Hej
Så rundede jeg 10000 km på mine Michelin Anarkee 2
Mit første indtryk af dem var at cyklen føltes meget levende, men det skyldes måske ligeså meget forskellen fra de gamle (Bridgestone TW101/TW152), der var slidt helt flade. Det var da heller ikke større problem end at jeg hurtigt vendede mig til det. Jeg havde et enkelt "slip" med dem da de var forholdsvis nye, men det skyltes nok at de ikke var slidt ordentlig ru endnu. Jeg tog det ellers rimeligt med ro i starten, grundet erfaringerne med TW´erne, der praktisk taget ikke kunne stå fast på noget som helst andet end knastør asfalt
Mit indtryk af Anarkee´erne på grusveje er at de er meget mere retningsstabile end TW´erne, med dem sejlede forhjulet så jeg følte at jeg overhovedet ikke havde kontrol over det! Med Anarkee sejler den markant mindre, styringen virker meget mere sikker, og jeg føler at have kontrollen. I Norge kørte jeg en del på grusveje, det foregik med op til 70 km/t, men begrænsningen lå ikke i dækkene, men i vejføringen (sving, oversigsforhold osv.). Dog lykkedes det mig en enkelt gang at køre den fast i den norske natur, da grusvejen holdt op, og jeg skulle vende (8 km fra nærmeste hus, alene med en 278 kg tung cykel

).
I regnvejr viste de sig at være suveræne; da jeg kørte hjem fra Tjeldbergodden i Norge (1256 km på 14 timer

), kørte jeg de første ca. 700 km til Svinesund i pladrende regn. Tjeldbergodden ligger ved kysten, og derfra gik det ad fjeldveje op i 733 moh. På vej ned på den anden side, havde jeg på et tidspunkt kørt i 3 timer og så på km-tælleren: 275 km; så var de dæk vist godkendt til regnvejrskørsel

.
På tør asfalt er der ikke rigtigt noget at skrive hjem om, der står de bare fast, og efterhånden stoler jeg så meget på dem at jeg tør bruge dem på en helt anden måde end TW´erne:
Så Anarkee´erne bliver ikke slidt flade, men jeg bruger lidt mere benzin med dem

.
