Køb af Transalp i udlandet.

Her kan debateres alt, næsten.
Besvar
villebro

Køb af Transalp i udlandet.

Indlæg af villebro »

Hej alle sammen

Jeg går og drømmer lidt om en transalp og har undersøgt sagen lidt på egen hånd, men kunne godt bruge lidt ekspert bistand.
Jeg har udfra diverse modelopgørelser, fundet ud af at jeg nok leder efter en model 1997-1999, da jeg ikke bryder mig så meget om anden generation underkåbe, men gerne vil have dobbelte skiver foran. Jeg har ligeledes fundet ud af, at der findes mange flere TA'er i udlandet end her hjemme og de her hjemme er ofte importeret. Det ser ud til at man kan spare lidt penge ved selv at tage bøvlet med skat, end lade en forhandler gøre det.

Mit spørgsmål beror på jeres erfaringer, dels mht. import af mc'er fra udlandet og dels erfaringer med TA årgang 1997-1999 er der noget man skal være særligt på vagt overfor? Den jeg har i kikkerten har 36.000 på tælleren.

Jeg glæder mig til at høre fra jer. :-D

:honda:

Mvh
Mads
TEriksen

Re: Køb af Transalp i udlandet.

Indlæg af TEriksen »

Hej

Du kan læse mere om Transalp modeller samt stærke og svage sider her.
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... y=CL3f1LMD
Har iøvrigt selv importeret en afrikaner og det fungerede super, udvalget er som du skriver meget støre i Tyskland og der er penge at spare.

/ Thomas
jernhenrik
Geografisk sted: Grenå

Re: Køb af Transalp i udlandet.

Indlæg af jernhenrik »

Fed model, den hedder iøvrigt PD10. Jeg importerede selv en for tre år siden. Den kostede lige under 2000EUR. Med transport og afgift m.m. stod den mig i ca 48.000,-. Så står du med en cykel uden garanti. Dengang var der enkelte PD10 på markedet der blev forlangt ca 55.000, for. Men med det marked der er i dag tror jeg du kan finde en dansk model lige så billigt som en importeret. I den blå avis har jeg set en til 49.000,- hos en forhandler, og den kan helt sikkert handles ned. Hvis du kigger på http://www.mobile.de står der en i Hannover til kun 1.650EUR. I det prisleje kan du sikkert spare penge, men kommer du over 2.500EUR er det nok så som så med besparelsen.

Hilsen
Jernhenrik

PS du kunne jo osse bare købe min
Besvar