Pirelli MT21

Hvor tilfreds har du været med dit dæk?
Besvar
Brugeravatar
kjelde
Indlæg: 427
Tilmeldt: 15. nov 2008, 17:56
Geografisk sted: vamdrup

Pirelli MT21

Indlæg af kjelde »

Thomas efterlyser en test af ovennævnte dæk.
Jeg har slidt et par stykker MT 21 op og har lidt erfaring med dækket.

Efter min mening er det noget af det bedste fordæk hvis man vil have godt greb på grus og spor, samtidig med det også er acceptabel på landevej.
Det larmer/synger dog en del men ikke værre end man kan holde det ud.
Jeg brugte det på bmw-en sidste år Østersøen rundt (halvt grus/halvt asfalt) og det snød mig ikke på noget tidspunkt. Rigtig godt på stier og spor og samtidig godt greb på asfalt.
Efter det havde kørt 4500 km på bmw-en blev det monteret på africaneren. Dækken har den fordel at det kan køre i begge retninger, så det blev vendt ved samme lejlighed. Skal man måske gøre lidt før de 4500 km.
Africaneren har så kørt ca 4000 km mere på det, men så var det også ved at være slidt. Men på africaneren virker det også rigtig godt. Den var med på en tur til Norge og klarede svingene til ug både på asfalt og grus.
Kan ikke helt huske prisen , men omkring 7-800 mener jeg. Altså lidt i den dyre ende.
Efter min mening er det det bedste allroad-dæk hvis men gerne vil ud på lidt stier også.
Det er naturligvis lidt mere levende end andre som tkc80, men det kan vist ikke undgås hvis man gerne vil have lidt længere mellem knopperne.
lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
minidue

Re: Pirelli MT21

Indlæg af minidue »

Lige en lille rettelse Kjelde.
PIRELLI mt 21 i størrelse 90/90 -21. er det ikke det i køre med??
koster ca 450 kr. plus fragt ved mynetmoto.de
Brugeravatar
kjelde
Indlæg: 427
Tilmeldt: 15. nov 2008, 17:56
Geografisk sted: vamdrup

Re: Pirelli MT21

Indlæg af kjelde »

Jo du har ret lille Due :-D
Husker ikke så godt. Har lige set regningen og har givet 50 Eur, altså under 400 kr
lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
Besvar