Defekt bremselys
Defekt bremselys
Hejsa.
Jeg har lige fået mig en dejlig Transalp fra ´95, men bremselyset er defekt. Det "sætter sig" og slukker efter noget tid igen.
Har i nogle ideer til hvad det kan skyldes? Jeg er temmelig grøn mht teknikken på motorcykler.
Jeg har lige fået mig en dejlig Transalp fra ´95, men bremselyset er defekt. Det "sætter sig" og slukker efter noget tid igen.
Har i nogle ideer til hvad det kan skyldes? Jeg er temmelig grøn mht teknikken på motorcykler.
- Nikolajsen
- Geografisk sted: Hedehusene
- Kontakt:
Re: Defekt bremselys
Det kan være 2 ting.
Enten kontakten, som sidder ved bremsepedalen, som går trægt tilbage.
Eller selve bremsepedalen, som går trægt.
Jeg går ud fra at bremsen er i orden, altså at den slipper skiven efter bremsning?, og at det er bagbremsen
Enten kontakten, som sidder ved bremsepedalen, som går trægt tilbage.
Eller selve bremsepedalen, som går trægt.
Jeg går ud fra at bremsen er i orden, altså at den slipper skiven efter bremsning?, og at det er bagbremsen
Senest rettet af Nikolajsen 19. maj 2014, 19:32, rettet i alt 2 gange.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
er det både når du bruger fod bremsen og hånd bremsen ?
- Nikolajsen
- Kontakt:
Nå okay, overraskende....
Hmm...begge kontakter får jo 12V, lige meget hvilken kontakt der bliver aktiveret, men naturligvis er kun den ene sluttet.....hvis man kun aktiverer den ene, naturligvis. eller er de begge sluttet...
Øh..nu bliver jeg vist nødt til at kigge på diagram. Det bliver ikke lige med det samme.

Hmm...begge kontakter får jo 12V, lige meget hvilken kontakt der bliver aktiveret, men naturligvis er kun den ene sluttet.....hvis man kun aktiverer den ene, naturligvis. eller er de begge sluttet...
Øh..nu bliver jeg vist nødt til at kigge på diagram. Det bliver ikke lige med det samme.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
på min Transalp hjalp det at smøre stikket ved forbremsen og fjederen ved fod pedalen
kontakt rens og så kontaktfedt til stikket og fedt til fjereren ved fodbremsen
Jeg justerede lidt inde ved kontakten, så den slipper ordenligt igen.
- Nikolajsen
- Kontakt:
Hvad for en kontakt?
Og hvordan kan det hjælpe at justere den ene, når det var galt med begge kontakter? (begge bremser)
Og hvordan kan det hjælpe at justere den ene, når det var galt med begge kontakter? (begge bremser)
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
- Nikolajsen
- Kontakt:
Ja det gør der joBrianWagner skrev:Der sidder en møtrik over fodhvileren, inde bag stellet.

Jeg prøver bare at forstå det

Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Jeps, det hjalp. Jeg fandt ud af, at lyset "stoppede" når jeg hev bremsepedalen opad.
Så var der jo ikk problemer med fodbremse?forsøger også at forstå som nikoliasen også forsøger! Men godt at det virker igen.