Hel års kørsel

Hvor tilfreds har du været med dit dæk?
Besvar
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 704
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Hel års kørsel

Indlæg af Lasse Pedersen »

Goddag HARK

Der er jo kommet nyt tiltag fra forsikrings selskabet Top Danmark.

Det er nok en del bekendt at man skifter dæk på sin bil sommer/vinter.
Jeg har en del år kørt vinterkørsel, derfor skifter jeg om vinteren til vinterdæk, der er stor forskel på vejgrebet selv om dæk mønstret er det samme.
Derfor vil jeg opfordre jeg der føler sig fristet til at køre en af de mange gode dage der er her i de 3. vintermåneder, hav tålmodighed med at få ordentlig varme i dækkene, løvfald har det også med at ligge i sving, tag jer i agt.
Når alle de gode råd er givet, så kan jeg kun opfordre jer til at køre alle de ture i har mulighed for, intet er så hyggeligt og opmuntrende som at køre på motorcykel.
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: Hel års kørsel

Indlæg af Tinning »

jeg kører også hele året
hvad dæk bruger du om vinteren
jeg bruger et k60 silica
mvh Tinning
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 704
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Re: Hel års kørsel

Indlæg af Lasse Pedersen »

Goddag Ib
Jeg bruger de samme, jeg fik det råd af Bønne for nogle år siden, har ikke prøvet andre, ja jeg er godt tilfreds, sidste forår var jeg lidt længe om at bytte tilbage, det var jo meningen jeg skulle have nyt knæ I marts, og ville bruge perioden med to krykker til at gå transalpen i gennem, da det er lidt bøvlet for mig at få den ind i kælderen kørte jeg på dem hel frem til pinse, det kan jeg ikke anbefale, de blev for levende, jeg må nu også indrømme at jeg kan blive lidt kåd på denne årstid, men de holder godt fast, men blade og jord på de små veje kan de ikke forebygge.

Er du ellers tilfreds med din "ymer andersen"?
( :yamaha: )

Ja det var hvad vi kaldte den 650cc parallel twin fra firserne som blev bygget om til 1000cc og brugt til sidevogn, jeg kørte Norton Ja der var meget dril, og indrømmet de Yamaha var stærke både på hk. og holdbarhed

Det er transalpen nu også jeg er jo godt i gang med at se tallene på kilometer tælleren for anden gang, om 4000 km. mangler jeg "kun" et tal for at have set dem alle 2. gange
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: Hel års kørsel

Indlæg af Tinning »

så holder jeg fast ved disse dæk
ja jeg er fint tilfreds med Yamahaen
Besvar