Dæk til XL1000 Varadero - test

Hvor tilfreds har du været med dit dæk?
Besvar
mogensl
Indlæg: 99
Tilmeldt: 14. jul 2013, 10:16

Dæk til XL1000 Varadero - test

Indlæg af mogensl »

Faldt lige under oprydning (!) over en seriøs dæktest i hedengangne "Bike" nr. 11-12/2005, hvor en Varadero er benyttet som testkanin. Jeg har tilladt mig at kopiere et par sider af artiklen.

Efter i mange år at have kørt på Metzeler Z4-5-6-o.s.v. på forskellige maskiner - samt Trailwing på en R1200 GS og Varaderoen, som begge var født med dette, for mig, lumske dæk - har jeg siden kørt på Michelin Pilot Road, og Varaderoen er udstyret med Pilot Road 4 Trail (jeg ved faktisk ikke, hvad forskellen er på Trail og de andre ud over, at forhjulet fås i den rigtige størrelse til en højbenet fætter). For ikke at trætte vil jeg undlade at fortælle lange historier om, hvorfor jeg har truffet det valg. Også på min tidligere Aprilia Futura og min nuværende Pegaso Factory, selv om den er med egerfælge og derfor må have en slange i dækket. Varaderoen føles som en kåd vårhare i forhold til før, og Pegasoen er om muligt blevet endnu sjovere at køre på. Det vigtigste er dog, at følelsen af sikkerhed er i top.

Michelin er testvinder, men når man læser den, synes ikke meget at have ændret sig siden da. Sådan umiddelbart.

PS: Jeg indrømmer gerne, at jeg sjældent kører på andet end asfalt og af og til god grusvej. Ellers havde dækvalget været noget ganske andet. Bortset fra det er valget af dæk et meget følelsesladet område, lidt lige som med olie. Nogen ka' li' knopper, andre sli(c)k (sorry).

Billede

Billede
Besvar