kræfter.. Dog var der ualmindelig mange beundrende blikke, som opvejede det lidt ;-)

Men nu ved jeg da hvorfor jeg kører Afrikaner, og ikke Harley.....

/Chr.
Besvar