Udstødning

Spørgsmål eller tips.
Besvar
tspark

Udstødning

Indlæg af tspark »

Hej

Nu kan min potte ikke mere.
Har forsøgt et par gange at få fat i en alternativ uden resultat, så leder eftter noget mere alternativt.
Faldt over denne her
http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Bil-t ... ck-chrome/
Tror i det kan lade sig gøre at mokke sådan et kslag på min :honda: transalp ??
tingtilsalg

Re: Udstødning

Indlæg af tingtilsalg »

Hvis du mangler en billig potte der larmer lidt, så har jeg en billig en liggende :-)
Brugeravatar
Holst
Geografisk sted: Brædstrup, Midtjylland

Re: Udstødning

Indlæg af Holst »

Hej t-spark

Jeg har selv lige været ude for samme omgang - udstødningen var simpelthen ved at være lige så hullet som en si (det er nu altså også for dårligt at en originaludstødning "kun" kan holde i godt 21 år :-D ). Jeg søgte længe, og var meget imod at skulle give fra 2.700 kroner og opefter for en uoriginal lydpotte til min AT fra 1989. Det billigste jeg kunne finde til min model var fra AQ og kostede altså 2.700 kroner + fragt. Jeg blev at en mc-mekaniker gjort opmærksom på at jeg da bare kunne montere en lydpotte fra en anden model - han havde nogle brugte liggende i værkstedet. Jeg kiggede og fandt en brugt lydpotte fra en ER-5 med rør og dB-killer imonteret - pris 500 kroner. Den ser vældig pæn ud, men har selvfølgelig et par småridser, men ikke noget der betyder noget. Jeg brugte en eftermiddag i værkstedet for at få den til at passe på min AT. Jeg skulle lave et udstødningsophæng af noget fladjern, modificere røret mellem potte og forrør, finde lidt bolte, ståluld og udstødningsgum (tætningsmasse til udstødning) og nu sidder den på. Har efterfølgende været nødt til at modificere ophænget yderligere da bremsekaliberen ramte potten når jeg kørte i terræn.
Ny lydpotte prøvemonteret i værkstedet
Ny lydpotte prøvemonteret i værkstedet
IMG_2845 - Kopi.JPG (186.35 KiB) Vist 3789 gange
Lyden i den "nye" potte er dejlig dyb, og fjernes dB-killeren er den meget dyb og helt fantastisk. Har efter montering fået synkroniseret mine karburatorer. Helt klart et projekt jeg kan anbefale andre at kaste sig ud i, og regnes prisdifferencen ud, er der jo råd til andet end vand på bordet lørdag aften :-D

Held og lykke med projektet.
Steffen Holst
Africa Twin XRV 650, 1988
Land Rover 110, 3,5 V8, 1984

ONE LIFE - LIVE IT!
Besvar