Indlæg af stødende karakter slettes uden varsel. Øvrige indlæg vil forblive på forum til 'evig' tid. Vis omtanke med brugen af foto og video, hele internettet kan kigge med.
tkc er ikke specielt "seriøse" de er nærmerr 50/50. Det samme med t63 men jeg kan virkelig god li precis dem. Hvis de skal være "seriøse" sanddæk så tvivler jeg på de er gode på asfalt. Luk lidt luft ud af dækket når du kommer frem så kommer man langt på feks t63 eller mitas 09.... Man kan godt mix'e dæktyper front og bag ;)
Jeg har lige slidt et TKC80 bagdæk op på 6000km og jeg mener osse at det kun er et halvgroft dæk og det klæber til tør asfalt. Virker godt til både vej og grus. Eneste anke er de få km der er i dækket. Jeg har hjemkøbt et Heidenau K60 Scout, som osse ligner et 50/50 dæk, måske endda kun et 40/60 Jord/asfalt.
Jeg læste i en tråd fra nogen seriøse hardcore kørere som kører meget i Rusland at hvis et slickdæk har en anlægsflade på 100%, så ligger TKC80/K60 og lignende dæk på 70% og disse hardcore grusspecialister foretrækker dæk med kun 40% kontaktflade. Er dækket mærket "Not for highway use" så ændres det let med en vinkelsliber til " For highway use"
Selv de relativt grove TKC80 bider ikke optimalt på vådt græs og jeg ville vælge endnu grovere mønster, hvis det ikke lige er fordi jeg kører 90%+ på asfalt.
M@X skrev:Jeg har lige slidt et TKC80 bagdæk op på 6000km og jeg mener osse at det kun er et halvgroft dæk og det klæber til tør asfalt. Virker godt til både vej og grus. Eneste anke er de få km der er i dækket. Jeg har hjemkøbt et Heidenau K60 Scout, som osse ligner et 50/50 dæk, måske endda kun et 40/60 Jord/asfalt.
Jeg læste i en tråd fra nogen seriøse hardcore kørere som kører meget i Rusland at hvis et slickdæk har en anlægsflade på 100%, så ligger TKC80/K60 og lignende dæk på 70% og disse hardcore grusspecialister foretrækker dæk med kun 40% kontaktflade. Er dækket mærket "Not for highway use" så ændres det let med en vinkelsliber til " For highway use"
Selv de relativt grove TKC80 bider ikke optimalt på vådt græs og jeg ville vælge endnu grovere mønster, hvis det ikke lige er fordi jeg kører 90%+ på asfalt.
Hmmm - sgu svært valg...
Tør simpelthen ikke køre på normal asfalt med "rigtige" knopdæk, så jeg må finde et eller andet alternativ - og så må jeg leve med de mangler f.eks. TKC80 dækket har m.h.t. levetid.
ved man hvordan dækket opfører sig så kan man vel køre efter forholdene... specielt på løst underlag. Så er du ikke tryg ved for grove knopper der nok er "spændende" at køre på asfalt med så køb nogle dæk der er mindre aggressive og så bedre på asfalt. Så kan man bare køre lidt mere efter forholdene på løst underlag.
Feks kan man kompensere en smule for et "dårligt" dæk på løst underlag ved at tage noget luft ud af dækket, den kompensation kan du næppe nå på asfalt.
Det jeg nok prøver at sige, er at hvis valget er imellem at køre usikkert på asfalt eller køre usikkert på grus så vælg den sidste løsning og put et mere vejorienteret dæk på, feks et 50/50 dæk. Det er nok rigeligt at øve sig med.
poulsen skrev:ved man hvordan dækket opfører sig så kan man vel køre efter forholdene... specielt på løst underlag. Så er du ikke tryg ved for grove knopper der nok er "spændende" at køre på asfalt med så køb nogle dæk der er mindre aggressive og så bedre på asfalt. Så kan man bare køre lidt mere efter forholdene på løst underlag.
Feks kan man kompensere en smule for et "dårligt" dæk på løst underlag ved at tage noget luft ud af dækket, den kompensation kan du næppe nå på asfalt.
Det jeg nok prøver at sige, er at hvis valget er imellem at køre usikkert på asfalt eller køre usikkert på grus så vælg den sidste løsning og put et mere vejorienteret dæk på, feks et 50/50 dæk. Det er nok rigeligt at øve sig med.