Løst: HARK forum problemer

Generalforsamlinger og anden klubinformation
Besvar
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Løst: HARK forum problemer

Indlæg af yaknudsen »

En forum bruger har gjort opmærksom på problemer med HARK forum. Bl.a. at man ikke kan skrive indlæg - men får en lillebitte tekst-boks præsenteret - som man ikke kan bruge til noget som helst. Tak til den opmærksomme bruger som skrev til os om udfordringerne med HARK forummet!

Den umiddelbare årsag til problemets opståen er - at vores hosting udbyder (one.com) af IT sikkerhedsmæssige årsager har opgraderet fra PHP 7.3 til PHP 7.4.

En midlertidig løsning på problemet er - (altså midlertidigt) at ned-gradere fra PHP 7.4 til PHP 7.3.

Sådan en nedgradering til PHP 7.3 er netop gennemført, så HARK forummet ser nu ud til at fungere som før.

Men for at skabe en langtidsholdbar løsning på problemet kræves det at HARK's PHPBB software opgraderes til den seneste version (som understøtter den seneste version af PHP).

Det er en opgave som erfaringsmæssigt tager 1-2 dages arbejde (grundet en lang række nedarvede uhensigtsmæssigheder i HARK's PHPBB installation som har ophobet sig gennem mange mange mange tidligere ændringer, tilføjelser og opgraderinger.

Jeg vil gøre mit bedste for at få bragt tingene mere permanent på plads snarest muligt. Yderligere information om opgavens fremdrift vil blive opdateret i denne tråd.

NB:
Hvis der skulle sidde nogen derude som har mod på at blive del af HARK's IT-Team, så skal i ikke holde jer tilbage. Jeg er ikke i tvivl om at jeg nok skal få styr på det. Det har jeg fået før - så det går nok også denne gang. Men det kan godt blive lidt 'ensomt' at sidde alene med tjansen som IT-administrator. Det ville også give ualmindelig god mening at der også er nogle andre som er lidt inde i HARK's IT sager - hvis tjansen en skønne dag skal overdrages.

Der kræves ingen særlige forudsætninger for at blive del af HARK's IT-Team, kun almindelig nysgerrighed og generel interesse for IT på en smule højere niveau end det gennemsnitlige. En udvidelse af IT-teamet med en vaskeægte PHPBB 'haj' ville være helt fantastisk, men det er nok ønsketænkning at finde sådan en der orker at deltage i HARK's IT-team. Heldigvis kan væsentligt mindre sagtens være lige præcis det der skal til for at gøre en mærkbar forskel.

Kom frisk!


MVH
/Jens Knudsen (alias yaknudsen, alias HARK IT-team)
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
ktopp
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. okt 2012, 10:18
Geografisk sted: Hadsten

Re: HARK forum problemer

Indlæg af ktopp »

Det er da trææææls. Jeg har ikke det store hjemmesideviden. Hvad gør vi ?
Ktopp
Husk aldrig at køre med for stram kæde.
Husk aldrig at køre med for stram kæde.
+ 998
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: HARK forum problemer

Indlæg af yaknudsen »

Ja, det er lidt træls. Men så er det heller ikke værre end det. Det gode er - at det sandsynligvis ikke er mere træls end sidste gang. Så jeg må jo bare få rumpen i gear, og få det fikset. Lige som sidste gang vi løb ind i en lignende udfordring hvor vi også blev presset af ydre omstændigheder til at gennemføre en opdatering af PHPBB softwaren.

Jeg er overbevist om at det nok skal lykkes. Også selv om jeg endnu en gang kommer til at sidde med det mutters alene.

Det kommer bare til at tage lidt tid. Kassereren vil nok modtage en hel masse mails fra ONE.COM når jeg foretager backups, det gjorde han ihvertfald sidst. Og der vil være perioder hvor forummet er utilgængeligt mens jeg arbejder hårdt og energisk ved tastaturet.

Jeg har en god ide om hvad der skal gøres, og hvis det skal gøres uden assistance så klarer jeg det nok, lige som sidst. Men det ville være fedt med lidt assistance/moralsk støtte.

Så nu er i alle sammen advaret om at der bliver pillet i den nærmeste fremtid. (Men der kommer formentlig ikke til at ske 'en hujende fis' før tidligst torsdag/fredag, for min kalender er heldigvis propfuld af andre spændende aktiviteter.)

Yderligere information om opgavens fremdrift vil blive opdateret i denne tråd.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: HARK forum problemer

Indlæg af iver »

Fedt du gider Knudsen :ok: Fuld opbakning herfra.

Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: HARK forum problemer

Indlæg af yaknudsen »

iver skrev: 06. nov 2020, 23:31 Fedt du gider Knudsen :ok: Fuld opbakning herfra.

Mvh Iver.
Tak for den venlige tanke og din opbakning.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
ktopp
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. okt 2012, 10:18
Geografisk sted: Hadsten

Re: HARK forum problemer

Indlæg af ktopp »

Som kasserer vil jeg indstille til bestyrelsen at vi donerer et par flasker god rødvin ( eller hvad han nu helst drikker ) til knudsen.
Kassebevareren. :beer:
Husk aldrig at køre med for stram kæde.
Husk aldrig at køre med for stram kæde.
+ 998
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: HARK forum problemer

Indlæg af yaknudsen »

ktopp skrev: 09. nov 2020, 23:37 Som kasserer vil jeg indstille til bestyrelsen at vi donerer et par flasker god rødvin ( eller hvad han nu helst drikker ) til knudsen.
Kassebevareren. :beer:
Endnu en smuk tanke.

Jeg drikker gerne irish coffee sammen med en flok fantastiske HARK'ere der samles omkring et bål, et eller andet dejligt sted og hygger gevaldigt, efter at have kørt en fin MC-tur. Gerne efterfulgt af en ordentlig balje HARK gryde.

Det ville være den fedeste præmie jeg kunne forestille mig, men lad os nu lige se at projektet rent faktisk lykkes - inden vi præmierer os selv.

Siger det bare.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
PerP
Indlæg: 49
Tilmeldt: 01. okt 2016, 20:49
Geografisk sted: Vordingborg

Re: HARK forum problemer

Indlæg af PerP »

Jeg kan kunne stemme i, supergodt at du orker og kan! :beer:

Jeg er desværre kun ERP haj og ikke PHP og alt det andet ;-)
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: HARK forum problemer

Indlæg af yaknudsen »

Takker for opbakningen. Jeg begynder så småt at se frem til fantastisk HARK gryde, masser af shelterhygge og en lille irish coffee i bålets varmende skær.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: HARK forum problemer

Indlæg af yaknudsen »

Onsdag d. 11 novenber 2020 kl. 18:35
Yderligere information om opgavens fremdrift vil blive opdateret i et indlæg som er oprettet udelukkende til det formål.
Denne tråd vil derfor ikke blive opdateret med yderligere information efter ovennævnte tidspunkt.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Besvar