HARK's (Honda AllRoadKlub) idegrundlag, udvikling og definitionen af en Honda Allroad Motorcykel.

Generalforsamlinger og anden klubinformation
Låst
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

HARK's (Honda AllRoadKlub) idegrundlag, udvikling og definitionen af en Honda Allroad Motorcykel.

Indlæg af yaknudsen »

HARK, Historie, idegrundlag.

Den oprindelige definition på en Honda AllRoad motorcykel var tidligere meget
snæver og omfattede udelukkende maskiner med 2 cylindrede V motorer af modellerne
Transalp, Africa Twin og Varadero.

Som tiden gik, blev flere af disse MC modeller udfaset eller forandret til
ukendelighed, og det gav HARK en kæmpe udfordring for fremtiden - vi var nødt til
at skabe en ny definition af hvad der er en Honda Allroad Motorcykel på en måde
der fastholder det oprindelige idegrundlag for Honda AllRoad Klubbens stærke og
traditionsbundne fællesskab.

Vi ville ganske enkelt ikke acceptere at det adgangsgivende udvalg af
motorcykler støt men ubønhørligt bevægede sin hen mod kun at omfatte ældgamle
(men stadig helt fantastiske) motorcykler som mere og mere begyndte at ligne
vetranmotorcykler.

Diskussionen om en forandring af modeludvalget var en meget stor ting for HARK,
og for at sige det lige ud - har der været meget store følelser involveret.

Skulle man stædigt fastholde det oprindelige idegrundlag og lade klubben dø en
langsom død efterhånden som de legendariske maskiner rustede væk?

Eller skulle man tilpasse sig fremtiden, med risiko for at tage livet af HARK
ved at skylle det oprindelige idegrundlag ud med det snavsede badevand?

Det var her det gik op for de fleste HARK'ere , at det i virkeligheden handler
mest om fællesskab, friluftsliv og en jævnlig omvej der ud hvor asfalten
slutter
, hvor markveje, grusveje og gedestier tager over. Med andre ord der ude
hvor andre sjældent kommer.

Friluftsliv, bålmad, overnatning i det fri, kortere og længere MC ture, hygge og
fællesskab har altid været den altoverskyggende sammenhængskraft i HARK.

Det handler slet ikke om at pløje rundt og smadre naturen med grove knopdæk.

Tværtimod handler det om friheden til at nyde naturen og samtidig kunne udvise
passende respekt for såvel natur som det omgivende samfunds love og regler samt
ikke mindst den private ejendomsret.

En HARK'er er et ordentligt menneske som ikke høvler hovedløst rundt og generer
andre mennesker med hensynsløs kørsel, fri udblæsning og skamløs bortkastning af
affald udenfor de autoriserede affaldsopsamlinger.



Definition af en adgangsgivende motorcykel.

1.) Det er en Honda. Der findes mange mange fantastiske motorcykler som ikke er
Honda'er. De er bare ikke Honda'er, og derfor er de ikke adgangsgivende i HARK.

2). En Honda AllRoader er en maskine som er designet af Honda til at kunne
benyttes på såvel faste som løse overflader.
Altså også asfalt - hvor flertallet
af HARK'ere typisk foretager langt størstedelen af deres kørsel.

3). En Honda AllRoader er typisk designet med god frihøjde, oprejst siddestilling,
relativt lange og robuste støddæmpere samt ditto affjedring.
Ofte (men ikke altid)
med store smalle egerhjul.

4). En Honda AllRoader kan (hvis man er AllRoad nørd) udstyres med store
praktiske sidetasker og andet Adventure-agtigt udstyr som feks. styrtbøjler,
motorskjold, forlængede skærme, håndbeskyttere, varmehåndtag, grovmønstrede dæk
og lignende.

5). En Honda AllRoader vil fra Hondas side typisk have tilføjet bogstavet X til
sidst i typebetegnelsen
- eller være placeret i kategorien Adventure.

6). En Honda AllRoader kan i princippet godt være en decideret OffRoader, men
det er en forudsætning at maskinen er godkendt til kørsel på offentlig vej.

7). En adgangsgivende Honda AllRoader kan godt være udstyret med en sidevogn,
hvis den ellers opfylder de øvrige punkter som karakteriserer en Honda AllRoader.

8). En Honda AllRoader er en motorcykel, IKKE en ATV eller et automobil.

9). En Honda AllRoader er IKKE en Honda Goldwing eller lignende som grundet
førerens særlige evner ud i kørsel på ujævne og eller løse overflader sagtens vil kunne
gøre sig gældende - på trods af motorcyklens øvrige kendetegn.

10). Såfremt der opstår tvivl om hvorvidt en motorcykel er en adgangsgivende
Honda AllRoader afgøres tvivlen af Honda AllRoad Klubbens bestyrelse.
Ved yderligere tvivlstilfælde afgøres en eventuel tvist af Honda AllRoad
Klubbens generalforsamling som udgør klubbens højeste myndighed.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Låst